Mugen Honda Civic Type RR Experimental

Mugen Honda Civic Type RR Experimental: titulní fotka Za dlouhým názvem se skrývá prototyp téměř dokonalého sporťáku přivedený téměř k dokonalosti.

Není pochyb o tom, že má jméno Mugen ve světě dobrý zvuk, a i prototyp Civic Type RR Experimental, představený na letošním tokijském autosalonu (TAS), ukazuje, proč tomu tak je. Základem úpravy je už jednou upravené auto – japonský Mugen Civic Type RR. Ten vznikl z produkčního Civicu Type R určeného především pro japonský trh, jehož základem je sedan, nikoli třídveřový hatchback. Tím se zásadně liší od evropské varianty, s čímž souvisí i odlišné zavěšení zadní nápravy obou aut – namísto „naší“ torzní příčky má japonský CTR dvojitá příčná ramena. Tím ale rozdíly teprve začínají, inženýři Hondy sedan mnohem důkladněji upravili, vybavili jej diferenciálem s omezenou svorností a dvoulitr i-VTEC vyladili na výkon 225 koní. Podle ohlasů ze zahraničí se tak Hondě povedlo postavit nejlepší sportovní auto s předním pohonem všech dob, o to větší výzvu představoval CTR pro Mugen. Ten upravil sání, výfuk, podvozek, brzdovou soustavu a snížil váhu. Svou kreaci pojmenoval Type RR a pustil ji na trh v omezené sérii 300 kusů, po nichž se během 10 minut od otevření pořadníků jen zaprášilo.

A právě na bázi RR připravil Mugen tuning s přídomkem Experimental, ovšem pouze v podobně showcaru, k prodeji tahle bestie určena nebude. V čem tkví podstata úpravy, napovídají fotografie – Japonci se zaměřili v první řadě na snížení váhy. Kapota je z titanu a na celé přídi došlo k náhradě plechových dílů karoserie za karbon. Tímto materiálem se nešetřilo ani v kabině, objevil se ve výplních dveří, na středovém panelu a tunelu, na ramenech volantu a tvoří dokonce i kostru skořepinových sedadel Recaro. A výsledek? Zatímco původní CTR váží 1270 kg, Mugen RR zhubl na 1255 kg a váhu experimentálního konceptu se prý povedlo přiblížit hranici 1200 kg.

Ale nezůstalo jen u honby na kilogramy. Benzinový dvoulitrový čtyřválec řady K20A byl převrtán na objem 2,2 l , vyladěn na výkon 260 koní (191 kW) při 8200 otáčkách a točivý moment vzrostl na 235 Nm při 6000 otáčkách. Jasně, nejedná se o produkční motor, ale za zmínku stojí, že se tak Mugenu podařilo postavit motor s nejlepším litrovým výkonem (u atmosférické jednotky) na světě, když těsně předstihl fenomenální motor 2.0 VTEC z Hondy S2000. Při objemu 2,154 l činí litrový výkon 120,7 koňské síly, zatímco kultovní roadster dává z litru výkon rovných 120 koní! Ovšem jak bylo zmíněno výše, ani výchozí 2.0 i-VTEC japonského Civicu Type R se nemá za co stydět, jeho výkon činí 225 koní při 8000 otáčkách a točivý moment vrcholí při 6100 otáčkách hodnotou 215 Nm. Taková lahůdka… Milovníci ostrých sportovních aut v Evropě mohou bohužel nanejvýš utřít slinu.

Fotogalerie

  • Mugen Honda Civic Type RR Experimental: fotka 1
  • Mugen Honda Civic Type RR Experimental: fotka 2
  • Mugen Honda Civic Type RR Experimental: fotka 3
  • Mugen Honda Civic Type RR Experimental: fotka 4
  • Mugen Honda Civic Type RR Experimental: fotka 5
  • Mugen Honda Civic Type RR Experimental: fotka 6
  • Mugen Honda Civic Type RR Experimental: fotka 7
  • Mugen Honda Civic Type RR Experimental: fotka 8

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
mugen bmw motoršport 04.04.2008  15:51
fjghlofjigrf hghkcvgc 11.02.2008  09:56
Re: carbon King 28.01.2008  19:56
Re: carbon Trodos 24.01.2008  08:08
carbon flip 23.01.2008  20:17
4x4 Daex 23.01.2008  20:12
Pro autora da_b0mb 23.01.2008  19:15
Bomba Hds 23.01.2008  15:41
Re: Otackomer R3KCUD 23.01.2008  15:20
Otackomer Spyker 23.01.2008  15:14
Utřít slinu %Ramses 23.01.2008  09:37
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5903 | Zobrazit seznam všech anket