Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně

Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně: titulní fotka Pro letošní Wörtherseetour, jejíž 27. ročník proběhne na konci května si automobilka Audi připravila koncept výkonného hatchbacku, vycházející z modelu A3 s motorem 2.0 TDI.

Třídveřový hatchback Audi A3 s motorem 2.0 TDI naladěným na výkon 165 kW (224 k) prodělal poměrně radikální úpravu, na níž chce ingolstadtská automobilka demonstrovat potenciál dieselových speciálů ze závodu 24 hodin Le Mans a americké Le Mans Series.

Pod kapotou Audi A3 TDI clubsport quattro je uložen přeplňovaný vznětový čtyřválec 2,0 TDI s přímým vstřikováním paliva common-rail. Tento agregát poskytuje výkon 165 kW (224 k) a točivý moment 450 Nm při 1750 ot./min., což představuje měrný výkon 83,8 kW/l a točivý moment 228,7 Nm/l. Kompaktní hatchback je schopen dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 6,6 s. Podle tiskových materiálů má pohonná jednotka rychlou odezvu na plyn a nízkou úroveň vibrací, na čemž má svůj podíl i nové laděné výfukové potrubí s kontrolovatelnými rezonančními komorami pro obě koncovky.

Agregát, pohánějící Audi A3 clubsport quattro, vychází ze sériového motoru 2,0 TDI CR s výkonem 103 kW (140 k) nebo 125 kW (170 k), ale oproti němu má větší průřez sacího potrubí a více proměnlivou geometrii lopatek turbodmychadla. Vstřikování má pracovní tlak 1800 bar. Piezo-elektrické vstřikovače mají osm děr, během jedné pracovní doby provede každý až pět vstřiků. Vibrace motoru jsou potlačeny dvěma vyvažovacími hřídeli. V sacím potrubí se nachází posuvné klapky, které usměrňují víření palivové směsi v závislosti na otáčkách a zatížení. I přes vysoký výkon má motor vysoký podíl recirkulace ochlazených výfukových plynů, což snižuje emise oxidů dusíku. Výkonný čtyřválec tak plní emisní normu Euro 5, která začne platit až v roce 2010.

Síla motoru je přenášena na kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, jejíž skříň je vyrobena z hořčíku. Otevřená kulisa řazení je z hliníku. Elektronicky ovládaná a hydraulicky řízená mezinápravová spojka je pro lepší rozložení hmotnosti uložena vzadu. Standardně jsou poháněna pouze kola přední nápravy, ale v případě potřeby umožňuje systém rozdělení točivého momentu v libovolném poměru mezi přední a zadní nápravu. Podvozek Audi A3 clubsport quattro využívá tlumiče Audi magnetic ride, které mají magnetoreologickou náplň, která mění své vlastnosti je-li v elektromagne­tickém poli. Tuhost tlumičů tak lze měnit velmi rychle a přesně.

Audi A3 clubsport quattro není upraveno pouze po technické stránce, ale radikální změny podstoupil i vzhled exteriéru a interiéru. Na karoserii je přepracován příď, kde je použit zcela nový přední nárazník s rozměrnými vstupy vzduchu, boky vozu jsou vylepšeny nepřehlédnutelně rozšířenými blatníky, zádi dominuje přepracovaný nárazník s difuzorem a střešní spoiler. Bodykit je navržen ve stylu závodních vozů A4 DTM. Přední bi-xenonové světlomety jsou doplněné o diodová světla pro denní svícení. Na karoserii je použita kombinace laků nazvaných Ibis White a Briliant Red. V interiéru jsou provedeny úpravy, které odkazují na inspiraci modelem R8, což dokazují například sportovní sedadla.

Fotogalerie

  • Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně: fotka 1
  • Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně: fotka 2
  • Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně: fotka 3
  • Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně: fotka 4
  • Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně: fotka 5
  • Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně: fotka 6
  • Audi A3 TDI clubsport quattro: tuning z domácí kuchyně: fotka 7

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
TD traktorista 20.05.2008  23:47
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5339 | Zobrazit seznam všech anket