Naftová sedma od G-Power zavaří tovární M3

Naftová sedma od G-Power zavaří tovární M3: titulní fotka Sedmičkové BMW je technicky vyspělé auto a hlavně luxusní limuzína k překonávání dlouhých vzdáleností s veškerým komfortem... To od G-Power ale svou práci zvládne ještě o fous rychleji...

Politici se tváří, jako kdyby byly naftové motory v osobních autech už mrtvé. A co na to tuneři? G-Power, specialisté na bavoráky, si myslí pravý opak. Mnichovské vlajkové lodi, sedmičkovéřadě, jsou ochotni vpíchnout do žil tolik dopingu, že v klidu stíhá tovární em-trojku. A pořád je to luxusní limuzína, kterou pohání diesel! Je fakt, že od sice spolehlivých, ale dýchavičných předkomůrkových nafťáků bez turba jsme se za posledních dvacet a více let posunuli mnohem dál…

Třílitrový řadový šestiválec verze 750d není slabý ani v originále, vždyť dává 400 koní (294 kW) a mamutích 760 N.m. Stačí jí to ke zrychlení z klidu na stovku během 4,6 s. Jenže G-Power mají v portfoliu modul D-Tronic 5, který motoru přidá dalších 60 koní a stovku newtonmetrů, takže se dostane na 460 k (338 kW) a 860 N.m. Oblíbenou akcelerační disciplínu pak limuzína zvládne o tři desetinky rychleji – a právě tady se dostává do křížku s jinak mnohem obratnější M3 vybavenou manuální převodovkou.

Výkonová posila se aktivuje tehdy, když teplota oleje v motoru dosáhne optima a pokud limit překročí, modul se zase automaticky vypne, aby nedošlo k poškození pohonné jednotky. Když popojíždíte krokem v zácpě, také není v činnosti, to dá rozum, nepotřebujete ho. Tovární řídicí jednotka je tedy pořád v záloze, G-Power poskytují jen nadstavbu, ale to není u nich ničím neobvyklým.

Sedmička, na firemních fotkách typicky černá, dostala kromě technické také vizuální posilu. Nejvýraznější jsou kola, samozřejmě vlastní výroby. Na jedenadvaceti­palcové ráfky s pěticí dvojitých paprsků byla použita velmi kvalitní hliníková slitina, původem z letectví a kromě černých jsou v nabídce i šedé, stříbrné a diamantové provedení.

Fotogalerie

  • Naftová sedma od G-Power zavaří tovární M3: fotka 1
  • Naftová sedma od G-Power zavaří tovární M3: fotka 2
  • Naftová sedma od G-Power zavaří tovární M3: fotka 3
  • Naftová sedma od G-Power zavaří tovární M3: fotka 4
  • Naftová sedma od G-Power zavaří tovární M3: fotka 5
  • Naftová sedma od G-Power zavaří tovární M3: fotka 6


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 6352 | Zobrazit seznam všech anket