DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté

DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: titulní fotka Když se řekne DP Motorsport, každého alespoň trochu znalého napadne tuning vozů Porsche. Je Project Yellow na bázi 964 odpovědí na moderní Yellow Bird od Rufu?

DP Motorsport jsou hodně známým úpravcem. Firma z Overathu východně od Kolína (toho nad Rýnem, ne nad Labem, samozřejmě) se v minulosti pokusila jako jedna z mála třeba zkonvertovat prototyp skupiny C 962 pro normální provoz. Funguje už více než čtyři dekády, její oblíbenou kratochvíli v současnosti představují modernizace starších devětsetjedenáctek…

Jednu takovou právě představili, vychází z Carrery 2 série 964, modifikovaný kousek byl původně vyroben v roce 1990. Prioritou oři úpravách byla co nejdrsnější redukční dieta, na což je firma Ekkeharda Zimmermanna náležitě vybavena. Také si díky těmto praktikám hoši od Rýna vysloužili svoje renomé… Jejich práce je precizní a profesionální. Vždycky a za všech okolností!

Z Carrery 2 se tak stal extrémní speciál, který s klidem může vyrazit na start nějakého toho klubového okruhového klání. Jenže pořád mají všechny díly schválení pro silniční provoz, takže značku neztratil. Konkrétní 964 nejdřív oholili na kost, pak se začalo s tuningem. Karoserie byla rozšířena, tzv. Turbo-Look nabízelo v osmdesátkách i samotné Porsche. Jenže ten od DP je převážně z moderních uhlíkových vláken. To platí i o vlastním předním spoileru RS, víku zavazadelníku s hliníkovými vzpěrami i zadní kapotě s obřím křídlem. Čelní sklo je co nejtenčí, boční okna z plexi.

Klasický vzducháč, plochý šestiválec, zde s objemem 3,8 l se těší z vaček Schrick. Výsledek? 242 kW (329 koní). Testováno na dynamomentru kolínských VGS Motorsport, číslům tedy věřte. Sílu přenáší logicky pouze dozadu pětistupňová manuální převodovka G50 s ozubenými kolečky z 964 RS, diferák je samosvorný. Ten správný bublavý zvuk produkuje sportovní výfukové potrubí M&M s dvojicí kovových katalyzátorů. Podvozek dostal pružiny KW Clubsport. Redukci váhy mají na starosti také kola: osmnáctky OZ Ultraleggera III obuté do Cupů 2 od Michelinu, vpředu rozměru 225/40, vzadu 295/30. O správný kontakt s asfaltem se tak pilot bát rozhodně nemusí… Dokonce i baterka spočívá v hliníkovém pouzdře.

V klasickém kokpitu trůní jen dva anatomy Pole Position od Recara s rudými čtyřboďáky značky OMP. Karoserii zpevňuje vlastní klec místo zadních, beztak nepoužitelných míst. Tříramenný děrovaný volant Momo má průměr 350 mm. Palubka je ovšem také karbonová, i když vypadá od originálu k nerozeznání. Co nejlehčí velurové koberečky byly ušity na zakázku. Ve spartánském interiéru, jinak potaženém kůží a umělým semišem se dá normálně bydlet, tohle porsche opravdu není čistokrevným závoďákem. O tom svědčí dále třeba vyhřívání čelního skla.

Vytuněná carrera váží bez paliva 1.035 kilo… Vývojová formulka zněla jasně: čtvrtinu váhy oproti sérii dolů a třicet procent výkonu navíc. Jak jednoduché! Vrchol představuje konečná úprava, tedy lak: ostrá signální žlutá přímo z aktuálního katalogu Porsche, kde ji najdeme pod kódem 114. Je mnohem tmavší než ta, kterou používá v úvodu zmíněný Ruf…

Fotogalerie

  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 1
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 2
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 3
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 4
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 5
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 6
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 7
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 8
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 9
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 10
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 11
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 12
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 13
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 14
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 15
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 16
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 17
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 18
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 19
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 20
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 21
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 22
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 23
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 24
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 25
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 26
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 27
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 28
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 29
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 30
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 31
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 32
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 33
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 34
  • DP Motorsport Project Yellow: Divoká 964 v signální žluté: fotka 35


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12094 | Zobrazit seznam všech anket