BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů

BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: titulní fotka Může být normální myslet si, že BMW M5 má příliš vlažnou dynamiku a nedostatečný výkon? Jenže nepochlubte se pak v hospodě tím, že máte v garáži na řetězu auto, kterému předhazujete Ferrari a Porsche ke snídani.

Abyste prohlásili rodinně vypadající sedan s výkonem 730 koní za seriozní dopravní prostředek, musíte denně sjíždět tři až čtyři lajny hvězdného prachu. Vlastně, máme dojem, že večírky s podobným programem se organizují také u tuningové firmy G-Power. Napadlo je totiž, že 507 koní modelu M5 je nuda a potřebuje pořádně profouknout nasávací potrubí. Jak? Kit přeplňování EVO II, tedy dva kompresory ASA T1–12, každý pro pět válců, by mělo stačit. Umí až 100 tisíc otáček za minutu, za hodinu společně přečerpají 2400 kg vzduchu, pod elektronicky omezeným tlakem 0,5 baru.

Teplotu stačovaného vzduchu snižují dva chladiče (vodou chlazené), umístěné nad motorem. Jeden vodou chlazený chladič pro jistotu dostal také okruh mazání. Desetiválec nafasoval nové kované písty Mahle, což se hodí, protože přeplňování ani náhodou nesnížilo otáčky. Maximální výkon 730 koní má řidič pod plynem od 7500 do 8000 ot./min. Maximální točivý moment sériového agregátu 520 Nm překoná upravený motor již při 3800 ot./min. a stoupá až do 7200 ot./min., kdy kliková hřídel odvádí na zadní kola, přes 7stupňovou robotizovanou převodovku SMG, 700 newtonmetrů!

Téměř dvě tuny vážící limuzína umí akcelerovat na stovku za 4,2 s, tedy o půl vteřiny rychleji než standardní model. Dvounásobnou rychlost zvládne za 10 s, 300 km/h proletí do půl minuty (29,5 s) a zátah nepoleví až do rychlosti 340 km/h, což je hodnota, kterou G-Power uvádí jako maximální rychlost. Snad vás nepřekvapí, že tyto ohromující čísla vytváří obrovské nároky na aerodynamiku, brzdy a podvozek.

Přední spoiler je vyroben z karbonu a dokáže nasměrovat dostatek vzduchu k motoru a zároveň vytvořit přítlak na přední nápravu ve vysokých rychlostech. Nástavce na prahy zde nejsou jen pro oko diváka, ale výrazně omezují nežádoucí turbulence v podbězích kol. Kontakt zadní poháněné nápravy s asfaltem vylepšuje při rychlém kalupu karbonové lízátko na víku zavazadlového prostoru.

O úpravu jízdních vlastností se stará sportovní podvozek RS, což je nepřímý náznak faktu, že G-Power vyměnil původní, elektronicky stavitelné tlumiče EDC za svůj komplet. Závěsy doplňují nová 21palcová kola Silverstone s pneumatikami Dunlop o rozměru 295/25 ZR21 vzadu a 255/30 ZR21 vpředu. To, co je ukryté pod nimi, by dokázalo překrýt i ten největší talíř na pizzu – přední brzdové kotouče mají průměr 400 mm a 6pístkové třmeny. Interiér sedanu nebo Touringu si můžete vylepšit karbonovými panely, sportovním volantem Nardo a perforovanou kůží Nappa.

Fotogalerie

  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 1
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 2
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 3
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 4
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 5
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 6
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 7
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 8
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 9
  • BMW M5 G-Power Hurricane: Závan přírodních živlů: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
BMW dasauto 25.12.2008  14:31
habaděj pepik třetí 06.02.2008  22:04
hustyy 20cent 06.02.2008  22:03
Mazec fan98 13.01.2008  13:25
j;lk jk;l/ 07.01.2008  15:22
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11920 | Zobrazit seznam všech anket