Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny

Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: titulní fotka Ducati představilo nového Monstera 696 loni na italské výstavě EICMA. Jde o prvního naháče nové nastupující generace, proto se pojďme podívat, jak se nám šest-devět-šestka v testíku líbila.

Ducati Monster je v motocyklovém světě velmi známý pojem. Během několika let si vybojoval své místo na trhu a získal mnoho fanoušků. Velké plus přinesl fakt, že se Monster vyráběl s několika motory o různých výkonech: v posledních letech býval první v nabídce Monster 620, který byl nahrazen 695 a teď přijíždí verze 696; dále byla osmistovka S2R, která se dělá i v litrovém provedení S2R 1000 a modelovou řadu zakončovala verze S4R a S4Rs.

Generačně starší Monster 695 se nabízel vedle nové 696 jen do konce loňského roku a osmistovka S2R s výkonem 57 kW / 77 k, což je o 3 k méně, než má 696, celkem logicky zmizela z nabídky.

Tip: Mrkněte se na redakční testy Ducati Monster S2R a verze S2R 1000.

Jaký je Monster 696?

První pohled na Monstera 696 u mne vyvolal dva dojmy: v reálu vypadá ještě lépe, než na fotografiích, ale je také o kapku menší, než jsem čekal. Obcházím ho kolem dokola a v hlavě si dělám několik poznámek.

U Ducati Monster 696 se dá při prvním pohledu mluvit o evoluci, ale u podrobnějšího zkoumání zjišťuji, že jde o slušnou revoluci. Tradiční rudý příhradový rám z ocelových trubek zůstal, ale jen v přední části, a podsedlová část je řešena hliníkovým odlitkem. Původní přední kulatý světlomet v perfektním retro střihu nahradilo nové eliptické oko. Blinkry dostaly čirou optiku a zpětná zrcátka moderní provedení. Nádrž se posunula více dolů, proto v horní části vznikl prostor pro efektivní otvory pro přísun vzduchu do motoru.

Koncepce dvojice tlumičů výfukového systému (po každé straně jeden) sice zůstala, ale u nového Monsteru 696 se koncovky posunuly nahoru. Tradiční plastový kryt sedla pro spolujezdce zůstal, designově je ten nový lepší, ale praktické provedení udělávání a nasazování mi přišla lépe řešená u předchozího modelu. Sručně řečeno, původní verze 620 / 695 se více držely tradic a měly střih ve stylu retro, nový Monster 696 je jiný, živější, v moderním provedení a popravdě se mi líbí víc.

Sedám za řídítka a uvědomuji si první základní premisu: tohle není motorka pro tak velkého chlapa, jako jsem já. Výška sedla pouhých 770 mm jasně dává najevo, že mám dost pokrčené nohy a velikost sedla taky není dostatečně prostorná na můj poněkud větší zadek. Myslím, že bikeři do 180 cm a všechny ženský budou jásat, já se cítil poněkud stísněně.

Multifunkční malý displej nahradil dvojici analogových budíků. Digitální otáčkoměr v horní části je doplněn o tachometr a další údaje (tlačítkem na levém řídítku volíte, co si chcete zobrazit: tripmaster, celkové kilometry, hodiny atd.) ve spodní části. Kromě standardních kontrolek jsou i v horní hraně červené diody, které hlídají otáčky a značí ideální moment na přeřazení.

Co se týče podvozku, vpředu je masivní přední obrácená vidlice s průměrem trubek 43 mm, vzadu se o odpružení stará kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Monster 695 měl také upside-down vidlici, ale nevzhledný obdélníkový profil vzadu nahradil lehký hliníkový odlitek a nová kyvka vypadá velmi dobře. Zdá se, že styl letmo uloženého zadního kola a jednoramenné kyvné vidlice se u Monsterů asi nenávratně ztratí pryč. No, nevadí… Nový systém odpružení pracoval bez problémů a dovolím si srovnat, že je lepší, než u loňského testu modelu S2R.

Velmi mě zaujal brzdový systém Brembo, který má na přední ose dvojici brzdových kotoučů o průměru 320 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny. Vzadu je pak jeden menší kotouč s dvoupístkovými brzdiči, ale všude jsou oplétané brzdové hadice. Při testu brzd, kdy měřím vzdálenost zastavení z rychlosti 100 km/h na 0 km/h, jsem zastavil za 29,5 m, což je dobrý výsledek. Co bylo ale ještě lepší, po deseti prudkých zastavení brzdy téměř nevadly (při jedenáctém zastavení naměřeno 31 m).

Kde se udělal velký krok kupředu, je suchá hmotnost 161 kg. Monster 696 zhubl o celých 7 kg oproti verzi 695 a díky tomuto údaji se stává nejlehčím naháčem střední třídy: např. Triumph Street Triple váží 167 kg, Honda Hornet 173 kg nebo Aprilia Shiver 189 kg. Na lepší dynamice se podepsal i inovovaný motor: jde o klasický dvouválec, s osami válců do pravého úhlu, o objemu 696 ccm. Vzduchem chlazený agregát s dvojicí ventilů na válec a desmodromickým rozvodem má výkon 59 kW (80 k) při 9 000 ot./min a točivý moment je 69 Nm. Poměrový výkon, počet koní na tunu, měl Monster 695 jen 434,5 k/t, kdežto nová verze 696 má 497 k/t.

Od dvouválce do L jsem čekal lepší nástup odspodu, ale Monster 696 začal pořádně vytahovat drápky až po překročení 5 000 ot./min. Velmi silně střední pole (5–8 tis. otáček) se dalo krásně využít na klikaté okresce, pro brněnské motorkáře známá lokalita z Šebrova do Blanska. Zahřáté pneumatiky Bridgestone o rozměru 120/60 ZR17 vpředu a 160/60 ZR17 vzadu držely krásně stopu i ve vyšších náklonech a podvozek dobře pobral většinu nerovností. Naprosto ideální poježděníčko a odreagování po dlouhém pracovním dnu.

Během testu byla průměrná spotřeba 6,421 l naturalu 95 na 100 km, což s nádrží o objemu 15 litrů nabízí teoretický dojezd kolem 233 km. Při rovnoměrné rychlosti na dálnici si Ducati Monster 696 vzal 5,95 l / 100 km. Naopak při ostré jízdě nebyl problém spálit 7,32 litrů na sto kilometrů.

Plusy a mínusy pro Ducati Monster 696
+ design
+ brzdy
+ nízká hmotnost
+ podvozek
- není to motorka pro velké chlapy

Naměřené hodnoty

Všechny naměřené hodnoty jsou pouze orientační. Koho zajímá, jak hodnoty do testu získáváme nebo co znamenají, přečtěte si moto.blog.auto.cz, kde najdete vysvětlení.

Akcelerace
Rychlostní stupeň Měřená rychlost Změřený čas
3. 60–120 km/h 5,64 s
5. 90–150 km/h 9,38 s
Brzdy
První měření 100–0 km/h 29,5 m
Desáté měření 100–0 km/h 31 m

Redakční hodnocení

Hodnocení se vztahuje na redakcí testovaný motocykl a je hodnocen v kontextu s jeho konkurenty v dané třídě.

Motor je hodnocen v poměru k jeho konkurentům s přibližně stejnými parametry a objemem. Nelze proto z desetibodového hodnocení výkonu jednoválcového motoru s objemem 660 cm3 usuzovat, že se vyrovná litrovému řadovému čtyřválci se stejným hodnocením.

Pro všechny hodnocené parametry platí pravidlo, že vše je hodnoceno v kladném smyslu slova. (Např. hodnocení Ergonomie = 10 → velmi pohodlná pozice řidiče; naopak Spotřeba = 10 → velmi nízká spotřeba.)

Redakční hodnocení motocyklu
Design 10
Motor 8
Zvuk 9
Převodovka 8
Podvozek 9
Brzdy 8
Ergonomie 8
Spotřeba 8
Spolujezdec 7
Jízda městem 9
Delší trasy, dálnice 7
Sport 7
Celkové hodnocení – průměr: 8,17

Technické údaje

Technické údaje Ducati Monster 696
Rozvor / výška sedla 1 452 mm / 770 mm
Motor, objem 4dobý dvouválec do L, 696 ccm
Vrtání x zdvih 88×57,2 mm
Kompresní poměr 10,6:1
Počet ventilů / chlazení 4 / vzduch
Výkon 59 kW (80 k) v 9 000 ot./min
Točivý moment 69 Nm v 7 750 ot./min
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 120/60 ZR17, 160/60 ZR17
Brzdy vpředu 2× kotouč 320 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu 1× kotouč 245 mm, 2pístek
Rám příhradový rám z ocelových trubek
Přední vidlice USD vidlice, průměr 43 mm, zdvih 120 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 148 mm
Nádrž 15 l (z toho rezerva 3,5 l)
Spotřeba v testu 6,42 l na 100 km
Suchá hmotnost 163 kg
Cena (červenec 2008) 218 000,00 Kč

Oficiální video

Foto: David Kárný

Poděkování: za půjčení motocyklu děkujeme paní Papežíkové (ducati-czech.cz) a za půjčení helem patří dík panu Mičánkovi (kbcbrno.cz).

Fotogalerie

  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 1
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 2
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 3
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 4
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 5
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 6
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 7
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 8
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 9
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 10
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 11
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 12
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 13
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 14
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 15
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 16
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 17
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 18
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 19
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 20
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 21
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 22
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 23
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 24
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 25
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 26
  • Test - Ducati Monster 696 - první z nové vlny: fotka 27

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
ducati monster pavel toth 22.01.2009  23:17
Mám ho :-) Jenda Ducatista 24.09.2008  22:19
nic moc jiraaa 30.07.2008  23:37
cena DJdick 18.07.2008  08:35
Re: Diky Roman Daněk (Autofun.cz) 17.07.2008  18:39
stýskám si ROSSI 20VT Plus 17.07.2008  18:38
Diky da_b0mb 17.07.2008  17:25
DUCATI kyrby 17.07.2008  16:50
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5388 | Zobrazit seznam všech anket