Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení)

Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): titulní fotka Kawasaki sice v Paříži představila novou generaci supersportovní střely, ZX-10R Ninja, ale nyní uvolnila i informace o výkonu. Je to nářez, sériový supersportovní litr má rovných 200 koní... (4.12.-doplněny informace a přidáno video)

Kawasaki má pro příští rok dvě hlavní novinky, hyper-cestovní stroj 1400 GTR a supersportovní střelu, ZX-10R Ninja. První jmenovaný motocykl je už delší dobu znám, jen se čekalo na spuštění oficiálního prodeje.

Tou pravou hlavní novinkou je bezesporu nová generace Kawasaki ZX-10R Ninja. Mluví se o ní jako o nejostřejším civilním superbiku všech dob.

Při stavbě Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 chtěli inženýři na konci komunikativní motocykl, který by uměl poslechnout příkazy řidiče do puntíku, ale zároveň jej informoval o tom, co a jak dělá. Na vývoji nové generace se podíleli špičkoví jezdci z MotoGP a šampionátu Superbiků, kteří své poznatky projednávali s vývojovým centrem.

Při pohledu na supersportovní motorku je jasné, že oproti předchozí generaci jsou ty tam buclaté tvary, nová Ninja je jak vysekaná z kamene. Samé ostré tvary a špičaté linie. Jednou z největších změn bude asi přestěhování dvojice tlumičů z podsedlové části do jedné koncovky na pravé straně. Z obrázků je patrné, že došlo ke změnám kapotáže a masky. Nová zpětná zrcátka mají na stojáncích velmi netradičně „nalepeny“ blinkry. Změnami prošla i ergonomie a trojúhelník stupačky – sedlo – řídítka: ultimativní závodní posez donutí jezdce k většímu předklonu.

Na motorce zůstávají pro Kawasaki typické ozubené brzdové kotouče, vpředu o průměru 310 mm s radiálními čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jeden menší kotouč. Přední obrácená, plně nastavitelná vidlice s průměrem trubek 43 mm má nitridovaný povrch pro lepší skluz, vzadu je nová masivní kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Vše je sladěno s 17palcovými koly z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu.

Základem celé této supersportovní střely je kompletně přepracovaný, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 998 cm3. Agregát s šestnácti ventily a rozvodem DOHC má navýšen kompresní poměr na 13,0:1, z čehož by se dalo odhadovat, že ke 184 koníkům výkonu ještě nějací hřebečkové přibudou, ale nechme se překvapit. Inženýři se zaměřili na zvýšení točivého momentu v nižších a středních otáčkách a na maximální výkon ve špičce. Přesná čísla bohužel zatím Kawasaki drží pod pokličkou.

Doplněno 4.12.: Kawasaki konečně zveřejnilo oficiální výkon své zelené bestie. Doufám, že všichni dobře sedíte, protože jsem si od nové ZX-10R sliboval hodně, ale výkon 147,1 kW (rovných 200 koní) s RAM air jsem nečekal. Totální pecka, velká Ninja se o velký kus před konkurencí, protože dosavadní lídr, Yamaha YZF-R1 má 189 hřebečků pod kapotou. Maximální točivý moment je 113 Nm v pouhých 8 700 ot/min. eR-jednička má sice 118 Nm, ale dosahuje jich o celých 1 300 otáček později.

Co je potřeba zohlednit, je i suchá hmotnost stroje: ZX-10R Ninja má 179 kg a po přepočtu má výkon na tunu 1 117,3 (k/t). Přímý konkurenti mají tento poměrový výkon následovně: YZF-R1 má 1 092,5; GSX-R1000 má 1 073 k/t; CBR1000RR Fireblade letos sice začala udávat provozní hmotnost, ale víme, že připravovaný model shodil 4 kg, takže novinka pro rok 2008 má poměrový výkon 1 035 k/t a Ducati 1098 má 925 k/t, ale všichni víme, že italský dvouválec tahá, jako „splašenej bejk“ a nějaké poměrové ukazatele nejsou v tomto případě průkazné.

Oficiální video

Technické informace

Technické údaje Kawasaki ZX-10R Ninja (2008)
Celkové rozměry 2 110×710×1 135 mm
Rozvor / výška sedla 1 415 mm / 830 mm
Motor, objem 4dobý řadový čtyřválec, 998 ccm
Vrtání x zdvih 76×55 mm
Kompresní poměr 12,7:1
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalina
Výkon bez RAM air 138,3 kW v 12 500 ot/min
Výkon s RAM air 147,1 kW v 12 500 ot/min
Točivý moment 113 Nm při 8 700 ot/min
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 120/70 ZR17, 190/55 ZR17
Brzdy vpředu 2× kotouč 310 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu 1× kotouč 220 mm, 1pístek
Rám rám z hliníkového odlitku
Přední vidlice USD vidlice, průměr 43 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž 17 l
Suchá hmotnost 179 kg

Fotogalerie

  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 1
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 2
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 3
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 4
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 5
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 6
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 7
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 8
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 9
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 10
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 11
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 12
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 13
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 14
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 15
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 16
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 17
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 18
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 19
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 20
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 21
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 22
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 23
  • Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 má 200 koní! (představení): fotka 24

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: rada mikeš 09.03.2008  17:20
kolik? kkt 08.03.2008  09:02
rada parazite-FX 06.02.2008  15:04
Rozvor Bubrak ZX10R 05.12.2007  13:46
Re: karbonová kola... Bubrak ZX10R 05.12.2007  13:34
Re: karbonová kola... fummy 05.12.2007  13:29
Re: karbonová kola... Roman Daněk (Autofun.cz) 05.12.2007  09:03
karbonová kola... delph 05.12.2007  09:00
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 4804 | Zobrazit seznam všech anket