Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část)

Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): titulní fotka Rakouská silnice č. 107 je mnohem známější pod názvem Hochalpenstrasse. Ukrývá se tam jedna z nejhezčích vysokohorských cest, plná utažených zatáček a nechybí ani výhled na Grossglockner. Přečtěte si praktické info o cestě a dojmy ze sedla motocyklu.

Problémy ještě před odjezdem

Sám dobře vím, že řada lidí první odstavec číst nebude, ale další sorta čtenářů má ráda recenze pěkně od začátku. Už od jara jsem chtěl udělat nějaký výlet mimo hranice ČR a zajet si tam, kde je plno zatáček, vlásenek, utahováků a všech těchto laskomin, co mají motorkáři rádi. Z vlastní zkušenosti vím, jak je krásně mezi Cortinou di Ampezzo a Bolzanem v okolí Marmolady (3342 m.n.m.), nejvyššího vrcholu Dolomit.

Dopředu jsem domlouval duel-test dvojice cestovních endur, KTM 990 Adventure vs. BMW R1200GS. První problém byl, že zhruba tři týdny před odjezdem mi došlo avízo z BMW, že model R1200GS nebude k dispozici. Jezdci by byli, motorky ne. Začal jsem žhavit telefony na všechny strany a nakonec mi odpověděli z Yamahy, že by zapůjčili na test Yamahu FJR1300. Je to sice jiná kategorie, typický cestovní stroj, ale do Dolomit by se skvěle hodil. Aby toho nebylo málo, tak kolega Ondřej Helešic si týden před odjezdem zlomil nohu. Motorky by byly, jezdci ne. Oslovil jsem ještě další asi tři kluky, zda by někdo jel, ale shánět někoho v pondělí večer, když máte v sobotu odjíždět, je nelehký úkol.

Vše jsem musel potupně zrušit a myslel jsem, že je všem dnům konec. Doslova náhodou jsem se dostal k partičce motorkářů, kteří chtěli projet rakouské Alpy koncem července, a mně svitla naděje. Slovo dalo slovo, já kontaktoval opět lidi z KTM, zda by mi termín na 990 Adventure posunuli. V průběhu všeobecných příprav mi došel vytoužený mail, že cestovní enduro bude. Hurá, jedeme. Poslední víkend před odjezdem jsme se sešli a výsledkem bylo, že zkusíme pokořit jednu z nejslavnějších tras rakouských Alp, Hochalpenstrasse.

Tip: Přečtěte si první díl článku, kde je samostatný test KTM 990 Adventure.

Čtvrtek

Sraz byl naplánován ve čtvrtek na 16:30 v Rosicích u Brna. Během následujících 30 minut se sjelo 8 motocyklů a kromě hard-endura a velkého cesťáku jsme měli ve skupině snad všechny typy motorek. Já přijel na cestovním enduru, naháče zastupovaly dvě Kawasaki: Ivanův Zed 750 a Renatina ZR-7, muscle bike byla bezesporu Pavlova Yamaha XJR1300, Milan dorazil na show biku MT-01, Rosťova Suzuki SV1000S zastupovala supersporty a dvojice Fazerů spolehlivě pokryla kategorii polokapotovaných motorek. Zajímavostí bylo, že já jako jediný měl evropský motocykl (Petr s druhým strojem KTM se k nám přidal o den později).

Jezdec Výrobce motocyklu Model Rok výroby
Ivan Kawasaki Z750 2006
Milan Yamaha MT-01 2006
Roman Yamaha FZS 600 Fazer 2001
Rosťa Suzuki SV1000S 2003
Pavel Yamaha XJR1300 2003
Renata Kawasaki ZR-7 2001
Michal Yamaha FZ6 Fazer 2004
Petr KTM 990 Adventure 2006
Roman (já) KTM 990 Adventure 2007

Většina lidí si v Rosicích, nebo ještě v Brně, natankovala plnou nádrž a vyrážíme po silnici č. 23 na Jindřichův Hradec. V Telči byla první malá zastávka, aby nám vedoucí výpravy vysvětlil, proč musíme sjet z cesty. Důvodem byl dětský tábor, kde měli někteří „účastníci zájezdu“ svoji drobotinu. Po předání nezbytných dárečků se napojujeme na zmiňovanou silnici č. 23.

V Jindřichově Hradci odbočujeme na silnici č. 34, která nás bezpečně nasměruje až do Českých Budějovic. Tam na benzínce nakupujeme nějaké všimné na večer. Cíl cesty za první den byl na chatě u jednoho známého v malebném okolí Českého Krumlova. Pan domácí nám donesl výborné steaky, které jsme zalili pivem. Protože jsem ve skupině bikerů patřil k těm, kteří snižovali průměrný věk, a navíc jsem se se všemi viděl teprve podruhé v životě, následovalo patřičné seznamování, okořeněné moravskou slivovicí. Snad celkovou únavou nebo co, prostě jsem po třetím kalíšku odpadnul a šel spat.

Pátek

Páteční ráno bylo časově trochu rozbité, než jsme se vymotali z chaty, bylo už k desáté hodině. Po marném hledání nějakého motorestu na snídani jsme se ocitli ve Frymburku u vodní nádrže Lipno. Můj jmenovec, Roman, musel na místní ambulanci, protože ho začalo zlobit oko. Nakonec se ukázalo, že tam měl nějaký malý „cizí předmět“, který mu na místě odstranili. Dostal hojivou mast a klípec na oko. Když přijel, vypadal jak „Černý korzár“, kapitán pirátské lodi. S papouškem na rameni by to nemělo chybu, jen žádný nebyl po ruce.

Ve Frymburku jsme nakonec zakotvili na snídaňo-oběd a po jídle jsme vyrazili okolo Lipna až do Vyššího Brodu. Odtud jsme pokračovali dál na jih po silnici č. 161 na hraniční přejezd Studánky – Weigetschlaf. Známé pořekadlo říká: „Nejhorší je srážka s blbcem…“ Přesně to se mi stalo na hranicích. Nejedu za hranice na motorce poprvé a vždy jsem si musel sundávat helmu, aby bylo vidět, jak vypadám a zda jsem ten, co je v pasu na fotce. Přijel jsem na českou stranu, sundám helmu a podávám celníkovi cestovní pas. A ten místo, aby si vzal moje doklady, mi řekl: „Nasaďte si helmu.“ To jsem nějak nepobral a dál jsem měl nataženou ruku u okénka s pasem. Celník opět, už celkem naštvaně, hlásí: „Povídám, nasaďte si helmu!“ Nasadil jsem si helmu, znovu mu podávám doklady a on mi zvedl závoru se slovy: „Jeďte!“ Takže moje doklady ani neviděl a u ostatních, kteří si helmu nesundávali naopak doklady zkontroloval, ale na druhou stranu vůbec nemohl vědět, kdo na té motorce sedí. Náladu mi zvedl rakouský celník, který zvedl závoru a všem mával, abychom jeli dál.

Následovala pěkná rakouská cesta č. 126 až do města Linz. V centru jsme se lehce zamotali a minuli výjezd po hlavní silnici č. 1 na Salzburg. Linz jsme opustili po cestě č. 129, směr na západ okolo Dunaje. Následovaly méně frekventované silnice č. 134, 141, 142 a 147, během kterých nás dojel druhý motocykl KTM 990 Adventure, v sedle s Petrem a Martinou. Po asfaltce č 147 jsme dojeli až do městečka Mattighofen. Tohle místo nebylo na trase náhodou, v Mattighofenu je centrální sídlo výrobce motocyklů KTM. Po nafocení několika snímků jsme se vrátili na silnici č. 147 a po ní jsme se dopravili až do Salzburgu.

Přes Salzburg jsme se propletli celkem v pohodě, tady už navigace, kterou měl Michal, nezaváhala, ale bylo děsné horko. Venkovní teplota byla kolem +30 °C a od spodku mě rozpalovala motorka. Ze Solnohradu jsme vyjeli po silnici č 178 směrem na Kitzbühel, projeli jsme cípem Německa a v Loferu jsme odbočili na silnici č. 311, která nás pohodlně dovedla přes Zell am See až do vesnice Bruck a. d. Grossglockner­strasse. Tady jsme odbočili doprava, do velkého údolí, které nás už vedlo směrem do velehor. Zhruba po sedmi kilometrech od odbočky byla vesnice Fusch a. d. Grossglockner­strasse (805 m.n.m.), kde jsme měli tip na kemp.

