Hybridní Ferrari: I ty, Brute?!?

Hybridní Ferrari: I ty, Brute?!?: titulní fotka Takže nejen Porsche. Amedeo Felisa, generální ředitel Ferrari potvrdil v rozhovoru pro německý magazín auto motor und sport, že v budoucnu pomůže koníkům „na zadní“ hybridní technika.

Neuvěřitelné, jak se svět mění. Před pár lety by zmínka o Ferrari a dieselovém motoru v jedné větě působila tak absurdně, že bychom si zaklepali na čelo, teď můžeme být rádi, že Felisa tuto možnost vyloučil. Ne však pomoc kilowattů vyrobených elektrickým proudem. Na přímý dotaz, jak důležité je pro Ferrari téma hybridů, Felisa bez mlžení přiznal: „Hybridy dorazí. Díváme se na ně i z hlediska dynamiky, nehledě na to, že odteď musí být každé Ferrari úspornější, než jeho předchůdce.“ Šokující? Popravdě, ano. Tato technologie však zatím neovlivní nástupce modelu Enzo, u tohoto vozu byl zatím prioritní pouze výkon.

Ferrari má v plánu neuvěřitelným způsobem snížit emise oxidu uhličitého. Generální ředitel italské automobilky řekl, že do roku 2012 srazí CO2 až o 40 procent. Konstruktéři půjdou cestou přeplňování (první nucené plnění válců dostane osmiválec montovaný do nástupce Enza) a snižování hmotnosti, což bude mít za následek i snížení spotřeby. Přestože Felisa prozradil, že vyrobili testovací prototyp F430 s pohonem všech kol, tato technika se neosvědčila. „Čtyřkolka přinesla nějakou trakci navíc, ale zároveň se zvýšila hmotnost vozu o 80 kg. Minimálně na suché silnici se však můžeme i s pohonem zadní nápravy vyrovnat vozům s pohonem všech kol. Velice důležité je rozdělení hmotnosti mezi nápravami a kvalita pneumatik,“ řekl Amedeo Felisa pro auto motor und sport.

V médiích se neustále objevují spekulace o připravovaném modelu SUV, přestože Ferrari tyto informace vytrvale popírá. Felisa byl i tentokrát nekompromisní. „Budeme opravdu důslední a zůstaneme v našem segmentu. Plánujeme vyrábět pouze dvoudveřové modely. SUV by mohla být verze pro Maserati, my však máme jiné nápady.“ Taky vás zajímá jaké? Je velice pravděpodobné, že se objeví omezená série otevřeného modelu 599 GTB, něco na způsob 575 Superamerica. Amedeo Felisa to neprozradil přímo, ale naznačil, že při vývoji Fiorana brali na zřetel i tento typ karoserie. Naopak s odlehčeným a silnějším modelem se nepočítá, dostal by se totiž příliš blízko aktuální novince 430 Scuderia. U malého modelu s osmiválcem pod přední kapotou (dostane jméno Ferrari 149 nebo 430 GT California) sice padlo „no comment“, ale slovo „ne“ neřekl. Takže v tomhle máme jasno.


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
až jednou.. kluboš 06.12.2007  12:30
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5901 | Zobrazit seznam všech anket