Giannini 350 GP4: Zběsilé cinquecento má motor z Alfy 4C a čtyřkolku

Giannini 350 GP4: Zběsilé cinquecento má motor z Alfy 4C a čtyřkolku: titulní fotka Pětistovka, která si dá sériovky od Abarthu k snídani, nese logo Giannini a vznikla k výročí firmy. Dárcem orgánů byl úplně jiný vůz italského koncernu...

Firma Giannini je fanouškům značky Fiat dostatečně známá. Její historie začala už v roce 1920, tedy před takřka sto lety. Dodnes sídlí v Římě. Historie je spletitá, byla dokonce rozdělena na dvě společnosti a v našich končinách je méně známá než Abarth, který Fiat už dlouhá léta vlastní. Nejznámější jsou její závodní kreace a ladění vozů pro běžný provoz, ale když opadl v 80. letech minulého věku zájem, zušlechťovala i interiéry běžných modelů a dnes třeba dodává speciální verze fiatů italským policejním složkám.

Giannini 350 GP4 je ovšem vzpomínkou na staré dobré časy, kdy se ulicemi i závodními okruhy proháněly nabušené pětistovky. Ty klasické. Co na tom, že je postavena na bází moderní? On vlastně slaví století firmy, byť trochu předčasně. V září už se objevila verze GP. Za výrobou ale ve skutečnosti stojí společnost Gran Torino Engineering.

Číslo 350 pochopitelně značí výkon motoru v koních (správně 257 kW), což už samo o sobě říká hodně. Jenže pod kapotou nehledejme například přeplňovanou čtrnáctistovku, ale čtyřválec 1,75 litru. O doping samozřejmě nepřišel a leckomu okamžitě svitne: ano, dárcem orgánů je Alfa Romeo 4C. Pohonná jednotka se ovšem nenachází vpředu jako u současného pokračovatele s číslem 500, nýbrž vzadu. A samozřejmě je vyladěná…

Základní 350 GP má logicky zadní pohon a manuální převodovku, kterou může nahradit dvouspojka. Podvozek, respektive vodorovné odpružení pochází od Öhlinsu a kotoučové brzdy od Bremba, ty přední mají šestipístkové třmeny, zadní čtyřpístky. Skrývají se za devatenáctipal­covými koly. Auto je masivně rozšířené widebody kitem z uhlíkových kompozitů, na přídi má dvojici přídavných reflektorů, na třetích dveřích zase křídlo. Nutností jsou chladicí otvory a mřížky takřka po celé karoserii.

Gépéček by měla vzniknout jen stovka (logicky), kousek stojí minimálně 150 tisíc eur, tedy přes 3,8 milionu korun. To rozhodně není málo. A jak se od něj liší čerstvě prezentovaná GP4? Pohonem všech kol, samozřejmě! Svědčí o tom ostatně i symboly na karoserii. Podle dostupných zdrojů se pohonná jednotka, s největší pravděpodobností tatáž, přestěhovala dopředu, fotky však chybí. Cosi by nasvědčovaly nové díry v kapotě, ale všude jinde zůstalo vše při starém včetně mřížek… Alfa má přece motor před zadní nápravou…

Fotogalerie

  • Giannini 350 GP4: Zběsilé cinquecento má motor z Alfy 4C a čtyřkolku: fotka 1
  • Giannini 350 GP4: Zběsilé cinquecento má motor z Alfy 4C a čtyřkolku: fotka 2
  • Giannini 350 GP4: Zběsilé cinquecento má motor z Alfy 4C a čtyřkolku: fotka 3
  • Giannini 350 GP4: Zběsilé cinquecento má motor z Alfy 4C a čtyřkolku: fotka 4
  • Giannini 350 GP4: Zběsilé cinquecento má motor z Alfy 4C a čtyřkolku: fotka 5
  • Giannini 350 GP4: Zběsilé cinquecento má motor z Alfy 4C a čtyřkolku: fotka 6


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11928 | Zobrazit seznam všech anket