BMW M5 Evosport – Mrazivá vášeň

BMW M5 Evosport – Mrazivá vášeň: titulní fotka „Takovej vobyčejnej čtyřdveřovej šunt,“ řekl by totální diletant a dál by se s připitoměným výrazem věnoval zvelebování svého ducha nad pornografickým časopisem. A přitom by nebyl daleko od pravdy, tedy obsahem literatury, kterou by četl, tohle je totiž č

Na konci textu jsme pro vás vytáhli z youtube.com nějaká videa a předem upozorňujeme, že se vyplatí otočit volume doprava. Jen pozor na malé děti a křehké věci kolem. Mohly by se rozplakat a porozbíjet. Tak co dnes tady máme.

Severoamerická společnost Evosport má ráda Mercedesy, Ferrari ale hlavně značku BMW. A jak je vidět, nemá respekt ani před nejvýkonnějším modelem M5. Pomocí kompletně přepracovaného výfukového systému, včetně svodů, a přeprogramováním řídicí jednotky, se jim povedlo zvýšit výkon vidlicového desetiválce z 507 na 567 k. Výkon proudí na zadní kola přes 7stupňovou sekvenční nebo 6stupňovou manuální převodovku (specialita amerického trhu) se zkráceným řazením Evo Short Shift. Kvůli zlepšení akcelerace je u zadní nápravy nový samosvorný diferenciál se zkráceným převodem (3,62 vs. 3,91).

Vetší porci výkonu spolehlivě krotí nový brzdový systém Rotora, který si můžete objednat v jednom ze dvou stupňů. První nabízí kotouče o průměru 380 mm za každým kolem a 8pístkové třmeny vpředu a 4pískové vzadu. Výhodou je, že tahle verze je kompatibilní s původními 19palcovými disky. Druhá je extrémnější, takže potřebujete 20palcové disky kol. Vzadu zůstává vše stejné, ale přední kotouče mají průměr 405 mm a jsou svírány 12pístkovými (!) třmeny.

Podvozek můžete také upravovat v několika krocích, podle odolnosti vaší kreditní karty. Základní program obsahuje čtyři nové pružiny H&R, které sníží světlou výšku o 30 mm vpředu a 20 mm vzadu, bez omezení sériového systému elektronické kontroly tlumičů EDC. Za další příplatek získáte druhý level, pružiny snižující podvozek o 25 mm vpředu i vzadu. Nejdražší jsou nové stavitelné tlumiče s externím zásobníkem na kapalinu, které ovšem vyřadí původní tlumiče EDC z provozu.

Karoserii doplňují karbonové komponenty (kryty zpětných zrcátek, zadní spoiler, nástavce předního nárazníku), ale jak můžete vidět, návrháři respektovali původní tvary, takže vše vypadá jako dokonalý celek.

Fotogalerie

  • BMW M5 Evosport – Mrazivá vášeň: fotka 1
  • BMW M5 Evosport – Mrazivá vášeň: fotka 2
  • BMW M5 Evosport – Mrazivá vášeň: fotka 3
  • BMW M5 Evosport – Mrazivá vášeň: fotka 4
  • BMW M5 Evosport – Mrazivá vášeň: fotka 5

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
To je ZVUK! MilJedi 02.12.2007  10:56
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5362 | Zobrazit seznam všech anket