Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?

Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: titulní fotka Bohatá blízkovýchodní klientela je trochu jiná než ta evropská. Soudný zákazník by si asi nekoupil poladěné sedmičkové BMW v žabí zelené metalíze. Nebo ano?

Když excentrický zájemce o BMW neuspěje v Mnichově, a to je včetně programů M a Individual co říct, může se obrátit jinam. Třeba do Buchloe k firmě Burkarda Bovensiepena. Představovat bavorskou Alpinu by bylo nošením dříví do lesa, za více než padesát let své existence (vznikla v roce 1965 v Kaufbeurenu) má toho za sebou dost jak v závodech, tak i obchodně.

Navíc jde oficiálně o automobilku, nikoli ladiče. Kupříkladu nové vozy typu B7se ale rodí normálně v Dingolfingu jako běžné sedmičky od BMW, jen motory se ladí o zhruba 170 km dál na jihovýchod, v sídle samotné společnosti. V případě luxusního sedanu jde o vidlicový osmiválec 4,4 l se dvěma velkými turby, který oproti sérii dostal ještě navíc jiné písty, překopané sání, účinnější chlazení a nový výfuk, vše z vlastního vývoje. 447 kW (608 k) i 800 N.m vypadají hezky nejen na papíře…

5,25 m dlouhý sedan zvládne 310 km/h jako nic, z nuly na stovku jej osmistupňový automat ZF katapultuje za 3,7 s a ještě mu k pořádné trakci pomáhají čtyřkolka xDrive i natáčení zadních kol. Alpina modifikuje pouze sérii G12, tedy verzi s delším rozvorem 3,21 m, změny neminuly ani adaptivní podvozek. Na nijak lehkou limuzínu, váží těsně přes 2,1 tuny, taková čísla nejsou zlá…

Klasickou barvu karoserie představuje sytě modrá v kombinaci s typickými proužky, firma má tento odstín jménem Alpina Blue dokonce patentovaný, ale připlácí se za něj… Chcete se vzepřít tradicím? OK, zvolte černou, stříbrnou, hnědou vínovou, klidně i tmavě zelenou… Jenže zřejmě arabský zákazník, který si objednal exemplář s pořadovým číslem 031, chtěl něco extra. To znamená hlavně opravdu ostrou zelenou metalízu Java Green. Dílo vystavuje v současnosti známý showroom BMW Abu Dhabi Motors, který ukazuje upravené bavoráky velmi často.

Barvička funguje na M3, ale tady? No, záleží na vkusu… S jedovatým žabím odstínem exteriéru kontrastují kola, pod kterými jsou vidět modré brzdové třmeny. A hlavně kabina, Alpina je přece známá svou pečlivostí a kvalitou použitých materiálů. Opravdu exkluzivní světlá kůže je zde kombinována s tmavou včetně typického prošívání a nechybí dřevěné obklady. Digitální palubku má mimochodem svoji, tedy nikoli tvarem, ale co se softwaru týče. Zobrazuje jinou grafiku přístrojů než u BMW…

Popisovaný exemplář stál určitě víc než 149,4 tisíce eur (3,89 milionu korun a nějaké drobné), kolik si účtují v Buchloe za základní B7 Biturbo Allrad…

Fotogalerie

  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 1
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 2
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 3
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 4
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 5
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 6
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 7
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 8
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 9
  • Alpina B7: Sluší decentnímu sedanu jedovatě zelená, nebo je to už příliš?: fotka 10


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Nech vam nejebe.. Kell 21.09.  00:05
Nikaundop Nikaundop 16.09.  07:58
VPashaRic VPashaRic 14.09.  16:25
HicStaigtoono HicStaigtoono 13.09.  08:21
Barva Josef666 07.09.  18:01
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11849 | Zobrazit seznam všech anket