Za posledního světla jsme postavili stany a šli jsme na večeři. Ze zahrádky nás vyhnal déšť, ale rázná paní domácí nám hned udělala místo v salonku, kde jsme v klidu dojedli. Šel jsem spát brzy se slovy, že pokud bude brzo ráno sucho, tak si tu legendární Hochalpenstrasse vyjedu hodně z rána, kdy tam nebude provoz. Jediný Michal, šéf výpravy, se k mé myšlence přidal.

Sobotní ranní výjezd na Edelweißspitze (2571 m)

V noci mě vzbudilo pravidelné bubnování deště do stanu a moje naděje klesly na nulu. Převalil jsem se na druhý bok a opět usnul. Ráno jsem se vykutálel ze spacáku už kolem půl sedmé a osud se nad námi smiloval. Na obloze azuro a na silnici sucho. Hurá. Rychlá ranní hygiena a jdeme na to. Vlítnul jsem do stanu k Michalovi, kde jsem omylem vzbudil jeho ženu (ať mi promine), vytáhl Michala ze spacáku a šel se chystat. „Moto-mundůr“ na sebe a všechny tři kufry z motorky dolů.

K mýtné bráně jsme přijeli zhruba v 7:15, zaplatili 36 eur (18 eur za motorku) a shlédli krásnou tabuli, kterou Michal přečetl slovy: „Čeká nás 33 km dlouhá klikatá silnice se stoupáním 12 %. Dávejte si pozor při dešti a sněhu, silnice klouže. A taky bacha na splašený skot…“ Domluvíme se, že na sebe počkáme na nějakém odpočívadle, každý si to pojede podle sebe. Popřeji parťákovi hodně štěstí, zaklapnu si plexisklo u helmy, dávám za jedna a extáze začíná…

Kdo si myslí, že KTM 990 Adventure není ideálním motocyklem do utažených zatáček a vracáků, je úplně vedle. Litrový dvouválec s výkonem 72 kW (98 k) v 8 500 ot./min a maximálním točivým momentem 95 Nm při 6 500 ot./min měl dostatek sil v každé situaci. Mám roztočenou trojku, rychlost kolem stovky a blíží se první zatáčka s obratem o 180 stupňů. Brzdy, podřazuji na dvojku, a přes rameno střelím pohledem, zda něco nejede z vrchu. Kopnu tam jedničku a i přes meziplyn zadní kolo lehce protestuje a záď se mi lehce rozvlní. Bez problémů srovnávám stopu motorky, plynem si hlídám správnou rychlost, lehce vysedám ze sedla, sklopím motorku.

Od poloviny zatáčky už začínám jít po plynu a cítím, jak pode mnou poctivě pracuje rakouský dvouválec. Ve výjezdu má agregát dost síly, aby dokázal motocyklu i přes moji hmotnost daleko přes metrák odlehčit přední kolo, někdy jsem dokonce cítil, že se pneumatika odlepila od asfaltu. Dávám za dva, výjimečně i trojku a vše se opakuje. Jdu tvrdě na brzdy a i přes náročnost trati musím říct, že dvojice kotoučů o průměru 300 mm a dvoupístkové třmeny Brembo nikdy nezklamaly. Na malinko měkčí páčku brzdy jsem si dávno zvykl už po cestě do kempu a před každou zatáčkou jsem přesně věděl, kolik mám dvojicí prstů páčku zmáčknout, abych přesně trefil rychlost.

S přibývajícími výškovými metry se citelně ochlazovalo a zhruba od 2 000 m.n.m. už byla asfaltka navlhlá. Dost jsem zvolnil, ale když jsem dostal při výjezdu z jedné ze zatáček slušný power-slide, věděl jsem, že je na čase začít se kochat krásnou vysokohorskou krajinou a nechat klesnout srdeční tep zpět do normálních hodnot. S Michalem jsme vyjeli až na vyhlídku Edelweißspitze (2571 m). Měli jsme trochu štěstí, protože byl vidět samotný Grossglockner (3798 m), což se nestává kvůli oblačnosti tak často. Udělali jsme pár fotek, vyměnili si dojmy a postřehy z perfektní jízdy a klidným tempem jsme se vrátili do kempu.

