Reportáž: Závod WTCC v Brně

Reportáž: Závod WTCC v Brně: titulní fotka Kombinace volného víkendu a pozvánky od BMW na Masarykův okruh do Brna měla jedno jediné logické vyústění – jel jsem se podívat na WTCC, čili Mistrovství světa cestovních vozů.

Nebudu vás trápit cestovatelským deníkem, protože na Špilasu byl snad každý, a místo toho se vydejme rovnou za vůní benzinu, kterou letos nasáváme v souvislosti s WTCC už podruhé. I když…vlastně i za smradem nafty a to nemyslím jen běžící dieselové agregáty před každým boxem.

Celý víkend bylo parádně rušno a tak si divák nemohl ani v sobotu stěžovat na nedostatek akce. Mladíčky závodící v sérii Formula Master vystřídali dobře situovaní starší pánové z Porsche Cayman Cupu a Škoda Octavia Cupu. A nutno dodat, že ve všech závodech se bylo na co dívat! Startovní pole je totiž, co se techniky týče, v podstatě vyrovnané a o vavřínech rozhodují hlavně schopnosti jezdce. Z toho pochopitelně vyplývá, že o těsné souboje nebyla nouze. Čtvrtým do „doprovodné party“ byl memoriál Zdeňka Vojtěcha, jehož se v Brně jel první závod. A musím pochválit organizátory, protože vidět na dráze BMW M3, jak se přetahuje s Ferrari 360 či s Porsche 911 GT3 CUP a z uctivé vzdálenosti vše pozoruje Renault Clio…to je pěkné pokoukáníčko. Jiné, než ty tři předešlé, ale pro oko nezaujatého diváka možná ještě o něco zajímavější.

Ale zpět k WTCC. Už při brífingu sálala z pilotů všech tří stájí pod patronátem BMW zdravá sebedůvěra – na Brno si jezdci, sedlající stroje s vrtulí ve znaku, věřili. Jednak za to mohl nový asfaltový koberec, který byl všeobecně velmi chválen (jen si Alex Zanardi trochu postěžoval na horší adhezi mimo stopu) a druhak také historické úspěchy zadokolek BMW na této trati. A že bude víkend úspěšný naznačila i první pole-position do prvního závodu, kterou vybojoval Alex Zanardi. A klobouk před ním dolů, když vidíte, jak jen s obtížemi a pomocí dvou holí chodí, nikdy by vás nenapadlo, že vyklepne stoprocentně zdravé jezdce. Ten chlapík v sobě prostě má talent od boha. Alex se totiž po ošklivé havárii rozhodl nevzdát a tak mu držme palce, aby mu to i v dalších závodech tak šlapalo jako dosud. Mimochodem, jeho „multifunkční“ volant najdete dole v galerii obrázků.

Čas mezi jízdami si přítomní hosté a členové týmu krátili nejen jídlem či prohlídkou boxů (to platí pro hosty, členy týmu v nich pochopitelně spíše než prohlídka čeká tvrdá dřina) ale také pozorováním průběhu závodu v Le Mans, kde jsme drželi palce týmu pana Charouze, který jezdí tak trochu za každého z nás. Občas přišel do BMW Hospitality stanu také někdo z jezdců, takže byl i prostor neformálně si popovídat. Asi největším (i když postavou nejmenším) sympaťákem z pětice jezdců BMW se zdá být Felix Porteiro. Během povídání jsem naťuknul i téma služebního auta a hádejte, jaké BMW sedlá Felix v civilním životě? Ano, je to 335i. A jak sám říká, na rovince by svému speciálu WTCC zřejmě ujel, v zatáčkách by ovšem nestačil ani náhodou. Felix se také zajímal o díly z produkce BMW Performance, jejichž prezentace ve stanu BMW proběhla. To jsou takové ty věcičky jako karbonová zpětná zrcátka, přepracovaná sání, výfuky, systémy odpružení a tlumičů…no na výběr z tohoto profesionálního továrního tuningu je toho opravdu hodně. Felixovi se nejvíce zalíbily posílené brzdy se žlutými třmeny…dost možná, že si je na své auto také pořídí…

Nejen jezdci ale také závodnický guru týmu BMW, Mario Theissen, se rád podělil o své pocity. Řeč se pochopitelně vždycky stočila na nedávný double týmu BMW ve Formuli 1 a historické vítězství Roberta Kubicy. Mario s úsměvem řekl, že tolik textových zpráv a mailů v jeden den snad ještě nikdy nedostal. BMW tak jen potvrdilo, že v sobě skrývá ohromný potenciál a že cesta, kterou se mnichovští vydali dozajista vede k cíli…a ten cíl možná leží blíže než by kdo tušil.

Výsledky obou brněnských závodů WTCC jsou již známá věc, shrňme je tedy z pohledu BMW. První závod a triumf týmu BMW Italy-Spain: Zanardi vítězí a Porteiro končí druhý. Mezi další jezdce s BMW, Farfuse a Müllera, se protáhl jen Alain Menu s Chevroletem. Druhý závod ovládl Gabriele Tarquini s dieselovým Seatem TDI, když těsně svou pozici uhájil před mužem víkendu, Alessandrem Zanardim. Třetí Huff s Chevroletem byl po závodě diskvalifikován pro nesoulad předního „anti – stabilizátoru“ s pravidly a tak se na body posunul i „Michael Schumacher cestovních vozů“, Andy Priaulx z týmu BMW UK. Tovární vozy s vrtulí ve znaku se tak všechny vešly do první osmičky, což je určitě velký úspěch. V závodě se českým divákům představil i Michal Matějovský se Seatem Leon a rozhodně neudělal ostudu, bojoval v rámci své techniky v druhé půli startovního pole. Škoda, že druhý závod pro něj skončil předčasně.

Minule jste si stěžovali na nedostatek fotografií exotické Lady 110 a Hondy Accord Euro R, takže jsme se tentokráte snažili udělat maximum pro to, aby si i oko lačnící po ruském a japonském závodním stroji přišlo na své. Lady 110 jsou opravdu zajímavé mašiny a v reálu vypadají ještě o chlup víc divně než na fotkách. Ačkoliv působí spíše jako „vlhký sen“ uralského tunera, pomaloučku, polehoučku jim to začíná jezdit a, když dojedou, připíšou si i nějaké ty skalpy svých netovárních konkurentů. My v redakci určitě držíme palce, protože vidět závodit Ladu s BMW, to je nezapomenutelný zážitek.

Být motoristickým novinářem je někdy bezva věc, to třeba když vás Jörg Müller posadí vedle sebe do pro jízdy s pasažérem upraveného vozu BMW 320si WTCC a objede s vámi Masarykův okruh pěkně v závodním tempu. Zrychlení je pocitově docela podobné oné zmiňované 335i, nezapomenutelný je ale způsob, jakým Jörg míjí komínky pneumatik na okrajích zatáček. Adheze je až motokárová, však je také těžiště jen kousek nad podlahou vozu, ve kterém toho z původního trojkového BMW moc nezbylo. Interiér své civilní předlohy připomíná jen plastová imitace palubní desky, ostatní, pro závod zbytečné krámy, jsou odstraněny a na jejich místo je přivařený ochranný trubkový rám. Důležité jsou také brzdy, což jsem poznal na vlastní kůži vždy, když jsem visel v pětibodových pásech na konci každé rovinky. Ten způsob, jakým auto zpomalí…i Gallardo Superleggera s karbonovými brzdami proti tomu brzdí jako žigulík. Fantastické…

Když se, plný vyplaveného adrenalinu, vysvléknu ze závodního overalu a nejistým krokem kráčím k východu (tzv. taxi jízdy se konaly na konci sobotního programu), je mi nabídnuto další svezení, tentokráte od lidí z Chevroletu. No, sice jsme Lacetti WTCC již testovali (no, dobře…trochu jiné WTCC), proč ale tuhle nabídku odmítnout, že. ;-) Nakonec se ukázalo, že se nejedná o jízdu ve speciálu WTCC, nýbrž v supersportovní Corvette. To je snad ještě lepší, protože tak má člověk možnost okamžitě porovnat ryzí závodní vůz a pekelně rychlý silniční supersport. Tentokráte žádný overal, stačí jen helma a obligátní podpis něčeho ve francouzštině, co se tváří jako zbavení odpovědnosti všech za všechno. Alain, můj řidič, ztlumí rádio (opravdu jej nebudeme potřebovat) a vyrážíme. V boxech pěkně předpisových padesát… Hned za čárou, ohraničující výjezd z boxové uličky, ale gumujeme a zběsile akcelerujeme. Corvette není žádné ořezávátko, je ale hravá a jezdci promine i nějakou tu chybu. Výjezdy si dáváme pěkně driftem…Alain má tu bestii pěkně na háku. V zatáčkách by nám ale speciál WTCC ukázal koncovky výfuku a myslím si, že ani drtivá převaha na rovinkách (Jörg měl na konci první dlouhé rovinky na budíku 210, Alain skoro 250) by na hbitost speciálu WTCC nestačila. No, rozhodně by stálo za to, mít obě auta na odpoledne půjčená na srovnávací test. Že se tak rozhodně nestane, nemusím asi ani dodávat, rychlá auta se ale Autofunu objevují a budou objevovat čím dál tím častěji a kdo ví, čeho se zde za nějaký čas dočkáme…

TIP: Prohlédněte si také fotogalerii brněnských Babes.

Foto: autor a David Kárný

Fotogalerie

  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 1
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 2
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 3
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 4
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 5
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 6
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 7
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 8
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 9
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 10
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 11
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 12
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 13
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 14
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 15
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 16
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 17
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 18
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 19
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 20
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 21
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 22
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 23
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 24
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 25
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 26
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 27
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 28
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 29
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 30
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 31
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 32
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 33
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 34
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 35
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 36
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 37
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 38
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 39
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 40
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 41
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 42
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 43
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 44
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 45
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 46
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 47
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 48
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 49
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 50
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 51
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 52
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 53
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 54
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 55
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 56
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 57
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 58
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 59
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 60
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 61
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 62
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 63
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 64
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 65
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 66
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 67
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 68
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 69
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 70
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 71
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 72
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 73
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 74
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 75
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 76
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 77
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 78
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 79
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 80
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 81
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 82
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 83
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 84
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 85
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 86
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 87
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 88
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 89
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 90
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 91
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 92
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 93
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 94
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 95
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 96
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 97
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 98
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 99
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 100
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 101
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 102
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 103
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 104
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 105
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 106
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 107
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 108
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 109
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 110
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 111
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 112
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 113
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 114
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 115
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 116
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 117
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 118
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 119
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 120
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 121
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 122
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 123
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 124
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 125
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 126
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 127
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 128
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 129
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 130
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 131
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 132
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 133
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 134
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 135
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 136
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 137
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 138
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 139
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 140
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 141
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 142
  • Reportáž: Závod WTCC v Brně: fotka 143

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Kde sem byl :-D %carsch 19.06.2008  21:51
Re: Kde sem byl :-D King 19.06.2008  21:46
Re: Kde sem byl :-D %carsch 19.06.2008  20:53
Re:kde sem byl :-D %carsch 19.06.2008  14:39
Re: Kde sem byl :-D King 19.06.2008  12:02
Kde sem byl :-D %carsch 19.06.2008  09:40
Re: No tak ted už za 1 s * King 19.06.2008  08:25
Re: No tak ted už za 1 s * Richie11 18.06.2008  23:23
Re: No tak ted už za 1 s * %carsch 18.06.2008  22:51
Re: No tak ted už za 1 s * Richie11 18.06.2008  18:17
Re: No tak ted už za 1 s * Aleš J (Auto.cz) 18.06.2008  18:02
Re: No tak ted už za 1 s * tudydudy 18.06.2008  17:39
Re: No tak ted už za 1 s * Golias 18.06.2008  17:34
Re: No tak ted už za 1 s * Aleš J (Auto.cz) 18.06.2008  17:16
Re: No tak ted už za 1 s * tudydudy 18.06.2008  17:12
Re: No tak ted už za 1 s * Aleš Jungmann (Auto.cz). 18.06.2008  17:07
No tak ted už za 1 s * %carsch 18.06.2008  14:49
reklama.... tudydudy 18.06.2008  13:31
no Kryten. 18.06.2008  10:06
Re: wtcc King 18.06.2008  09:58
wtcc Juliano 18.06.2008  09:35
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: