Mercedes-AMG GLS 63 od Mansory má 840 koní a jede skoro tři sta

Mercedes-AMG GLS 63 od Mansory má 840 koní a jede skoro tři sta: titulní fotka Bavorští Mansory zase řádí. Vzhled ani výkony velkého brutálního SUV od Mercedesu jim nestačily...

Druhá generace třídy GL s kódem X166 byla představena na autosalonu v New Yorku v dubnu 2012, tedy před pěti lety. Modernizovaný model nese po změně nomenklatury od listopadu 2015 označení GLS. Přes 5,1 m dlouhý skoro dva metry široký a 1,85 m vysoký drobeček je na evropských silnicích k nepřehlédnutí. V USA možná mezi monstrózními trucky zapadne, ale na starém kontinentu rozhodně ne.

U Mansory se rozhodli přeměnit brutální SUV v něco ještě děsivějšího. Nic zvláštního, že? Vždyť bavorský ladič je vnímán hodně kontroverzně, takže i tentokrát auto napumpoval pořádnou dávkou testosteronu. Obrazně řečeno, samozřejmě. Za základ vzal verzi 63 od AMG s vidlicovým osmiválcem 5,46 l biturbo.

Nejvýkonnější varianta vlajkové lodě do lehkého terénu už v základu rozhodně nepůsobí zdrženlivě. Myslíte, že továrních 585 koní (430 kW) a 760 N.m stačilo? S těmito hodnotami se samozřejmě tuner spokojit nemohl. Masáž srdce vykouzlila 618 kW (840 koní) a 1150 N.m. Údaje o sprintu z klidu na stovku si nechal pro sebe, ale určitě budou o něco nižší než 4,6 s z Affalterbachu. Pořádná raketa!

Na elektronicky omezenou maximálku 250 km/h zapomeňte, u AMG vám ji zvýší ještě o dvacku, ale to je pořád málo. Bručoun od Mansory upaluje až impozantních 295 km/h. Čtete dobře, tahle šílená hranatá obluda jede skoro tři sta. A pořád se přitom dovnitř vejde sedmičlenná posádka.

Karoserie byla rozšířena ještě více, o 25 mm vpředu a 40 mm vzadu. Výtvor ještě více vynikne díky aerodynamickému balíčku včetně sady bočních prahů, i když odpor vzduchu jeho karoserie je značný. Nejenže auto vypadá opravdu zle, ale úpravy prý skutečně v praxi fungují. Chlazení motoru bylo vylepšeno jinou lehkou kapotou s nezbytnými žábrami, jiná je maska, na které nehledejte hvězdu, nýbrž velké M. Vzadu se usídlil mohutný střešní spoiler, i nárazníky dostaly nějaké ty otvory pro přístup vzduchu k brzdám, na difuzoru našlo místo centrální brzdové světlo, skoro jako z monopostu F1.

Podvozek má odpružení Airmatic, takže světlost se dá stiskem tlačítka regulovat v rozsahu 30 mm. Černá masivní dvaadvacetipalcová kola k jinému modelu Mansory nedodávají, vznikla speciálně pro ostré GLS. Kabina sice už možná působí trošičku zastarale, ale aftermarketová aktualizace ji vylepšila zakázkovou kůží, karbonem a Alcantarou. Věk sice nezapře, nicméně zmíněné sedmičce cestujících na palubě bude jistě dobře. Nebo alespoň čtyřem v prvních dvou řadách.

Fotogalerie

  • Mercedes-AMG GLS 63 od Mansory má 840 koní a jede skoro tři sta: fotka 1
  • Mercedes-AMG GLS 63 od Mansory má 840 koní a jede skoro tři sta: fotka 2
  • Mercedes-AMG GLS 63 od Mansory má 840 koní a jede skoro tři sta: fotka 3
  • Mercedes-AMG GLS 63 od Mansory má 840 koní a jede skoro tři sta: fotka 4
  • Mercedes-AMG GLS 63 od Mansory má 840 koní a jede skoro tři sta: fotka 5
  • Mercedes-AMG GLS 63 od Mansory má 840 koní a jede skoro tři sta: fotka 6


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5901 | Zobrazit seznam všech anket