Cesta na Franz-Josefs-Höhe a zpět

Ostatní členové výpravy kolem půl deváté teprve lezli ze stanů, následovala snídaně a rozhodnutí, co bude v programu dne. Nakonec jsme se shodli, že necháme postavené stany, do kterých většina schovala kufry a tankvaky, aby odlehčili motorky. Znovu jsme přijeli k mýtné bráně, kde byla malá pauza. Já měl lístek pro dvě motorky a chtěl jet napřed udělat několik fotek, proto jsem lístek dal Michalovi (lístek platí na celý den). Sám jsem si koupil nový za eura, které mi dal Ivan, že pojede na dvojlístek v tandemu s Michalem.

POZOR! Neudělejte stejnou chybu, jako my, protože celník v pokladně u závory přes zpětnou kameru vidí i motocyklové SPZtky a na každé vstupence jsou poslední tři znaky z SPZtky. Protože jsem dvojlístek platil já, byly na lístku iniciály z mé motorky a Michala nutili zaplatit nových 36 eur. Po kratší, ale o to prudší výměně názorů, došel celník s Michalem ke kompromisu, že musí zaplatit alespoň jeden z dvojice motorek a druhý pojede tedy na ten dvojlístek. Když se nad tím zamyslíte, jde o logické a preventivní opatření rakouských celníků, aby jsme si např. nekoupili jeden lístek a ten si v kempu zvesela vyměňovali. Jeden by se projel, jak my s Michalem ráno, přijel zpět, dal lístek kamarádovi a šel na kafé.

Celá skupina nakonec dojela na vyhlídku Edelweißspitze, kde jsme koupili nějaké pohledy a suvenýry. Cesta pokračovala zastávkou na chatě u horského jezera. Během okamžiku se přes nejbližší kopec přehnal mrak a začalo nám pršet do kávy a zákusků. Po krátké debatě, zda se vrátit nebo jet dál na Franz-Josefs-Höhe, kde je vyhlídka na ledovec, nakonec rozhodla parta jiných motorkářů, kteří přijeli od průsmyku Hochtor a tvrdili nám, že na jižní straně je sucho. Až tak moc jsme jim nevěřili, ale jeli jsme dál.

Parta motorkářů z Německa měla pravdu. Po průjezdu asi 500 m dlouhého tunelu v nadmořské výšce 2503 m pod vrcholem Hochtor bylo na druhé straně nejen sucho, ale usmálo se na nás i sluníčko. Celkem zajímavá změna: na jedné straně tunelu tma, prší a je hnusně, a na té druhé slunečno a teplota asi o +6 C vyšší. Z Hochtoru následoval sjezd až na kruhový objezd oblasti Guttal (1860 m) a odtud jsme během necelých 9 km opět vystoupali na vyhlídku Franz-Josefs-Höhe ve výšce 2369 m.n.m. Velmi prostorné poschoďové parkoviště nabízí až 600 míst pro osobní vozy a nespočet motocyklů. Vyhlídka a zázemí se stánky nám umožnily oddechnout si a udělat několik snímků. Celé panorama s ledovcem je velmi působivé a stojí za to si těch 9 km od hlavní cesty zajet. Cesta zpět do kempu byla v obráceném gardu. Po tunel slunečno, za tunelem prudký déšť, a pro zpestření průjezd mrakem nebo, chcete-li, hustou mlhou, kdy jsme museli jet kus cesty na jedničku kvůli viditelnosti do vzdálenosti 10–15 metrů.

Těšili jsme se, že sbalíme stany, ale počasí se měnilo každou hodinu. Během příjezdu do vesnice Fusch se spustil slušný liják a my zakotvili v restauraci na jídle. Naštěstí se po chvíli vyčasilo a dokonce vysvitlo i slunce. Trochu jsme kapkám ze stanu pomohli, vše jsme sbalili a nachystali se k odjezdu směr na Salzburg. Plán byl takový, že se posuneme někam za Solnohrad, nejlépe k jezerům Mondsee, aby jsme v neděli nemuseli jet celou cestu do Brna na jeden zátah. Opouštíme Fusch a opět začíná dost pršet.

Přesun k jezeru Wolfgangsee za Salzburgem a nedělní návrat do Brna

U vesnice Bruck zatáčíme doprava a po silnicích č. 311 a dálnici A10 dojíždíme do Salzburgu. Následuje opět odbočka doprava na dálnici A1. Zhruba 40 km za Salzburgem sjíždíme z dálnice u rekreační oblasti Mondsee. Hledání kempu se ukazuje jako těžký úkol. Nevím, zda mají místní strach z motorkářů nebo měli opravdu tak plno, ale odmítavých odpovědí začalo na pováženou přibývat. Změna strategie se vyplácí: zůstali jsme na benzínové pumpě a šéf Michal spolu s Petrem jeli sami najít místo na spaní. Nakonec uspěli až u vedlejšího jezera Wolfgangsee, kde jsme postavili stany a probírali zážitkyz ujeté cesty.

V neděli ráno jsme vše sbalili, nasnídali se a vrátili se zpět na dálnici A1. Pokračovali jsme dále okolo města Linz dále na St. Pölten a Vídeň. Zhruba 20 km před St. Pöltenem jsme ve městečku Melk sjeli z dálnice a po pěkné silnici č. 3 jsme pokračovali kolem Dunaje až do města Krems a. d. Donau. Zde jsme našli cestu č. 35, která nás dovedla až na státní hranice a přechod Hnanice / Mitterretzbach, který jsme po krátkém zdržení úspěšně překročili. Český celník si totiž všiml na Rosťově stroji ohnuté SPZtky a nepustil jej dál, dokud to řidič neopravil. Smutné je, že pokud by zde celnice nebyla, přejezd přes státní hranici neomylně poznáte, zejména pak majitelé sliničních motorek, protože kvalita našich silnic je opravdu nesrovnatelná.

Následovalo město Znojmo a po silnici č. 53 jsme se dostali do Pohořelic. Čtyřproudová silnici č. 52 do Brna zakončila celý náš výlet.

Spotřeba, ceny a další čísla

Trasa: Brno – Telč – České Budějovice – Český Krumlov – Vyšší Brod – Linz – Mattighofen (435 km) – Salzburg – Zell am See – Bruck – Fusch – výlet na Edelweißspitze + výlet na Franz-Josefs-Höhe – Fusch (710 km) – Bruck – Bischofshofen – Salzburg – Linz – Melk – Krems – Znojmo – Brno, celkem 1281 km

Motocykl – cestovní enduro KTM 990 Adventure 2007 (72 kW / 98k, 95 Nm) – podrobný test samotného motocyklu naleznete v první části článku.

Benzín, spotřeba, náklady – vždy tankován bezolovnatý benzín, natural 95; průměrná spotřeba za celý test 6,45 l na 100 km. Celkem spáleno 82,6 l benzínu. V ČR jsem tankoval v Rosicích a ve Studánkách u Vyššího Brodu, ceny za litr naturalu se pohybovaly mezi 31–32 Kč. V Rakousku jsem viděl na měně frekventovaných cestách mezi Linzem a Salzburgem ceny za litr benzínu za 1,12–1,2 eur (cca 31,9–34,2 Kč), ve velkoměstech a u dálnice A1 byly ceny i 1,25 eur (cca 35,6 Kč). Když bych vzal průměr někde na 33 Kč, za dopravu bych zaplatil 2 726 Kč.

Mýtné a dálniční známka – Za ježdění po silnici č 107, tedy Hochalpenstrasse, musíte zaplatit mýtné. Letos stál jednodenní lístek na jeden motocykl 18 eur (513 Kč), osobní auto platilo 28 eur. Kdyby jste tudy jeli na dovolenou a pak si vraceli, vyplatí se koupit 15denní vjezd, který stojí 25 eur za motorku a 35 eur za auto. Všechna parkoviště po celé trase (i na vyhlídce Franz-Josefs-Höhe) jsou zdarma. V Rakousku musíte mít i na motocyklu dálniční známku, nás stála 10denní známka 4,5 eur (128 Kč). Já si ji nalepil na kryt pravé rukojeti, ostatní většinou na přední plexisklo.

