Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence

Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: titulní fotka Kawasaki představila na výstavě v Paříži čtvrtlitrový supersport, který rozšíří populární řadu Ninja. Pod kapotáží se ukrývá řadový dvouválec s výkonem 22 kW (30 k).

Japonský výrobce motocyklů, společnost Kawasaki, představila na výstavě v Paříži čtvrtlitrový supersport, který rozšíří populární řadu Ninja. Jde o sportovní motorku, která v současné době prakticky nemá konkurenta. Několik výrobců motorek má v nabídce sporťáky třídy do 125 cm3, jako je např. Honda CBR125R nebo Cagiva Mito 125. Ve čtvrtlitrech jsem našel kapotovanou motorku pouze u firmy Hyosung GT250R.

Motocykly s objemem motoru 250 cm3 mají svůj smysl, protože v ČR můžete mít od patnácti padesátku, od šestnácti „stodvácu“, ale celkový výkon agregátu nesmí být větší než 11 kW. Od 18 let už je to krapet lepší, ale pořád jsme ještě nevyhráli, neboť vyhláška říká: „opravňuje pouze k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg…“

Stručně řečeno, můžete si koupit něco slabšího (např. právě Kawasaki Ninja 250R) nebo si nechat seškrtit výkon podle jednoduchého vzorce: suchá hmotnost motorky * 0,16 (např.: motocykl o hmotnosti 200 kg může mít max. výkon 32 kW). „Neomezeně“ je to pak až od 21 let.

Na masce je světlomet, který nápadně připomíná naked-biky modelové řady Z, ale plexisklo už patří mezi sportovní motocykly Ninja. Pod slušnou plochou bočních plastů je ukryt čtyřtaktní, kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 249 cm3. Agregát s osmi ventily a rozvodem DOHC má vrtání a zdvih 62×41,22 mm. Pohonná jednotka s přímým vstřikováním paliva disponuje výkonem 22 (30 k) při 10 500 ot./min a točivý moment dosahuje maxima 21 Nm v 8 500 ot./min. Vše se přenáší přes 6stupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo o rozměrech 130/70 ZR17. Vpředu je pneumatika s rozměry 110/70 ZR17.

Základem čtvrtlitrové Ninji je ocelový rám typu diamant, který má vpředu teleskopickou vidlici s průměrem 37 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém obsahuje jeden kotouč o průměru 290 mm s dvoupístkovým třmenem na přední ose, vzadu je kotouč o průměru 220 mm. Myslím si, že s nádrží 17,5 l bude mít Kawasaki Ninja 250R dobrý dojezd a se suchou hmotností 152 kg bude mít motocykl dobrou ovladatelnost.

Technické údaje Kawasaki Ninja 250R
Celkové rozměry 2 080×710×1 390 mm
Rozvor / výška sedla 1 400 mm / 790 mm
Motor, objem 4dobý řadový dvouválec, 249 cm3
Vrtání x zdvih 62×41,2 mm
Kompresní poměr 11,6:1
Počet ventilů / chlazení 8 / kapalina
Výkon 22,2 kW (30 k) v 10 500 ot./min
Točivý moment 21 Nm v 8 500 ot./min
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 110/70 ZR17, 130/70 ZR17
Brzdy vpředu 1× kotouč 290 mm, 2pístek
Brzdy vzadu 1× kotouč 220 mm, 2pístek
Rám ocelový rám, typ diamant
Přední vidlice teleskop. vidlice, průměr 37 mm, zdvih 120 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 130 mm
Nádrž 17,5 l
Suchá hmotnost 152 kg

Fotogalerie

  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 1
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 2
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 3
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 4
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 5
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 6
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 7
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 8
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 9
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 10
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 11
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 12
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 13
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 14
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 15
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 16
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 17
  • Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr zatím bez konkurence: fotka 18

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: maximalka Raduzak 16.04.2008  13:28
Re: maximalka ali.baba 14.04.2008  23:47
Re: maximalka Raduzak 14.04.2008  23:42
maximalka ali.baba 14.04.2008  12:36
Re: cena "neregistrovaný" 26.03.2008  17:28
cena xxxxl 24.03.2008  17:07
Cena ScooterBil 06.12.2007  19:19
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: