Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení)

Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): titulní fotka Novinka pro letošní rok od italského, malosériového producenta motocyklů, společnosti Moto Morini, nese název Granpasso 1200. Cestovní enduro pohání silný dvouválec o objemu 1 178 ccm.

Kolega Ondřej Helešic přirovná cestovní endura k velkým silničním SUV a já se k tomuto označení jednoznačně přikláním. Komfortním svezením, univerzálností a dynamickým motorem jistě osloví nejen dobrodružné cestovatele a jak dynamicky roste trh s vozy SUV, bude se dle mého soudu dařit i velkým cestovním endurům.

Má slova podtrhuje loňský článek o prodejích konkurenčního BMW R1200GS, kterých se za celou svou éru prodalo už přes 100 tis, a také výsledky např. v české anketě Motocykl roku, kde za poslední tři roky jsou na špici velká cestovní endura.

Konkurence v tomto segmentu je silná, zmiňovanému Géesu tvrdě konkuruje KTM 990 Adventure a nesmíme zapomenout ani na Aprilii Caponord, Ducati Multistradu, litrovou Hondu Varadero, Suzuki V-Strom 1000, Triumph Tiger 1050 a Moto Guzzi Stelvio. A to jsem vyjmenoval pouze cestovní endura s objemem pohonné jednotky jeden litr a více.

Novinka pro letošní rok od italského, malosériového producenta motocyklů, společnosti Moto Morini, nese název Granpasso 1200. S čím nový bike přichází? V tiskové zprávě se píše, že vzhled Granpassa má evokovat nový vzletný styl, volnost a italský šarm. Dle mého soudu je nové cestovní enduro hodně odvážné, co se designu týče, přední dva kuželovité světlomety rozděluje kus plastu v podobě nějakého rádoby „blatníčku“. Maska motocyklu mi připomíná nějakého exotického ptáka, ale proti gustu…

Co naopak chválím, je základní nádrž na 25 l paliva a velmi kvalitní komponenty: plně nastavitelné odpružení, kde je vpředu obrácená vidlice od firmy Marzocchi s trubkami o průměru 50 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou od Öhlinsu. Brzdový systém nese logo společnosti Brembo. Univerzální jízdě přispívají i kola s drátěným výpletem, vpredu je 19palcový ráfek, vzadu standardní 17".

Pohonnou jednotku už také známe, jedná se o vidlicový dvouválec z agresivního naháče Moto Morini Corsaro 1200. Agregát o objemu 1 178 ccm je v naked biku naladěn na 103 kW (140 k) a točivý moment je 123 Nm. Jaké hodnoty budou u cestovního endura? Výrobce motocyklů tyto údaje zatím tají.

Moto Morini Granpasso se začne prodávat letos a v nabídce budou tři barevné kombinace: černo-bílá, černo-titanová šedá a třetí verze bude zveřejněna během etošního roku.

Video

Video z portálu youtube.com má sice nižší kvalitu, ale je na něm vidět vše podstatné. Snímek je z italské výstavy EICMA 2007, kde si Granpasso odbylo světovou premiéru.

Technické informace

Technické údaje Moto Morini Granpasso 1200
Délka 2 170 mm
Rozvor / výška sedla 1 500 mm / 840 mm
Motor, objem 4dobý dvouválec do L, 1 187 ccm
Vrtání x zdvih 107×66 mm
Kompresní poměr 12,5:1
Počet ventilů / chlazení 8 / kapalina
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, drátěná
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 110/80 R19, 150/17 R17
Brzdy vpředu 2× kotouč 298 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu 1× kotouč 255 mm, 2pístek
Rám příhradový rám z ocelových trubek
Přední vidlice USD vidlice, průměr 50 mm, zdvih 190 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 200 mm
Nádrž 25 l
Suchá hmotnost 198 kg

Fotogalerie

  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 1
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 2
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 3
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 4
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 5
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 6
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 7
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 8
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 9
  • Moto Morini Granpasso: cestovní enduro a lá ufo (představení): fotka 10


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek: