Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý a ostřejší

Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: titulní fotka Malý Peugeot 205 se v roce 1984 proměnil také ve dvě výkonné verze, které se staly doslova legendami. Napomohly jim k tomu zejména sportovní úspěchy.

Tou první variantou byla produkční 205 GTI, druhou homologační speciál Turbo 16. Obě oslavily v roce 2009 čtvrt století od vzniku, pojďme se tedy na obě ikony podívat trošku podrobněji.

Obyčejná 205 se vyráběla od února 1983 a dle dobových testů byla prvním malým autem, ve kterém se posádka nemusela obávat absolvovat delší cesty bez újmy na zdraví. Jako výchozí základ pro sportovní provedení by to stačilo, nehledě k poměrně zdařilému designu exteriéru, který vznikl ve vlastním návrhářském centru PSA a je nadčasový i po skoro sedmadvaceti letech.

Malé auto pro velkou turistiku?

Ale no tak, zkratka GTI (Gran Turismo Internazionale) měla symbolizovat spíše sportovní vlastnosti, než překonávání extrémních vzdáleností, pod pojmem GT si přece jen představíme trochu větší auto. U malého ostrého hatchbacku název GTI použil poprvé Volkswagen pro Golf již v sedmdesátém šestém.

Francouzské gétéíčko mělo původně pod kapotou řadovou čtyřválcovou šestnáctistovku (1580 cm3) XU5J s výkonem 105 k (76 kW) při 6250 otáčkách. Ta byla v říjnu 1986 doplněna a později zcela nahrazena devatenáctistovkou (1905 cm3) řady XU9J se 120 a 128 k (88 kW a 94 kW), v obou případech při 6000 min-1). Silnější verze neměla katalyzátor, slabší ano. V převodovce bychom našli za všech okolností pět stupňů.

Podvozek s rozvorem 2420 mm byl bezrámové konstrukce s nezávislým zavěšením vpředu i vzadu. Přední kola spočívala na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson. Vzadu byla kliková náprava, tedy vlečená ramena a příčné zkrutné tyče. Nemohly chybět ani oba stabilizátory. Verze 1,6 litru měla vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy, silnější devatenáctistovku krotila čtveřice kotoučů. Zpětnou vazbu od poháněných předních kol v hojné míře zajišťovalo hřebenové řízení. Auta se ovládala velice snadno a pevně držela stopu, v rukách nezkušeného řidiče se ale mohla proměnit v neřízenou střelu. Těm nakonec Peugeot nabídl v roce 1988 verzi Rallye, ale s třináctistovkou.

Jiné na první pohled

Od obyčejnějších dvěstěpětek se GTI odlišovalo na první pohled černými plastovými lemy kolem blatníků, které přecházely do bočních lišt a obepínaly celý vůz včetně nárazníků. Uvnitř lišt byl pak tenký červený pruh. Autíčko s rozměry 3705×1589×1355 mm a motorem 1,6 litru vážilo na dnešní dobu muších 850 kg, se silnějšími devatenáctistovkami bylo jen o 30 kilo těžší. Jezdilo na litých čtrnáctkách s dvanácti (1.6), respektive osmi (1.9) kulatými otvory. Majitelé slabších jednašestek se mohli opájet rychlostí 190 km/h, jednadevítky přesáhly magickou dvoustovku. Zrychlení z nuly na 100 km/h se pohybovalo od 9,5 do 7,8 s.

Auto pro muže pod čtyřicet, jak se mu také říkalo, si získalo neskutečnou oblibu. Původní cena modelu GTI s motorem 1,6 litru činila u našich západních sousedů 19 295 marek, v domovské Francii pak 68 630 franků, takže rozhodně nešlo o levnou záležitost. Celkem jich Peugeot jen v Německu prodal 29 242 kusů. Zajímavá byla skladba zákazníků. Pouze 29 procent přešlo na GTI z jiného vozu se lvem ve znaku, 41 procent klientely pocházelo z aut jiných francouzských značek a zbylá třicítka od ostatních výrobců; 86 procent řidičů pak tvořili muži. Zmíněný slogan o autě pro mladší klientelu nelhal, sedmi z deseti vesměs spokojených sportovců v civilu bylo méně než 40 let. No uznejte, dokázali byste si za volantem tohohle auta představit padesátníka s šedivějícími skráněmi? Na druhou stranu si také vysloužilo přezdívku motokára pro starší a pokročilé. Dobrá, staršími byli míněni řidiči tak ve věku 25–35 let.

S větrem ve vlasech

205 GTI měla i svůj otevřený ekvivalent v podobě modelu CTI, písmeno C pochopitelně značilo kabriolet. Peugeot jeho premiéru načasoval na léto 1986, v zimě by zcela logicky moc aut neprodal. Verze bez pevné střechy se vyráběla celých osm let a obzvlášť v jihoevropských zemích byla velmi populární. Zkrátka takový módní doplněk pro holky na popojíždění po letoviscích Azurového pobřeží. Byť trochu rychlejší… Kdyby to náhodou řidička přehnala a plátěnou klasiku měla zrovna staženou, za předními sedačkami čněl do výšky masivní ochranný oblouk.

Čtyřkolka s dopingem

Peugeot hodlal vstoupit v sezoně 1984 s továrním týmem do světového šampionátu v rallye. K tomu potřeboval náčiní, které by mělo na absolutní vítězství. Proto uložil k ledu projekt 305 V6 s pohonem zadní nápravy a nepřeplňovaným motorem. Recept na úspěch zněl jasně – turbo a pohon všech kol! Jenže francouzského lva čekal nesnadný úkol – vyvinout také produkční verzi a postavit jich alespoň dvě stovky, jinak se mohl se soutěžemi rozloučit.

Za základ sériové i závodní verze byla vybrána malá 205. Turbo 16 ovšem nemělo se sériovkou společného vůbec nic, snad jen kromě předních a zadních světel, masky chladiče, čelního skla a dveří. Byla to silueta, která svůj základ připomínala velmi vzdáleně. Samonosnou karoserii nahradil trubkový rám, motor nebyl vpředu, ale uprostřed před zadní nápravou. Přeplňovaná osmnáctistovka XU8T nabízela rovných 200 koní (147 kW) při 6750 otáčkách. Točivý moment 256 Nm při 4700 min-1 přenášela pětistupňová rychlostní skříň na všechna kola. I když 205 Turbo 16 razantně přibrala (vážila totiž 1145 kilo), stejně byly výkony impozantní. Z nuly na stovku sprintovala během 6 vteřin a dokázala se rozjet až na 210 km/h.

Zdá se vám to málo? K dovádění na úzkých silničkách to bohatě stačilo, nehledě k neskutečnému řevu, který vycházel z výfuků. Zvuk samotného agregátu doplňovalo svým jekotem turbodmychadlo Garrett, při nízkých otáčkách motor jen tlumeně, ale výhrůžně duněl a prskal. Majitelé přece jen museli občas jezdit i městy, což se srdci jejich klenotu pranic nelíbilo, a tak se jim hýčkaný miláček po zásluze odměnil minimálně šestnáctilitrovou spotřebou. První produkční auta vznikla již v roce 1983, stavěla se po dva roky a skutečně jich bylo vyrobeno podle homologačních předpisů FIA pro skupinu B jen 200.

Tu bestii jste poznali na první pohled, pokud se vám tedy poštěstilo se s ní setkat. Značně narostla v bocích, v přední kapotě i před zadními koly se objevily nasávací otvory a motor byl přístupný po odklopení celé zadní části vozu směrem vzhůru.

Turbo 16 nebo T16?

Ještě k označení. Proč Turbo 16 a ne zkráceně T16? Protože Turbo 16 je jediný a oficiální název, který dával zezadu všem najevo, co je nasupený diblík zač. Nevěřte ani těm, kteří píšou, že se všude mimo Francii používala zkratka. Tu totiž nesla až ostrá sériová 405 z let 1993–1995. No a tehdy začali všichni líní pisálci zkracovat i dvěstěpětku a omyl, který najdete ve všech možných článcích a encyklopediích, byl na světě. Samotná automobilka se ovšem díky bohu drží původní a správné verze.

Závodní 205 Turbo 16 měla v základu 320 k, tedy 235 kW při osmi tisících otáčkách a vzrostl i točivý moment – na 343 Nm při 5000 ot/min. Vážila jen 980 kilo, za což mohlo razantní odlehčení přes 3,8 m dlouhé, 1,67 m široké a 1,33–1,41 m vysoké karoserie. Výška záležela na nastavení podvozku. Popisovaná varianta byla naprostým základem pro další úpravy, tovární soutěžní speciály začínaly ve skutečnosti na nějakých 353 k (260 kW) a během dvou let vývoje se šplhaly výše, údajně až k hranici 450 k (333 kW). Procházely neustálým zlepšováním, vždyť v roce 1986 se na tratích erzet objevilo Turbo 16 E2, které bylo rozpoznatelné hlavně podle velkého křídla vzadu na střeše. Hmotnost klesala až ke hranici 900 kg, ruku v ruce s tím klesaly víceméně neoficiální údaje o zrychlení.

Sport

205 Turbo 16 = rallye. Pamětníci skupiny B zaplesají. Nabroušená dvěstěpětka debutovala v květnu 1984 na Korsice a po vychytání všech much vládla světovému šampionátu automobilových soutěží ve dvou po sobě následujících letech: 1985 a 1986. Tehdy si mistrovské tituly odvezli Finové Timo Salonen a Juha Kankkunen a zlato získal Peugeot také mezi značkami. První vítězství dobyl továrnímu týmu Peugeot Talbot Sport Ari Vatanen ve finské Rally 1000 jezer v roce 1984.

Pohon čtyř kol v soutěžním autě byl sice synonymem pro Audi, ale poměrně velká quattra proti subtilnějším a kompaktnějším peugeotům neměla šanci. Ač se v Ingolstadtu snažili jak chtěli (přišlo krátké Quattro Sport, jehož vývoj vyvrcholil ospoilerovanou S1), suverenita trvající do roku 1984 se do Bavor již nevrátila. Temný stín na úspěch Peugeotu vrhla těžká havárie Ariho Vatanena v Argentině 1985. Z vozu kromě bezpečnostní klece nezbylo vůbec nic, ta ale jemu i navigátorovi Terrymu Harrymanovi zachránila život… Dvěstěpětky sklízely zasloužené úspěchy i v národních šampionátech, například v německém celkově zvítězil v roce 1985 Švéd Kalle Grundel, o rok později triumfovala první dáma tohoto sportu, Francouzka Michele Mouton. Mimochodem, na horkém sedadle spolujezdce seděl a noty jí četl Terry Harryman…

Zrušení ďábelské skupiny B, které bylo zaviněno obětmi na životech v řadách jezdců i diváků, ovšem úspěšný vůz odsunulo na vedlejší kolej. Po smrtelné havárii Henriho Toivonena a Sergia Cresta s Lancii Delta S4 na Tour de Corse 1986 došla pánům z FIA trpělivost. Jenže, přece nedáme dvěstěpětku Turbo 16 do muzea, řekli si u Peugeotu. Upravili ji, prodloužili rozvor a v barvách cigaretové značky Camel vyrazili do pouště. Tedy nejdříve do Paříže a pak na jih, do Afriky. Cíl? Hlavní město Senegalu, jehož název zná dnes snad každé školou povinné děcko: Dakar.

Písečné duny africké

Hlavní hvězdou týmu pro ročník 1987 byl již zcela zdravý Fin Ari Vatanen, který také slavil triumf. Ten zopakoval stejný vůz s Juhou Kankkunenem i o rok později, jen žlutomodré velbloudí barvy vystřídaly modrobílé japonského Pioneeru. Juhovo vítězství bylo ale tak trochu darované. Vatanenovi totiž během maratonu kdosi ukradl jeho novější soutěžní 405 Turbo 16 ze střeženého parkoviště a našla se až druhý den ráno. Ari nestihl start do další etapy a podle regulí byl z dalších bojů vyloučen.

Odložené dvěstěpětky Turbo 16 uspěly i na Pikes Peaku, byť je v roce 1987 porazil Walter Röhrl s Audi Sport Quattro S1. Jezdily také rallykrosovou divizi 2. V osmdesátém sedmém získal evropský titul Seppo Niittymäki, v dalších třech sezonách triumfoval Matti Alamäki. Od roku 1993 byla ovšem i zde bývalá béčka postavena mimo zákon. Výkon přeplňovaných motorů peugeotů pro tuto motoristickou disciplínu se jen tak mimochodem dostal na hranici 650 koní.

Po takřka čtvrtstoletí se vkrádá na mysl otázka – byl zásah FIA v MS rally správný? Neměla mezinárodní automobilová federace svůj zájem orientovat na zvýšení bezpečnosti diváků? Při sledování záběru z tehdejších soutěží současného fanouška mrazí v zádech. Špalíry přihlížejících se rozevíraly až těsně před průjezdem každého auta. Stačila malá nepozornost a vše mohlo vyústit v tragédii, což se také bohužel několikrát stalo. 205 Turbo 16 mohla kralovat ještě další roky, vždyť výchozí 205 se vyráběla až do devadesátého osmého! Změny řádů jí ale vystavily stop.

Gran Turismo Monte Carlo

Soukromníci se museli spokojit s 205 GTI, upravenými ve skupinách A nebo N. To ovšem neznamená, že by s nimi hráli nějaké druhé housle. Za všechny vavříny stačí vzpomenout ten, kterého dosáhla posádka Jean-Pierre Ballet a Marie-Christine Lallement v Rallye Monte Carlo 1988. V konkurenci továrních Lancií a Mazd obsadila třetí místo absolutně! Ballet byl sice asfaltovým specialistou, v MS startoval jen v Monaku a na Korsice a na úzkých silničkách kolem knížectví znal snad každý kámen, to ale nesnižuje fakt, že zde tenkrát dosáhl největšího úspěchu kariéry.

Malý povzdech na závěr

Peugeot 205 GTI se vyráběl plných deset let a za tu dobu jich vzniklo přesně 332.942. Poměrně slušné číslo, co říkáte? Francouzské automobilce se na tato prodejní čísla již nikdy navázat nepodařilo. Nástupce 206 sice existoval ve verzích GT a později RC, ale už to zkrátka nebylo ono, o současné 207 RC nemluvě. Vyšší výkony, ale také větší rozměry a více kilo – je zkrátka trochu jiná doba. Hnidopich by poznamenal cosi o vyšší bezpečnosti, ale pokud se nepletu, existuje lehká vysokopevnostní ocel, která dokáže váhu snížit na přijatelnou úroveň. Bestii typu Turbo 16 pak Peugeot už nepostaví asi nikdy, protože ji zkrátka a dobře nebude potřebovat. Ach jo.

Fotogalerie

  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 1
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 2
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 3
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 4
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 5
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 6
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 7
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 8
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 9
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 10
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 11
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 12
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 13
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 14
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 15
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 16
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 17
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 18
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 19
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 20
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 21
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 22
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 23
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 24
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 25
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 26
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 27
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 28
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 29
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 30
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 31
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 32
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 33
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 34
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 35
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 36
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 37
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 38
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 39
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 40
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 41
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 42
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 43
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 44
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 45
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 46
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 47
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 48
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 49
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 50
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 51
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 52
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 53
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 54
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 55
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 56
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 57
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 58
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 59
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 60
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 61
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 62
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 63
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 64
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 65
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 66
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 67
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 68
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 69
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 70
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 71
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 72
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 73
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 74
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 75
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 76
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 77
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 78
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 79
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 80
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 81
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 82
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 83
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 84
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 85
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 86
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 87
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 88
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 89
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 90
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 91
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 92
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 93
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 94
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 95
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 96
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 97
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 98
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 99
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 100
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 101
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 102
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 103
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 104
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 105
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 106
  • Pod lupou: Peugeot 205 GTI a Turbo 16 – Ostrý  a ostřejší: fotka 107


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
CharlesCasse CharlesCasse 19.07.  01:17
207 Le Mans Series Jan Koncko 23.02.2012  19:29
Re: yes! zborna 05.02.2010  23:03
Re: Změny koos 05.02.2010  12:55
Re: Změny Sleeper 05.02.2010  12:01
Re: Změny koos 05.02.2010  09:54
Re: skvělé Sleeper 05.02.2010  08:00
Re: 205 1,9 GTI Sleeper 05.02.2010  07:57
Re: Změny Sleeper 05.02.2010  07:56
205 1,9 GTI petr.k 04.02.2010  21:03
jeden lordlord 04.02.2010  14:59
Změny koos 04.02.2010  10:47
Re: skvělé max69 04.02.2010  09:20
Kdo nezažil neuvěří Tomas CTI 21.01.2010  23:23
koupit ci nekoupit? GTi je droga 12.01.2010  10:36
Re: yes! Sleeper 10.01.2010  11:41
Re: skvělé siggi_cz 09.01.2010  11:34
Re: yes! Michal Fokt 08.01.2010  23:20
Re: skvělé Enthusiastic.driver 08.01.2010  19:51
GTI siggi_cz 08.01.2010  17:39
Re: yes! Vajtus 08.01.2010  17:28
Re: skvělé Vajtus 08.01.2010  17:26
yes! Hrubis 08.01.2010  16:10
skvělé Enthusiastic.driver 08.01.2010  15:49
. lordlord 08.01.2010  15:27
Pěkný: %_Radis_8 08.01.2010  14:53
Re: Díky... Jun 08.01.2010  14:46
Díky... Sleeper 08.01.2010  14:06
Re: Turbo 16 Sleeper 08.01.2010  14:05
peugeot klub Hasisak 08.01.2010  13:46
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11697 | Zobrazit seznam všech anket