Hurst/Hemi® Challenger přichází v několika verzích

Hurst/Hemi® Challenger přichází v několika verzích: titulní fotka Legendární specialista na "muscle cars" šedesátých a sedmdesátých let odhaluje svou nabídku úprav pro nový Dodge Challenger, který bude nabízet v několika stupních výbavy a s různými motory.

Společnost Hurst Performance stojí za vznikem vozů Hurst/Oldsmobile 442, které patří mezi sběrateli klasických amerických „muscle cars“ k velmi ceněným. Tato firma se zabývala výrobou dílů prakticky pro všechny silné vozy koncernů American Motors (AMC), Chrysler, Ford a General Motors. V současnosti se tato společnost stále zabývá výrobou doplňků pro automobily a mezi její hlavní produkty patří řadící páky vozy amerických značek.

Návrat módy „muscle cars“ přispívá i k návratu slavných jmen a společnost Hurst Performance se rozhodla připomenout svou slavnou minulost a zároveň stvořit zcela nový upravený automobil, jehož základem se stane Dodge Challenger.

Nový Hurst/Hemi® Challenger se od sériových modelů značky Dodge na první pohled odlišuje díky zlatým pruhům na kapotě, pětiparskovým litým kolům značky Hurst a samozřejmě řadící pákou „Pistol-Grip“, která má vzhled rukojeti pistole a založila slávu společnosti. Tyto prvky jsou společné pro všech pět stupňů úprav Challengeru stejně jako vzduchový filtr značky K&N, stavitelný podvozek s tlumiči Eibach nebo kožené čalounění interiéru.

Hlavní rozdíly se budou odehrávat v motorovém prostoru. Základ bude tvořit Challenger R/T s motorem o objemu 5,7 litru s výkonem 352 koní (259 kW) a točivým momentem 553 Nm. druhým stupněm je provedení SRT8 s osmiválcem o objemu 6,1 litru naladěným na výkon 437 koní (322 kW) a točivým momentem 594 Nm. Třetí stupeň představuje návrat k motoru o objemu 5,7 litru, ale vybavenému kompresorem Vortech, který se postará o výkon 444 koní (328 kW) a točivý moment 663 Nm. Vrchol v nabídce společnosti Hurst Performance bude představovat verze s motorem o objemu 6,1 litru s kompresorem Vortech o výkonu 572 koní (421 kW) a točivém momentu 716 Nm. Pátá verze upraveného Challengeru je vybavena stejným motorem, ale nabízí luxusnější výbavu.

Sériový Dodge Challenger nabídne v modelovém roce 2009 v provedení R/T s motorem o objemu 5,7 litru standardní výkon 372 koní (273 kW) a točivý moment 542 Nm. Sériový SRT8 s motorem o objemu 6,1 litru bude v roce 2009 disponovat výkonem 425 koní (312 kW) a točivým momentem 569 Nm. Při pohledu na tato čísla je jasné, že Hurst Performance u nepřeplňovaných verzí neusiloval o zvýšení výkonu, ale především o zlepšení jízdních vlastností a exkluzivitu, kterou dodává jeho jméno.

Fotogalerie

  • Hurst/Hemi® Challenger přichází v několika verzích: fotka 1
  • Hurst/Hemi® Challenger přichází v několika verzích: fotka 2


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11925 | Zobrazit seznam všech anket