CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní

CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: titulní fotka Jihoafrická manufaktura Auto Futura se proslavila výrobou replik legendárního Fordu GT40, teď se ji povedlo získat také práva na použití originálních a nejslavnějších barev Gulf.

Vypadá jako dokonalý originál ze 60. let, ve skutečnosti jsou však vozy CAV GT vyrobené moderními metodami. Šasi a monokok jsou z nerezu, vyřezávaného laserem a svařované metodou TIG (v ochranné atmosféře argonu). Součástí struktury je také integrovaný ochranný oblouk a každý vůz může být na přání vybaven integrovaným rámem, takže auto pak vyhovuje podmínkám stanoveným pro závodní auta.

Přední kola jsou vedena nestejně dlouhými trojúhelníkovými rameny a kvůli snížení neodpružené hmotnosti jsou těhlice vyfrézované z hliníku. Ze stejného materiálu jsou také ty zadní, doplněné víceprvkovými závěsy (dvojicemi vlečených a příčných ramen), přičemž zadní nápravu můžete nastavovat v 16 stupních. Obě nápravy doplňují stavitelné stabilizátory. Pokud se majitel vyzná, má možnost nastavit si také zdvih pružin a odskok tlumičů.

Brzdový systém dodává společnost Wilwood. Vpředu i vzadu byste našli vnitřně chlazené kotouče o průměru 300 mm, doplněné 4pístkovými třmeny. Pokud se majitel rozhodne pro závodní verzi, může si nechat namontovat přední 6pístkové třmeny. Auto Futura navíc připomíná, že na přání vám nahodí jakékoliv brzdy.

Stejně jako vnější vzhled, také design 15palcových kol se drží originálního designu a k barvám Gulf se nejlépe hodí model BRM s oranžovým lakem. Za příplatek jsou ovšem k mání i 17palcové disky Halibrand.

Karoserie CAV GT je vyrobena z laminátu, vyztuženého vinyl-esterovou pryskyřicí – výrobce tvrdí, že je pevnější a stabilnější než polyester. Díky použití lehkých materiálů váží celý vůz jen 1065 kg (včetně motoru a převodovky).

Auto Futura montuje do svých vozů osmiválce Ford o objemu 4,7 a 5,0 l, model v barvách Gulf ovšem dostal nejsilnější agregát 5.7 V8 o výkonu 500 koní. Nehledejte vstřikování, jednotka využívá klasiku v podobě elektronicky řízených karburátorů značky Weber. Na zadní kola jde výkon přes 6stupňovou manuální převodovku RBT, respektive Audi, která má kratší převody. Akcelerace z 0 na 60 mil/h (96 km/h) trvá pouze 4,5 s, na 100 mil/h (160 km/h) potřebuje jen 9,5 s.

Ačkoliv v interiéru není moc místa (stejně jako v originálním Fordu GT40), výrobce se snaží zařídit kabinu s maximálním důrazem na komfort. Většina dílů, se kterým se posádka dostane do kontaktu, je čalouněna kůží, včetně stropu a palubní desky. Nechybí ani stavitelné pedály, klimatizace nebo pořádně tlustá izolační vrstva, která alespoň trochu uchrání uši cestujících od burácejícího osmiválce.

Fotogalerie

  • CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: fotka 1
  • CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: fotka 2
  • CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: fotka 3
  • CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: fotka 4
  • CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: fotka 5
  • CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: fotka 6
  • CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: fotka 7
  • CAV GT Gulf Edition: Retro je kompletní: fotka 8

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
jo oz 31.12.2007  01:28
nádhera Dukem 30.12.2007  18:50
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 6320 | Zobrazit seznam všech anket