Otvírací doba na Hochalpenstrasse – Silnice je otevřená denně od začátku května do začátku listopadu. Od 1. května do 15. června od 6:00 do 20:00 hod. Od 16. června do 15. září od 5:00 do 21:30 hod. Od 16. září do 31. října od 6:00 do 19:30 hod. Vjezd na silnici je povolen nejpozději 45 minut před nočním uzavřením silnice. V zimním období (listopad – duben) je silnice uzavřena.

Kempy – Ceny v kempu ve vesnici Fusch a. d. Grossglockner­strasse za jednu noc: osoba 5,5 eur, stan 3,5 eur, parkované motorky 2,5 eur, celkem 11,5 eur (328 Kč). Samotný kemp je asi v polovině vesnice na levé straně a je hned u silnice. Pokud by měli plno, vraťte se o 7 km zpět do vesnice Bruck, kde je taky kemp. Přenocování v kempu u Wolfgangsee stálo 6 eur za osobu a 6 eur za stan (celkem cca 342 Kč). Ve všech kempech jsou čisté záchody, sprchy s dostatkem teplé vody a zásuvky na případné elektrické spotřebiče.

Praktické informace – www.grossgloc­kner.at (stránky v němčine, angličtině a italštině)

Fotogalerie

  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 1
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 2
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 3
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 4
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 5
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 6
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 7
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 8
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 9
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 10
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 11
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 12
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 13
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 14
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 15
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 16
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 17
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 18
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 19
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 20
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 21
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 22
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 23
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 24
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 25
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 26
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 27
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 28
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 29
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 30
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 31
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 32
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 33
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 34
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 35
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 36
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 37
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 38
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 39
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 40
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 41
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 42
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 43
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 44
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 45
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 46
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 47
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 48
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 49
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 50
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 51
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 52
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 53
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 54
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 55
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 56
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 57
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 58
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 59
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 60
  • Cestopis: KTM 990 Adventure a legendární Hochalpenstrasse (2. část): fotka 61

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
K čemu motorky? chlupacz 17.09.2007  09:57
Re: Re: Re: Re: silnice.... Roman Daněk (Autofun.cz) 16.09.2007  15:33
Re: Re: Re: silnice.... jb1 16.09.2007  01:24
Re: Další tipy a zkušenosti od Vás, čtenářů %P911T 15.09.2007  23:51
Re: Re: Re: silnice.... Hoonza 15.09.2007  21:47
Re: Re: Re: Re: silnice.... delph 15.09.2007  20:25
No ty jo.... tudydudy 15.09.2007  18:49
Re: Re: Re: silnice.... %Dzosua_fan_It_car 15.09.2007  17:40
Re: Re: Re: silnice.... Andy 15.09.2007  16:27
Re: Zhodou okolnosti sa tam chystam buduci vikend... chytrak1 15.09.2007  16:09
Re: Re: silnice.... Roman Daněk (Autofun.cz) 15.09.2007  15:47
Re: Kedy ste tam boli??? Roman Daněk (Autofun.cz) 15.09.2007  15:36
Kedy ste tam boli??? BigFoot007 15.09.2007  13:32
Zhodou okolnosti sa tam chystam buduci vikend... BigFoot007 15.09.2007  13:31
Re: silnice.... %ZZ 15.09.2007  12:43
Re: Další tipy a zkušenosti od Vás, čtenářů %ZZ 15.09.2007  12:38
Hochalpenstrasse %ZZ 15.09.2007  12:35
silnice.... %Dzosua_fan_It_car 15.09.2007  12:10
Super RideR22 15.09.2007  11:48
Re: moc hezký Roman Daněk (Autofun.cz) 15.09.2007  11:24
moc hezký CountachSV 15.09.2007  10:59
Re: Další tipy a zkušenosti od Vás, čtenářů GT'aime 15.09.2007  10:56
Další tipy a zkušenosti od Vás, čtenářů Roman Daněk (Autofun.cz) 15.09.2007  07:36
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: