Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou

Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: titulní fotka Buick Special z první poloviny šedesátých let je dnes líbivým youngtimerem, ale s moderním podvozkem a motorem může ukázat záda mnohem mladším strojům.

Evropa je ohledně vnímání klasických automobilů a jejich úprav poměrně puritánská a především lidé pohybující se kolem aut starších třiceti let jsou připraveni každého, kdo se o něco takového pokusí připraveni bez milosti odsoudit jako totálního barbara.

Ve Spojených státech se automobilová kultura i díky výrazně větší produkci osobních aut vyvíjela a stále vyvíjí poněkud odlišným směrem a vedle někdy až úzkostlivého opečovávání více i méně vzácných veteránů a youngtimerů v původním nebo po renovaci naprosto špičkovém stavu si zde s auty i hrají.

Právě jejich hraní můžeme být vděční za pestrý svět hot rodů, lowriderů, customů a v neposlední řadě i restomodů, ukrývajících pod klasickým kabátem moderní techniku. Právě do poslední kategorie patří tento Buick Special modelového roku 1962, který byl až do roku 2002 pečlivě uložen a uchován ve své sériové podobě.

Teprve potom co jej získali Ted a Sue Richardson se s tímto klasikem začaly dít věci. Do parády si jej vzal Ryan Butler z Hot Rod Fabrication v Auburnu a proměnil jej v typického zástupce své kategorie.

Výsledkem jeho práce se stal nový lak karoserie, ale především kompletně přepracovaný podvozek s výkonným brzdovým systémem a pod kapotu zamířil přeplňovaný osmiválec o objemu 7,46 l se vstřikováním paliva, který prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky posílá na zadní kola 555 koní (408 kW). Potenciál tohoto vozu pak naznačují jeho 17palcová kola Budnik Arrowhead s pneumatikami Michelin Pilot Sport.

Vedle techniky se zásadního omlazení dočkal i interiér, v němž vedle odstínů čalounění zaujmou i samotná přední sedadla, jejichž dárcem se stal Pontiac Fiero či palubní deska a ochranný rám, který poměrně elegantně splývá se sloupky karoserie.

V současnosti je tento výjimečný Buick Speciale k mání a ve své nabídce jej má Barret-Jackson Collections Showroom. Zájemce o něj si ovšem musí připravit 150.000 amerických dolarů (zhruba 3.900.000 Kč).

Fotogalerie

  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 1
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 2
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 3
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 4
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 5
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 6
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 7
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 8
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 9
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 10
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 11
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 12
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 13
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 14
  • Buick Special jako přitažlivý klasik s moderní technikou: fotka 15

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 4802 | Zobrazit seznam všech anket