Dodge Challenger SRT8 – Oprávnění nosit pruhy

Dodge Challenger SRT8 – Oprávnění nosit pruhy: titulní fotka Před čtením doporučujeme do očí nakapat Visine – z takového poměru výkon/ design/cena zapomenete mrkat.

Jedna věc je jistá. I kdyby se značka Dodge v 70. letech nezapojila do vlny Pony cars, stejně by se nám nový Challenger líbil. Takhle si však můžete koupit i kus automobilové historie, kdy benzin byl za babku, auta neuměla zatáčet a u každého semaforu byl asfalt pogumovaný lépe než Parabolica v Monze.

Za svalnaté tvary současné novinky (zde vidíte jen ochutnávku, sériový vůz však vypadá téměř stejně jako studie) můžeme poděkovat Carlu Cameronovi, tvůrci původního Challengeru. Jeho návrh byl trochu podobný modelu Charger, což bylo pochopitelné, protože i ten vznikl v jeho hlavě. Vůz stál na platformě E-body, kterou využíval i v té době známější Plymouth Barracuda. Právě na originál z roku 1970 koukali tvůrci první studie natolik zamilovaně, až jim došlo, že nic lepšího nevymyslí. Samozřejmě, zakřivení linií není stejné, blatníky jsou robustnější, ale od původního směru se všechno odchyluje tak málo, že označení retro vůbec není nesmysl.

Nový Dodge Challenger bude oficiálně odhalen 6. února 2008 v Chicagu a výroba odstartuje v dubnu 2008. Na trh dorazí v nejsilnějším provedení SRT8 s vidlicovým osmiválcem HEMI o objemu 6,1 l. Bude mít výkon 425 koní a maximální točivý moment 571 Nm, který půjde na zadní kola přes 5stupňovou automatickou převodovku se sekvenční řazením, a s transferem na zadní kola o rozměru 255/45 ZR20 pomůže (za příplatek) i samosvorný diferenciál.

Zkuste tipovat jakoukoliv cenu, moc nevěřím, že se strefíte. Chrysler totiž nasadil cenovku 37 995 dolarů, což je, při současném kurzu, těsně nad 680 tisíc Kč. Ani se nemusíte snažit, větší počet koní za jednu korunu nikde nedostanete. Ve standardu přitom dostanete satelitní rádio Sirius s 13 reproduktory a DVD přehrávačem a dokonce zadní dělená sedadla v poměru 60:40. Frustrující je, že zatím nevíme, jestli se vůz bude prodávat v Evropě. Dodge v současnosti eviduje na domácím trhu závazné objednávky v tisícovkách.

Zájem určit vzroste i díky dalším připravovaným motorům. Počítá se s osmiválcem 5,7 l, šestiválcem 3,5 l, který bude později nahrazen agregátem o objemu 4,0 l. Nabídku rozšíří i 6stupňová manuální převodovka pro menší motory a očekává se i příchod kabrioletu.

Fotogalerie

  • Dodge Challenger SRT8 – Oprávnění nosit pruhy: fotka 1
  • Dodge Challenger SRT8 – Oprávnění nosit pruhy: fotka 2
  • Dodge Challenger SRT8 – Oprávnění nosit pruhy: fotka 3
  • Dodge Challenger SRT8 – Oprávnění nosit pruhy: fotka 4
  • Dodge Challenger SRT8 – Oprávnění nosit pruhy: fotka 5

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: kde je video %miro mihálik (Auto.cz) 11.12.2007  11:27
kde je video Filip Unger 11.12.2007  11:07
Re: VIDEO %miro mihálik (Auto.cz) 09.12.2007  12:41
Re: VIDEO %Pavel34 09.12.2007  11:26
VIDEO Pavel34 09.12.2007  11:20
foto v8power 09.12.2007  10:47
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11693 | Zobrazit seznam všech anket