Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu

Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: titulní fotka Po detroitské studii R8 V12 TDI přichází další zbraň, ostře nabitá naftou. Marketingová síla značky TDI je pro koncern Volkswagen tak důležitá, že pro její posilování udělá zřejmě cokoliv. (Doplněno video!)

Třeba bude dva roky dominovat okruhovému seriálu, v němž desítky let vítězily výhradně benzínové motory. A dostat do povědomí naftu ve třídě výkonných sportovních kupé také stojí dost námahy.

Vstup vznětového dvanáctiválce do nejvyšší společnosti osobních automobilů je očekáván už dlouho a debut je momentálně nejvíce očekáván od Audi, která už dva roky vznětový dvanáctiválec důkladně testuje na závodních tratích a také – podle zlatých marketingových pouček – posiluje jeho renomé už v době, kdy na trhu zatím není.

Hliníkové kupé s motorem uprostřed se již prodává se zážehovým osmiválcem FSI 4,2 l, nyní přichází čas nafty. Vidlicový dvanáctiválec 6,0 l V60o s blokem ze šedé litiny pochází z modulární stavebnice vznětových motorů, má stejné písty i rozteč válců, jako šesti- a osmiválce TDI. Čtyři vačkové hřídele jsou poháněny vzadu uloženým řetězem simplex a jejich uložení vyztužuje opěrná žebřinová konstrukce. Stejným způsobem jsou roztáčena i olejové pumpy a vysokotlaká naftová čerpadla Bosch. Vstřikování Common Rail pracuje s tlakem až 2000 barů a používá piezoelektrické vstřikovače s osmiotvorovými tryskami.

Dvojice výfukových turbodmychadel vyvíjí přetlak až 2,6 baru, nechybí obrovský mezichladič a dvojice částicových filtrů, díky nimž jednotka plní již dnes emisní normu EuroVI, platnou od roku 2014. Motor má před sebou zřejmě ještě dlouhý život. A nakonec to nejdůležitější – kompresní poměr 16 : 1, nejvyšší výkon činí 368 kW a točivý moment kulatých 1000 newtonmetrů. Bude to stačit ke sprintu z klidu na stovku za 4,2 s a nejvyšší rychlost prý pohodlně pokoří třístovku.

Video

Fotogalerie

  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 1
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 2
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 3
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 4
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 5
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 6
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 7
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 8
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 9
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 10
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 11
  • Ženeva živě: Audi R8 TDI Le Mans - Rudý teror z Ingolstadtu: fotka 12

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
??? Type R 21.03.2008  23:09
TY VOLE bali86 13.03.2008  18:50
Re: V8 VKMD 11.03.2008  20:48
Re: Audi R8 TDI le Mans VKMD 11.03.2008  20:46
Audi R8 TDI le Mans Jaccomo 10.03.2008  19:12
nevim siiiimmoooo 10.03.2008  18:36
Nááádhera Mailand3 06.03.2008  15:13
Audi R8 jjjjjjjjjjjjjj 04.03.2008  19:50
Autorův přípis Chaos 04.03.2008  18:09
Re: V8 matheus 04.03.2008  16:52
EuroIV???? tudydudy 04.03.2008  16:49
husteee gld 04.03.2008  16:47
V8 R8 04.03.2008  14:53
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11684 | Zobrazit seznam všech anket