Mazda RX-8 – více sexy

Mazda RX-8 – více sexy: titulní fotka I takové krasavice, jako je tahle sportovní mazda, chodí k plastickému chirurgovi. Nevymýšlím si, táhne jí na pět let.

Jsou bohužel auta, která si odbudou svůj pětiletý cyklus a odejdou, aniž by stačila zestárnout. A jsou vozy, které nejen že nestačily zestárnout, ale k pátým narozkám si navíc nadělily slušivý facelift, jenž budou nosit další dobré dva, tři roky. Třeba Mazda RX-8. Tohle auto není ani kupé, ani sedan, což mu ale nebránilo v tom, aby přesvědčilo 167 000 lidí celého světa ke koupi a získalo dlouhý seznam ocenění všemožnými auty roku počínaje a vítězstvím v anketě Motor roku konče. A možná proto, že je mu občas vytýkáno (nás do toho netahejte), že je moc kultivované a hodné, představilo se světu ve světové premiéře téměř souběžně na autosalonech v Tokiu a Detroitu v pozměněné, atraktivnější podobě.

Pohled upoutá jiný přední nárazník, jehož tvary dobře ladí s modifikovanými světlomety, nový je i zadní nárazník a také svítilny v této části vozu byly upraveny. Koncovkám výfuku se změnil průměr na 90 mm a Mazda připravila též novou sadu pětipaprskových kol z lehké slitiny. A navíc, a to mi fakt musíte věřit, je prostě teď mnohem víc Zoom-Zoom. Sice vůbec nevím, co to je, ale co když je to něco stejně důležitého, jako 9000 otáček. Ale ty už budou vyhrazeny pouze silnější verzi s výkonem 232 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Slabší varianta rotačního motoru s 212 koňskými silami totiž bude točit pouze znepokojivých 7500 otáček a k mání bude výhradně se šestistupňovým automatem s možností ručního řazení pádly pod volantem. Zkrácením stálého převodu u výkonnější verze bylo docíleno o chlup lepší akcelerace i odezvy na sešlápnutí plynového pedálu, výrobce se prozatím omezil na tyto dost povrchní technické informace a detaily si zatím nechává pro sebe.

Omlazení zanechalo stopy i v kabině, připravena jsou nová sedadla, volant ve stylu roadsteru MX-5 a přepracovaný středový panel. Konstruktéři vylepšili i torzní tuhost karoserie a změnili geometrii zadní nápravy.

Dobrou zprávou pro ty, který, jak již bylo uvedeno, přijde RX-8 moc civilizovaná, je připraven sportovní paket R3 (v Japonsku RS), jenž disponuje sportovním podvozkem s tlumiči Bilstein, spoilerem na víku kufru, modifikovaným předním nárazníkem, zvýrazněnými prahy, mlhovkami a 19“ kovanými koly. O ozvučení se postará 300W audio od Bose, o držení těla zase sedadla Recaro a součástí paketu bude i bluetooth hands-free.

Fotogalerie

  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 1
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 2
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 3
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 4
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 5
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 6
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 7
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 8
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 9
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 10
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 11
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 12
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 13
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 14
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 15
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 16
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 17
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 18
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 19
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 20
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 21
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 22
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 23
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 24
  • Mazda RX-8 – více sexy: fotka 25

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
modrá je dobrá MCsDriver 16.01.2008  07:58
Zrada filko 15.01.2008  19:26
krasavice skejpa 15.01.2008  13:02
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 4872 | Zobrazit seznam všech anket