Caparo T1 zničilo rekord okruhu Top Gearu

Caparo T1 zničilo rekord okruhu Top Gearu: titulní fotka Závodní formule, homologovaná do běného provozu. I tak by se dalo stručně popsat Caparo T1. Prestiní britský magazín Top Gear vzal tohle neobvyklé dvoumístné vozidlo na svůj testovací okruh a začaly se dít divy.

Za vznikem vozu, který se veřejnosti poprvé představil na loňském monackém autosalonu Top Marques, stojí konstruktéři Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, k nim se připojil Gordon Murray. Tato trojice má za sebou nejen navrhování vozů formule 1, ale jsou podepsání i pod supersporty McLaren F1 a Mercedes-Benz SLR McLaren.

Po roce testování a ladění je Caparo T1 prakticky připraveno vyrazit k zákazníkům a do světa míří jeho oficiální technické údaje. Za dvoumístným kokpitem je uloen atmosférický zážehový osmiválec o objemu 3,5 l. Tato pohonná jednotka nabízí výkon 425 kW (575 k) při 10 500 ot./min. a točivý moment 420 Nm při 9 000 ot./min., co při hmotnosti pouhých 550 kg dává měrný výkon 1045 koní na tunu.

Při tak nízké hmotnosti a vysokém výkonu motoru se asi nikdo nebude divit, e automobil dokáe zrychlit z 0 na 96 km/h za 2,5 s a rychlostí 160 km/h jede za 5 s. Caparo neumí jen pekelně rychle akcelerovat, ale k zastavení ze 160 km/h mu stačí 3,5 s. O výe zmíněné rychlé zastavení se postarají kotoučové brzdy. Jejich ocelové disky mají stejný průměr 355 mm na vech čtyřech kolech a lií se jen tím, e vpředu jsou estipístkové třmeny a vzadu čtyřpístkové třmeny.

O bezpečnost posádky se postará konstrukce podobná jako u monopostů formule 1 s pevnou buňkou pro řidiče a spolujezdce, vyztuenou vysokopevnostní ocelí a deformační zónou v kompozitové přídi. Sedadla vozu mají estibodové pásy a jsou kompatibilní se systémem HANS, slouícím k ochraně krční páteře. A v případě poáru zasáhne zabudovaný hasící systém.

S předními koly oddělenými od karoserie, naruujícími aerodynamiku vozu a zaměřením na co nejlepí jízdní vlastnosti na okruhu, nebude Caparo ádným trhačem rychlostních rekordů v přímém směru, ale i tak se jeho maximální rychlost má pohybovat okolo 300 km/h. O tom se přesvědčili i novináři z prestiního magazínu Top Gear. Vzali Caparo T1 na svůj testovací okruh a nestačili se divit.

Civilní dvoumístná formule prolétla cílem v čase 1:10,6, co je o plných 7 s méně, ne dosavadní rekordman, védský Koenigsegg CCX, co je mezi supersporty diametrální rozdíl. Líbí se vám Caparo? Připravte se na dlouhou čekací dobu a rozlučte se s 190 000 librami bez daně (zhruba 8 mil. Kč).

Fotogalerie

  • Caparo T1 zničilo rekord okruhu Top Gearu: fotka 1
  • Caparo T1 zničilo rekord okruhu Top Gearu: fotka 2
  • Caparo T1 zničilo rekord okruhu Top Gearu: fotka 3
  • Caparo T1 zničilo rekord okruhu Top Gearu: fotka 4

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: motor rosi2 18.12.2007  14:19
Re: motor Leucin 05.12.2007  08:07
Re: motor Roman Daněk (Autofun.cz) 03.12.2007  15:20
motor martij17 03.12.2007  13:34
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5362 | Zobrazit seznam všech anket