Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově

Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: titulní fotka Honda si pro modelový rok 2017 připravila kompletně přepracované provedení svého největšího motokrosového stroje CRF450R i z něj vycházejícího endura CRF450RX.

Motokrosová Honda CRF450R i sesterské enduro CRF450RX míří do modelového roku 2017 jako stroje zcela nové generace, které sdílejí s dosavadní verzí prakticky jen označení a byly vyvinuty téměř od nuly.

Srdcem motokrosového speciálu i endura je nový čtyřtaktní jednoválec, na jehož vývoji spolupracovalo i závodní oddělení HRC. Motor o objemu 449,7 cm3 se pyšní především nově navrženou hlavou i čtyřventilovým rozvodem Unicam, přepracovaným sáním i výfukovým systémem s dvojicí krátkých koncovek.

Honda neuvádí maximální výkon a točivý moment nového motoru, ale zmiňuje, že jednoválec s vrtáním 96 mm a zdvihem 62,1 mm má nyní kompresní poměr zvýšení z 12,5:1 na 13,5:1 a poskytuje o 11 % vyšší výkon než u provedení pro modelový rok 2016.

Na nový motor navazuje nová spojka s šesti lamelami a pětistupňová převodovka. Mezi zásadní novinky, které souvisí s pohonnou jednotkou pak patří možnost objednat si jej s elektrickým startérem.

Kompletního přepracování se dočkal i hliníkový rám a díky tomu se pozměnila geometrie stroje s úhlem hlavy řízení 27 stupňů a 22 minut. Honda CRF450R má nyní rozvor 1482 mm, celkovou délkou 2183 mm, šířku 827 mm a výšku 1274 mm.

Podvozek stroje o hmotnosti 110,6 kg se nyní pyšní přední obrácenou vidlicí Showa s ocelovými pružinami a zdvihem 305 mm, zatímco zadní odpružení Showa Pro-Link nabízí zdvih 314 mm. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 260 mm a vzadu 240 mm. Standardem je vpředu 21-palcové kolo, zatímco vzadu je použito 19-palcové kolo.

Test: Honda CRF 1000 L Africa Twin DCT. Klidně až do Afriky!

Enduro CRF450RX se od svého motokrosového sourozence odlišuje větší palivovou nádrží o objemu 8,5 litru, upraveným nastavením odpružení i úhlem řízení a možností výběru ze tří palivových map. Další odlišnosti představuje 18-palcové zadní kolo, boční stojan a standardně montovaný elektrický startér.

Veřejnosti se mají terénní novinky značky Honda představit během MX GP v Assenu ve dnech od 26. do 28. srpna letošního roku.

Fotogalerie

  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 1
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 2
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 3
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 4
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 5
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 6
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 7
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 8
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 9
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 10
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 11
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 12
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 13
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 14
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 15
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 16
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 17
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 18
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 19
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 20
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 21
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 22
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 23
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 24
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 25
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 26
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 27
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 28
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 29
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 30
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 31
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 32
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 33
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 34
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 35
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 36
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 37
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 38
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 39
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 40
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 41
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 42
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 43
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 44
  • Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově: fotka 45


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12088 | Zobrazit seznam všech anket