Honda CRX - RUSH MORE!

Honda CRX - RUSH MORE!: titulní fotka Tato černá Honda CRX Del Sol se stala velkým překvapením minulé tuningové sezóny. Objevila se uprostřed léta, její majitel Luboš Vicha, původem z východočeské Chrudimi, vystoupal několikrát na stupně vítězů Honda Scene, ale na první místo to nestačilo.

Díky velmi těsné kvalifikaci se nakonec na finále Tuning Cupu 2007 probojoval a stálo to za to. Před vlastní rodinou pečlivě utajovanému projektu se dostalo nevídaného úspěchu a Luboš vystoupal na stupních vítězů konečně až na samý vrchol. Této zdánlivě jednoduché a přímé cestě za úspěchem ovšem předcházela náročná úprava, okořeněná dokonce tajnou konspirací za účelem překvapení celé rodiny – a to jak manželky, tak i dětí. Ty čas od času nějaký tuningový srazy navštívily a právě jim chtěl Luboš coby „táta od rodiny“ udělat radost v podobě upraveného auta.

Luboš sám neměl k tuningu žádný zvláštní vztah, i když se s podobnými auty coby provozovatel na Chrudimsku relativně známé autolakovny už setkal. Když tak nad tím člověk uvažuje, musí mu být jasné, že v případě Luboše coby profesionála v autolakýrnictví o inspiraci zřejmě nebude nouze, protože podobných horších i lepších projektů se mu musí za rok vystřídat pod střechou několik. A mezi rozpracovanými auty se nějaká malá honda s přehledem ztratí. Podobně uvažoval i Luboš, když plánoval překvapení pro svou rodinu. Po nalezení a zakoupení vhodného auta do své konspirace zapojil i několik kamarádů nejen z profese a za jejich pomoci auto připravil.

Luboš neměl k tuningu zvláštní vztah, i když se s podobnými auty coby provozovatel na Chrudimsku známé autolakovny už setkal.

Extravagantní vizáž spoilerů jde i v tomto případě ruku v ruce s výkonovými úpravami a celkovému pojetí tohoto „luxusního performance“. Stošedesátihlavé stádo, kterým tato bezmála sedmnáctistovka honda dosahuje bez pomoci přeplňování při 7600 ot/min se montáží přímého sání, laděných výfukových svodů, nerezového výfuku (zakončeného duplexním příčným tlumičem od chlumeckého Laityngu) a aplikací agresivnějšího nastavení v řídící jednotce se opět o něco málo rozrostlo. Točivému motoru, který jde lehce do otáček už v sérii, pomohl i odlehčený setrvačník. Volnoběh je teď pravda trochu neklidný, ale jistě chápete, že ten není u podobného auta důležitý.

Keramická spojka je slušně jedovatá, takže rozjezd s autem vyžaduje trochu cviku. O zastavení se starají posílené brzdy, vpředu vybavené brzdovým kitem německé firmy Movit, sestaveným z vrtaných a vnitřně chlazených 320mm kotoučů a rebrandovaných čtyřpístkových brzdičů Brembo. Vzadu jsou zachovány prozatím kotouče i brzdiče původní a i když jsou u tak malého a lehkého auta používány minimálně, přesto by je Luboš rád také upgradoval. Podvozek je snížen pomocí stavitelného kitu Supersport o cca 45 mm a pro montáž chromovaných kol Momo GTR v rozměru 7,5×17 palců byly navíc použity 25 mm podložky. Kola tak přesně lícují s vytaženými blatníky.

V motorovém prostoru nalezneme mimo leštěné rozpěrné tyče i několik doplňků od firmy 3A Racing, coby vzácné symbiózy performance a stylingu. Tak jako si příznivci fauvéček šroubují na motor zlacené šroubky s korunkami, příznivci účelového tuningu japonské provenience preferují leštěná víčka s gravírovanými logy. V Lubošově případě je dojem náhodného pozorovatele navíc umocněn krásně do fialova vypálenými nerezovými svody, věstícími fakt, že auto fakticky jede a ani Luboš ani jeho syn pedál plynu jen tak nelechtají. Nezapomenutelná žluť gelového akumulátoru Optima pak naznačuje přítomnost autohifi instalace, kterou si připomeneme ještě na konec.

Původ bodykitu lze vystopovat až k britské firmě Veno Design, která se řekněme „značně“ nechala inspirovat bodykitem na S2000 od VeilSide.

Demontáž a valná většina karosářských i mechanických úprav se odehrála u Lubošova kamaráda Luboše Jedličky, pro nás Luboše číslo dvě. Mezi tyto úpravy patří zejména mírně vytažené blatníky, připravené pro montáž větších litých kol a lehce upravené nárazníky. Zatímco ty původní plně zachovávaly autentický vzhled auta, s novým předním nárazníkem „Shark“ s integrovanými světlomety – z distribuce nizozemského AutoStyle nabrala vizáž hondy značné agresivity, která je navíc umocněna podobně rozevlátě tvarovanými prahy. Původ tohoto bodykitu lze vystopovat až k britské firmě Veno Design, která se řekněme „značně“ nechala inspirovat bodykitem na S2000 od japonského VeilSide. Vzadu byl použit upravený nárazník, také od AutoStyle, ovšem vylepšený o otvory pro průchod dvojice koncovek výfuku, couvací kameru a parkovací senzory. Zadní křídlo je pak originální doplněk Honda.

Pro nalakování byla použita technologie efektových laků od firmy Mipa. Na černý podklad byla nanesena flip-flop metalíza Phönix a překryta šesti vrstvami bezbarvého laku Crystal Top značky RM. Nalakována byla kompletní odstrojená karosérie a spoilery tak, jak je připravil Lubošův kamarád Luboš. Samozřejmě, že kovářova kobyla nechodí bosa a tak si na Pohledu dali i tentokrát extra záležet. Lak je na bocích doplněn o zlatostříbrné pruhy, klikatící se od předních dveří až do zadního blatníku. Na levé straně auta jsou pak přerušeny perokresbou na víčku nádrže, zobrazující mračící se americké prezidenty Mount Rushmore National Monument. „Rushmore“ je ostatně pěkná slovní hříčka, jak můžete vyčíst z nadpisu. Další perokresba v podobném stylu zdobí přední část auta a má podobu čtyřspřeží s římskou bohyní. Pokud si pečlivě prohlédnete její vozík, najdete na něm znak Honda, svědčící o tom, že už antičtí bohové preferovali kvalitní a výkonné japonské stroje…

U této hondy vás jistě zaujme precizní obšití nejen palubní desky, ale hlavně i originálních sportovních sedaček, které jsou přepečlivě vypasovány.

Bílou kůží obšitý interiér nemá cenu příliš komentovat, o práci Marka Kopeckého z nedalekých Pardubic toho bylo napsáno až příliš. U této konkrétní hondy vás jistě zaujme precizní obšití nejen palubní desky, ale hlavně i originálních sportovních sedaček, které jsou přepečlivě vypasovány a ani rok používání u nich nezanechal žádných následků. Interiér je doplněný několika výrobky italské firmy Momo, což je už taková tuningová konfekce. Kvalitní konfekce, mohu-li posoudit. Pro letošní finále Tuning Cupu 2008 si pak Luboš nachystal mimo nových kol další překvapení v podobě nového čalounění sedaček v červeno-bílé kombinaci.

Poslední kapitolou budou dnes multimédia. O co nenápadnější v interiéru, o to efektnější v zavazadlovém prostoru. Tam se podařilo zabudovat nejen dvojici subwooferů Emphaser Impulse, ale i trojici zesilovačů Spectron a dokonce i velký LCD monitor Samsung, který je připevněn na víku zavazadelníku. Při tom všem se do kufru ještě dokáže složit i pevná targa. Jako hlavní jednotka je použit vyklápěcí 1DIN DVD moniceiver Panasonic s plnou dekodérovou výbavou. V interiéru jsou dále namontovány v originálních pozicích komponentní reproduktory Axton. Z výčtu použitých komponentů je jasné, že Luboš vykoupil některého z lokálních prodejců švýcarského koncernu ACR.

Fotogalerie

  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 1
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 2
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 3
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 4
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 5
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 6
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 7
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 8
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 9
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 10
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 11
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 12
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 13
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 14
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 15
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 16
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 17
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 18
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 19
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 20
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 21
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 22
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 23
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 24
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 25
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 26
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 27
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 28
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 29
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 30
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 31
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 32
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 33
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 34
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 35
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 36
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 37
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 38
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 39
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 40
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 41
  • Honda CRX - RUSH MORE!: fotka 42

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
honda-crx-rush-more Caterham 03.11.2012  12:04
gratulujem Redmex 03.01.2009  18:08
ztf iu 13.12.2008  12:15
Už to není Honda iqein 11.12.2008  08:48
Re: nadherný stroj jenom.... %Transporter 10.12.2008  22:53
nadherný stroj jenom.... majklklatil 10.12.2008  21:45
zatim asi nejlepsi, ale... riderhenry 10.12.2008  21:09
Hodne JUDr. 10.12.2008  19:31
pekné ale.. pekné 10.12.2008  14:39
fghfgh poi 10.12.2008  10:13
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11923 | Zobrazit seznam všech anket