BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans

BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: titulní fotka Bavorská automobilka oficiálně představila vůz M8 GTE, určený pro závody 24 hodin v Evropě i v Severní Americe. V plánu je účast v příštím roce. A je to snad předzvěst budoucího sériového BMW M8.

BMW M8 má být v sériové verzi vrcholem připravované řady 8, s níž by automobilka ráda navázala na původní „osmičku“ z let 1989 až 1999 známou jako řada E31. Závodní varianta má údajně přinést návrat BMW do závodů 24 hodin v Le Mans. A nejen tam. První „vyrolování“ z továrny v Dingolfingenu se odehrálo 1. července letošního roku. Premiéru před publikem si vůz odbývá na letošním IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

„Pro nás je to velmi důležitý krok, jelikož se plánujeme zúčastnit rovněž závodů 24 hodin v Daytoně v příštím roce,“ říká k novince ředitel BMW Motorsportu Jens Marquardt. A dodává, že závody kategorie FIA WEC a IMSA patří v Severní Americe k nejsledovanějším a jsou pro BMW Motorsport tedy výzvou.

Novinka BMW pro vytrvalostí závody je poháněna přeplňovaným osmiválcovým motorem o objemu 4,0 litru. S vrtáním 89 mm a zdvihem o 9 mm kratším je motor podčtvercový a tedy krátkozdvihový. Výkon ani točivý moment výrobce neudává. Pouze maximální otáčky 7000 za minutu.Blok agregátu je převzatý ze sériového osmiválce značky. Je ovšem dále zušlechtěný a výroba probíhá v motorárně BMW v městě Landshut v Německu. Cílem vývojářů bylo zajistit u motoru kromě vysoké účinnosti také odpovídající životnost.

Auto je dlouhé 4980 mm, široké 2046 mm (bez zpětných zrcátek) a vysoké 1212 mm. Výška je ovšem variabilní a závisí na nastavení podvozku, což je možné ve čtyřech úrovních. Rozvor náprav činí 2880 mm. Z technických zajímavostí stojí za zmínku kompozitový kloubový (hnací) hřídel či diferenciál s omezeným prokluzem. Spojka používá obložení z materiálu na bázi uhlíku. Převodovka je šestistupňová se sekvenčním řazením. Karoserie vozu je vytvořena jako monokok z kompozitních materiálů s dodatečnou ochranou v případě převrácení vozidla.

Auto má být v příštím měsíci testováno na okruhu v Barceloně a za jeho volantem by se měli střídat jezdci Martin Tomczyk, Bruno Spengler, Nicky Catsburg a Phillipp Eng.

Fotogalerie

  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 1
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 2
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 3
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 4
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 5
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 6
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 7
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 8
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 9
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 10
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 11
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 12
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 13
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 14
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 15
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 16
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 17
  • BMW M8 GTE: Závoďák pro Le Mans: fotka 18


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11691 | Zobrazit seznam všech anket