FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby

FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: titulní fotka Motocyklovou značku FGR Miroslava Felgra z Ústí nad Orlicí známe hlavně ze závodních tratí. Pamatujete se na prototyp Midalu s obřím vidlicovým šestiválcem? Bude se nakonec přece jen vyrábět.

Zdálo se, že kolem projektu luxusního naháče s dvouapůllitrovým V6 je nějak ticho po pěšině. Omyl. FGR Factory, jak zní oficiální název firmy, prezentovala svou vizi luxusní sportovní jednomístné motorky poprvé před skoro šesti lety, už v lednu 2011. Už hmotnou, šlo o jezdící prototyp. Následovaly testy a vývoj…

(Malo)sériová podoba stroje byla odhalena v Ústí nad Orlicí 27. září 2016. Změnilo se toho hodně. Byla by určitě škoda neukázat, že mašina je částečně z uhlíkových vláken, takže úvodní produkční exemplář postrádá lakování. Karbonový je kromě samonosné osmnáctilitrové nádrže třeba i držák registrační značky. Výfukové potrubí dostalo tři spojené koncovky na každé straně. Větrný štítek se zmenšil a obsahuje efektněji tvarované světlo místo původního kulatého.

Základ konstrukce pochopitelně zůstal. To znamená v masivním ocelovém trubkovém rámu uložený kapalinou chlazený vidlicový šestiválec vlastní konstrukce objemu 2442 cm3. Véčko má devadesátistupňový úhel, agregát je podčtvercový (90×64 mm), čtyřventilový s rozvodem DOHC a už nutným vstřikováním a pracuje při kompresi 9,9:1. Výkon oficiálně u FGR neudávají, alespoň prozatím, určitě se pohybuje přes 200 koní (147 kW), u prototypu se dokonce odhadoval na 240 koní (177 kW).

Nezměnil se ani řetězový převod na zadní sedmnáctipalcové kolo (přední vyznává stejný průměr, jen je užší), rychlostní skříň má šest stupňů. Odpružení a tlumiče od Öhlinsu včetně toho centrálního na zadní hliníkové kyvné vidlici se dají plně nastavit. Brzdy se čtyřpístkovými třmeny od Bremba mají vpředu dva 320mm kotouče, vzadu stačí jediný s průměrem 215 mm. Kožené sedlo je od asfaltu vzdáleno do výšky 786 mm. Midalu váží i přes aplikaci lehkých materiálů 262 kg. Základní silueta ani design nádrže se neměnily. Na promo videu se za řídítky objevil Karel Abraham.

Předpokládaná cena? Kolem tří milionů korun za kus. Nikdo přece nemůže počítat s tím, že malosériová mašina bude levná. Kolik jich vznikne, to záleží na konkrétních objednávkách movitých zájemců. Pro ty, kdo si funkční midalu v životní velikosti nemůžou dovolit, má FGR k dispozici kalendář s novinkou na příští rok. Stojí 15 eur (405 korun) a je jich k dispozici jen 300.

Fotogalerie

  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 1
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 2
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 3
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 4
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 5
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 6
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 7
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 8
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 9
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 10
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 11
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 12
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 13
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 14
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 15
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 16
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 17
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 18
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 19
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 20
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 21
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 22
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 23
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 24
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 25
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 26
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 27
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 28
  • FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby: fotka 29

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Ta cena ... romgator 10.02.2017  16:35
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: