Nissan 370Z: podrobnější informace

Nissan 370Z: podrobnější informace: titulní fotka Nissan zveřejnil základní informace o svém sporťáku na každý den - kupé 370Z, které se sice vztahují k americkému trhu, ale ono se toho pro nás moc nezmění...

Před týdem jsme původní článek o novém zetku doplnili o první důvěryhodnou informaci o výkonu motoru, nyní přinášíme podrobnější údaje nejen o pohonné jednotce, ale i o zbytku japonského kupátka, které bude mít svou světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles právě dnes.

Nejprve vám musím sdělit špatnou zprávu – v tuto chvíli zatím nejsou známy jedny z nejdůležitějších faktů – údaje o dynamice vozu. Možná se je ale dozvíme již dnes v noci, v tom případě se o ně s vámi rád podělím. Ale teď už se pojďme podívat na to, co známo je.

Šestiválec 3,7 l s proměnným časováním ventilů disponuje výkonem 337 koní (248 kW) při 7000 otáčkách a točivým momentem 366 Nm při 5200 otáčkách (pro srovnání – dosavadní zetko mělo výkon 313 k/6800 ot. a točák 358 Nm/4800 ot). Omezovač otáček by měl zasahovat při 7500 ot/min. I přes zvýšení výkonu Nissan slibuje nižší spotřebu, údaje podle evropské metodiky však pochopitelně nejsou zatím k dispozici. Šestiválec bude možné zkombinovat se sedmistupňovým automatem nebo šestistupňovým manuálem, jenž bude mít jako první motor na světě systém, jenž při podřazování samočinně nastaví optimální otáčky motoru. Blíží se konec podřazování s meziplyny?

Kvůli použití přepracované platformy se rozvor vozu zkrátil o citelných 10 cm z 2650 na 2550 mm. Ovšem zkrátila se také celkové délka vozu, a to o 70 mm na 4244 mm. Nepatrně (o 7 mm) se zmenšila i výška (1323 mm). Zvětšila se naopak šířka na 1848 mm (dosud 1815 mm) a o 56 mm vzrostl i rozchod zadních kol.

Také tohle auto patří k těm, které mezigeneračně trochu zhubly – u zetka by to mělo být o 46 kg, takže se dostane váhově pod 1,5 tuny, přičemž se ale zvýšila torzní tuhost karoserie až o 30 %. Jako příklad úspory hmotnosti dávají Japonci použití kompletně hliníkové kapoty, zatímco ta stávající měla ocelové výztuhy, odlehčena byla ale také kola, výfuk, audiosystém nebo palivová nádrž. Součinitel odporu vzduchu cd je stejně jako u předchůdce 0,30, přičemž sportovní paket tuto hodnotu zlepšuje na 0,29.

Vůz je standardně vybaven 18" koly o rozměru 225/50 vpředu a 245/45 vzadu, pneumatiky Advan Sport dodala Yokohama. Pro sportovní paket jsou určena devatenáctipalcová kola Bridgestone Potenza 050A o rozměru 245/35 vpředu a 275/35 vzadu. Supersporty by se před 10–15 lety asi docela divily… Vpředu i vzadu mají brzdové kotouče (320 mm vpředu a 307 vzadu) vnitřní chlazení, sportovní paket zahrnuje 356 mm kotouče vpředu, 351 mm vzadu a čtyřpístkové třmeny na přední a dvoupístkové na zadní nápravě. Součástí výbavy je pochopitelně ABS, EBD a brzdový asistent.

Nissan 370Z se začne v Americe prodávat v lednu příštího roku a první kousky by se mohly do Evropy dostat už zkraje druhé poloviny roku 2009.

Fotogalerie

  • Nissan 370Z: podrobnější informace: fotka 1
  • Nissan 370Z: podrobnější informace: fotka 2
  • Nissan 370Z: podrobnější informace: fotka 3
  • Nissan 370Z: podrobnější informace: fotka 4
  • Nissan 370Z: podrobnější informace: fotka 5
  • Nissan 370Z: podrobnější informace: fotka 6
  • Nissan 370Z: podrobnější informace: fotka 7
  • Nissan 370Z: podrobnější informace: fotka 8

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: 370Z vs 350Z Doyle 19.11.2008  22:27
370Z vs 350Z brando 19.11.2008  19:49
cena mafoš 19.11.2008  19:40
Spotted in LA Lamar 19.11.2008  16:18
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: