Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h

Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: titulní fotka Ferrari na ženevském autosalonu představilo svoji novou vlajkovou loď, hybridní hypersport s výkonem téměř tisíc koní.

Dlouho očekávaná novinka a vážný konkurent McLarenu P1 přijíždí s výrazným designem, který však využívá prvky současných modelů se vzpínajícím se koníkem ve znaku. Dostalo jméno LaFerrari, kvůli tomu, že má být Tím Ferrari současné doby a zajímavé je, že styling navrhoval přímo designérský tým maranellské automobilky bez jakékoli pomoci Pininfariny.

To nejdůležitější a nejzajímavější je však pohonné ústrojí. Skládá se z vidlicového dvanáctiválce o objemu 6262 cm3, který produkuje 800 koní (588 kW) při 9.000 ot/min (omezovač na 9.250 ot/min) a elektromotoru s výkonem 163 koní (120 kW). Točivý moment dosahuje hodnot 700 N.m při 6750 ot/min, elektrických 270 N.m je k dispozici okamžitě. Všechny tyto hodnoty budou přenášeny přes dvouspojkovou převodovku na zadní kola. Hybridní ústrojí obsahuje ještě jeden pomocný elektromotor, který pohání další systémy vozu, čímž neubírá výkon hlavní pohonné jednotce.

Díky tomu také LaFerrari zrychlí z klidu na 100 km/h za necelé tři sekundy a maximální rychlost překročí 350 km/h. U pořádných vozů se však hodí zmínit zrychlení na třístovku, které nové Ferrari zvládne za 15,5 sekundy. Ferrari se tak podařilo překonat rivala od McLarenu výkonem 963 vs. 916 koní, maximální rychlostí 350km/h vs. více než 350 km/h i zrychlením na 300 km/h 15,5 vs. 17 sekund. V jedné oblasti však vyhrává McLaren a to exkluzivitou. LaFerrari totiž bude vyrobeno v počtu 499 kusů, což je o značných 124 více než u P1.

Rozměry LaFerrari jsou 4702 mm na délku, 1992 mm na šířku a výška činí pouhých 1116 mm. Zajímavé je ovšem umístění 59 % hmotnosti nad zadní nápravu, které technici popisují jako „skoro ideální“. Právě k hmotnosti se váže ještě jedna informace – suchá hmotnost činí pouhých 1255 kg, z čehož připadá 140 kg hybridnímu systém HY-KERS. Ferrari také na rozdíl od McLarenu nemá možnost čistě elektrické jízdy, čímž se jeho hodnota vypouštěných emisí zastavila jen na hodnotě 330 g/km. Bohužel, pořadník na všech 499 aut už je dávno plný.

Fotogalerie

  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 1
  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 2
  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 3
  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 4
  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 5
  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 6
  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 7
  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 8
  • Ferrari LaFerrari: hybridní nástupce Enza má 963 koní a maximálku přes 350 km/h: fotka 9

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Buy An Essays Cheap Essays 17.10.  05:19
JamesBUh JamesBUh 15.10.  13:55
JamesBUh JamesBUh 26.09.  12:30
JamesBUh JamesBUh 25.09.  04:11
JamesBUh JamesBUh 22.09.  13:15
JamesBUh JamesBUh 19.09.  07:23
Johnabinc Johnabinc 17.09.  18:58
StewartTaink StewartTaink 14.09.  15:55
CharlesCasse CharlesCasse 14.09.  15:42
Mikeabinc Mikeabinc 13.09.  12:12
Mikeabinc Mikeabinc 09.09.  10:52
JaonBup JaonBup 07.08.  08:14
Jasonagits Jasonagits 26.07.  14:24
MkaaPsync MkaaPsync 25.07.  03:49
MichaelCoope MichaelCoope 11.07.  22:23
MichaelCoope MichaelCoope 23.06.  00:36
Re: je mi to líto... Ferrarissimo 13.03.2013  00:48
Re: usmevne samael 08.03.2013  12:45
Re: usmevne Vysnan1 08.03.2013  12:12
Re: usmevne "neregistrovaný" 08.03.2013  10:47
Re: usmevne "neregistrovaný" 08.03.2013  09:59
usmevne deep-sk 08.03.2013  09:25
Re: Chyba je v nás ease 07.03.2013  23:37
Re: Chyba je v nás hand 07.03.2013  22:13
Re: Chyba je v nás ease 07.03.2013  21:46
Re: Chyba je v nás Mashamoto 07.03.2013  17:54
Re: Chyba je v nás hand 07.03.2013  17:53
Re: Chyba je v nás hand 07.03.2013  17:44
Re: Chyba je v nás Mashamoto 07.03.2013  17:30
Re: Chyba je v nás hand 07.03.2013  17:26
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11684 | Zobrazit seznam všech anket