Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra

Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: titulní fotka Trpaslík s pořádnými svaly byl oficiálně představen na pařížské motorshow. Ano, kompaktní Seat Ibiza Cupra III dostala pod kapotu přeplňovanou čtrnáctistovku TSI o výkonu 180 koní a s ohledem na muší hmotnost to bude pořádný hot-hatch!

Před dvěma měsíci představená Ibiza už pomalu začíná vířit prach a už je na světě její streeťácká verze. Ibiza Cupra III bude opět prohánět páprdovské limuzíny s pomocí přeplňování, ovšem tentokrát dojde na špičkovou techniku, kterou jí nová fabia může zatím jen závidět. Ve jménu nízkých emisí CO2 a také minimální hmotnosti nad přední nápravou totiž místo legendární pětiventilové osmnáctistovky turbo, která poháněla cokoliv od passatu až po první i druhou generaci cupry, zaujme nová technická perla v portfoliu koncernu Volkswagen.

Přední sedmnáctipalcová kola bude obrušovat o asfalt unikátní čtrnáctistovka TSI twincharger ve své už páté, dosud nejvýkonnější verzi se 180 koníky (132 kW). Výkon se neliší od dosavadní Cupry, kroutící moment povyrostl o zanedbatelných 5 Nm na konečných 250 Nm, víc už není schopná vydržet sedmistupňová, „suchá“ verze dvouspojkové sekvenční převodovky DSG. Pozoruhodný je ovšem jeho průběh; elektronické nůžky jej zastříhly na zmíněné hodnotě v 1 750 otáčkách a přímka pokračuje až do skvělých 4 500 otáček.

Proti končící Cupře se zhoršilo zrychlení 0 – 100 km/h o tři desetinky na 7,5 s, streetraceři snad ale prominou, když nová „žere“ průměrně jen 6,7, tedy o plných 1,2 l/100 km méně. Profesory čisté stopy také uchlácholí nejen rovnoměrnější tah, ale i sportovnější gradace výkonu, poté, co kompresor předá žezlo relativně velkému turbodmychadlu.

Čtyřpístkové sportovní brzdy budou snad už tentokrát v základní výbavě, stejně jako sportovně naladěné ESP. Beztak horkokrevný zjev ještě pěkně sešlápl plyn, a výsledkem je něco, čemu se mezi subkompakty pokloní zřejmě i Mini. Dasilvovské křivky míří přímo na kúru nadledvinek a soudě podle minulé Ibizy, ani tentokrát se neokoukají příliš rychle. Cupra se odliší, kromě mimořádně povedeného aerokitu, také černě lakovanými zrcátky, exkluzivním vzorem litých kol, červeně lakovanými brzdiči a neokoukanou lichoběžníkovou koncovkou výfuku á la Lamborghini. Uvnitř čekají kožené sportovní sedačky, volant s plochým spodkem a lesklé ozdobné lišty. Pro Cupru je vyhrazen také nový dezén přístrojů.

Fotogalerie

  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 1
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 2
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 3
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 4
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 5
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 6
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 7
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 8
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 9
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 10
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 11
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 12
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 13
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 14
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 15
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 16
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 17
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 18
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 19
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 20
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 21
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 22
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 23
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 24
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 25
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 26
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 27
  • Paříž 2008: Seat Ibiza Cupra: fotka 28

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Pokloní se konkurence? pepagl 03.10.2008  15:23
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11919 | Zobrazit seznam všech anket