Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly

Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: titulní fotka Německá společnost Novitec se už nemusí nikomu představovat a při vyslovení jejího jména je všem příznivcům tuningu zcela jasné, že řeč bude o upravených italských autech.

A není tomu jinak ani dnes, kdy bude řeč o upraveném Ferrari F430 Spider F1. Němečtí ladiči si v loňském roce vzali do parády kupé F430 a pro letošní rok si připravili podobnou úpravu i pro Spider.

Na vzhledu karoserie se toho příliš nezměnilo a došlo pouze na decentní úpravy v podobě nenápadných spoilerů pod předním a zadním nárazníkem nebo drobné nástavce prahů před zadními koly. Nejedná se o bezúčelné optické vylepšení, ale všechny díly mají přispět k zvýšení aerodynamického příplatku vozu k asfaltu a byly testovány ve větrném tunelu univerzity ve Stuttgartu.

Úpravy od Novitecu nejsou pouhými nepoužitelnými výstavními kusy a je myšleno i na praktickou stránku věci. Proto dostal Spider nové tlumiče KW a hydraulické vybavení, které umí zvednout příď vozu o 40 mm, což přijde vhod například ve městech při přejezdu zvýšených prahů. Do původní polohy se automobil vrátí po stisknutí ovladače nebo automaticky při překročení rychlosti 80 km/h. V blatnících se ukrývají třídílná litá kola Novitec NF3 obutá do pneumatik Pirelli P-Zero Rosso, které mají rozměry vpředu 235/30 R20 a vzadu 325/25 R20.

Srdcem vozu je samozřejmě vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru, jehož sériový výkon je 360 kW (490 k) při 8500 ot./min. a maximální točivý moment je 465 Nm při 5250 ot./min. Novitec přidal přeplňování v podobě dvojice kompresorů a výkon vyskočil na 482 kW (656 k) při 8200 ot./min. Točivý moment vzrostl na 662 Nm při 6100 ot./min. S takto posílenou pohonnou jednotkou pokoří Spider stovku za pouhých 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti 348 km/h.

Fotogalerie

  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 1
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 2
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 3
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 4
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 5
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 6
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 7
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 8
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 9
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 10
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 11
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 12
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 13
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 14
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 15
  • Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly: fotka 16

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
krasa Honza525 20.02.2008  15:48
Ale fuj Šála 16.02.2008  23:59
Re: LHS Fumija Tannkaa 16.02.2008  13:15
LHS Lukas BoorhiaanmO 16.02.2008  13:14
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 4803 | Zobrazit seznam všech anket