Factory Five GTM: Supersport domácího kutila

Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: titulní fotka Dave Smith, šéf americké firmy vyrábějící stavebnice vozů Cobra 427 a Cobra Daytona Type 65 Coupé, říká: „Máme auto, které z 0 na 60 mil/h akceleruje lépe než Enzo, Ford GT, Murciélago nebo Carrera GT.“

Opírá se přitom o výsledky, které naměřil časopis Car and Driver při srovnávacím testu zmiňovaných supersportů. Model GTM přefrčel kolem šedesátky (96 km/h) za rovné tři sekundy. Čtvrť míle vůz zvládl za 11 s, výsledná rychlost – 211,2 km/h. To už stojí za bližší seznámení, co říkáte?

Protože jde o kit car, připravte se na obrovskou bednu se součástkami a 600stranový manuál. Společnost Factory Five vám zabalí rám z vysokopevnostní ocele, řezaný laserem a s nízkým těžištěm. K tomu přibalí laminátové panely karoserie, okna ze skla, hliníkové závěsy kol, asi 1200 nýtů, pár aluminiových desek do kokpitu, tlumiče Koni, nerezovou nádrž, výfukový systém s katalyzátory, a takhle bychom mohli pokračovat ještě asi hodinu, dokud bychom vás k smrti neunudili.

Podstatné je, že Factory Five dodá skoro všechno, včetně věcí, jakými jsou otáčkoměr do 8000 ot./min nebo rychloměr do 200 mil/h, za (a teď se držte) 19 990 dolarů, tedy cca 360 tisíc Kč. Zvlášť musíte dokoupit jen dvě velké součástky. Motor z Chevroletu Corvette C5 (eventuálně novější) nebo si můžete vybrat agregát z Vette, upravený pomocí komponentů GM Performance Parts. V posledním balíku s vaší adresou pak musí být uložena převodovka z Porsche 911, typ 993, pouze z modelu s pohonem zadních kol. Abyste nemuseli hledat, kolik co stojí, máme zde příklad. Motor z modelu Z06, který má nalítáno 21 tisíc mil, lze pořídit za 10 500 dolarů a převodovka Porsche z roku 1991 stojí zhruba 2400 dolarů. K tomu nějaké příplatky za přemístění některých dílů v motorovém prostoru, nové stereo za 280 dolarů a lak 7000 dolarů. Podtrženo, sečteno, máte zde ultimativní sportovní auto s cenou 43 tisíc dolarů, v překladu 774 tisíc Kč!!

Pokud všechno dobře dopadne, vy se při stavbě nezblázníte kvůli odkutáleným šroubům, seženete aktuálně nejsilnější agregát a své auto dokončíte, můžete se v hospodě chlubit následujícími větami. „Můj supersport má vidlicový osmiválcový motor s objemem 7 litrů, výkonem 505 koní, momentem 646 Nm a točí 7000. To vše při hmotnosti 1105 kg.“ Dramatická pauza. „Na zadní kola to jde přes 6stupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál a vůz má nezávislé zavěšení všech kol. Jinak, vpředu jsou gumy 245/40 R18, vzadu 335/30 R18.“

A když máte opravdu dobrou paměť, můžete z rukávu vysypat poměr zatížení náprav 40,1:59,9 ve prospěch té zadní a samozřejmě rozměry: 4356×1880×1079 mm.

Fotogalerie

  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 1
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 2
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 3
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 4
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 5
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 6
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 7
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 8
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 9
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 10
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 11
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 12
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 13
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 14
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 15
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 16
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 17
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 18
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 19
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 20
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 21
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 22
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 23
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 24
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 25
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 26
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 27
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 28
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 29
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 30
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 31
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 32
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 33
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 34
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 35
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 36
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 37
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 38
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 39
  • Factory Five GTM: Supersport domácího kutila: fotka 40

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Supersport Ja.ho 30.03.2011  23:04
Stavebnice ja.ho 22.03.2011  08:42
homologace? "neregistrovaný" 15.12.2007  22:43
Homologace Fabrica 15.12.2007  21:51
nadhera skejpa_ 15.12.2007  13:23
hudba kiw 14.12.2007  14:28
Re: prevodovka 2400dolaru %miro mihálik (Auto.cz) 14.12.2007  13:35
prevodovka 2400dolaru "neregistrovaný" 14.12.2007  11:29
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: