Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná

Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: titulní fotka Honda po řadě let nahradila model CB900F Hornet novým litrovým naked-bikem. Streetfighter CB1000R vypadá opravdu dobře, má motor z Firebladea 2007, ale nebude mít lehkou startovací pozici: konkurentů v této třídě je víc než dost.

Během posledních několika let se na trhu objevil nový segment motocyklů, litrové naháče. Někdo jim říká streetfighter (pouliční bojovník), nebo se objevuje označení café racer (závodník při cestě na kafíčko). Trend konkurentů je jasný: vzít špičkový motor ze supersportovní motorky, popř. i další věci, jako je rám, odpružení, brzdy atd., zahodit kapotáž, dát tomu vlastní image a voalá naked-bike je na světě. Příklady mluví samy za sebe: Yamaha FZ1Yamaha FZ1(motor z YZF-R1), Kawasaki Z1000 (motor z ZX-10R Ninja) nebo Aprilia Tuono 1000 R (motor z RSV 1000 Mille).

Stejný scénář má i nová Honda CB1000R. Motocykl nahrazuje už letitý model CB900F Hornet, který zdaleka nestačí dravým konkurentům. CB1000R už jen podle označení jasně dává najevo, kde se vzalo srdce mašiny. Dárcem orgánu nebyl nikdo jiný, než CBR1000RR Fireblade 2007. Honda zatím pečlivě tají, na kolik nastavila výkon a točivý moment agregátu v CB1000R, ale v původním supersportu byly hodnoty 126 kW (172 k) a 114,5 Nm. Dle přímé konkurence, kde Z1000 má 125 koní a FZ1 150 koní, bych si dovolil odhadovat, že CB1000R bude naladěno někde kolem 130–140 koní.

Síla pohonné jednotky je přenášena na zadní kolo pomocí šestistupňové převodovky a řetězu. Ve výbavě nechybí plně nastavitelný podvozek s upside-down vidlicí o průměru 43 mm vpředu a jednoramennou kyvnou vidlicí s centrální tlumící jednotkou vzadu. Sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin mají sportovní design, tvar vrhacích hvězdic, a jsou obuta do pneumatik o rozměru 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu. Silnější brzdový systém má na přední ose dva kotouče o průměru 310 mm s čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.

Technické informace

Technické údaje Honda CB1000R
Celkové rozměry 2 090 × 775 × 1 090 mm
Motor, objem čtyřdobý řadový čtyřválec, 998 ccm
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalina
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu 2× kotouč 310 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu 1× kotouč 256 mm, 2pístek
Rám hliníkový odlitek, typ diamant
Přední vidlice USD vidlice, průměr 43 mm, zdvih 120 mm
Zadní odpružení jednoram. kyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 128 mm

Oficiální video

Fotogalerie

  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 1
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 2
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 3
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 4
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 5
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 6
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 7
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 8
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 9
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 10
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 11
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 12
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 13
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 14
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 15
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 16
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 17
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 18
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 19
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 20
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 21
  • Honda CB1000R: boj o krále streetfighterů začíná: fotka 22


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: No jo LOL 25.05.2008  21:44
1000 Ende Fumiia 26.01.2008  16:20
Re: Z1000 nemá motor ze ZX-10R Kubát 25.01.2008  01:43
Re: Z1000 nemá motor ze ZX-10R CHachar 22.01.2008  21:17
Z1000 nemá motor ze ZX-10R balsa 02.01.2008  20:41
Re: na yama nemá radek85 02.01.2008  17:59
Re: na yama nemá Trodos 01.01.2008  17:01
na yama nemá kikan 01.01.2008  15:27
No jo R. Němec 01.01.2008  14:51
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 7927 | Zobrazit seznam všech anket