Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě

Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: titulní fotka Peugeot v současnosti prakticky opustil vrcholné motoristické disciplíny kromě pouštních maratonů. Na okruhy se přesto vrací, tedy alespoň virtuálně.

Pro konzolovou závodní pařbu Gran Turismo 6 vznikla spousta speciálů v režii samotných automobilek. Některé z nich se dokonce zrodily i v životní velikosti, navíc funkční. Nyní je však na spadnutí další díl: Gran Turismo Sport. Vyjde 18. října a zahrají si jej pouze majitelé PlayStationů s pořadovým číslem 4. Možná nastal čas k nákupu pro ty, kteří jezdí ještě na trojce, co říkáte?

Se svou troškou do nové hry přispěchal francouzský Peugeot. Nejnovější virtuální závodník se lvem ve znaku vlastně navazuje na firemní Vision Gran Turismo pro šestý díl, která byla představena v květnu 2015. A také na L500 R Hybrid pro změnu z loňského května. Ten ctil historický typ L45, se kterým Dario Resta triumfoval 30. května 1916 v Indy 500. Dosáhl mimochodem průměru 135 km/h. Od slavného vítězství tehdy uplynulo celé století. Novinka dostala označení L750 R a je vlastně evolucí hypotetického závodního vozu budoucnosti, který však součástí žádné hry původně nebyl. Nicméně v GT Sport se objeví rovněž, takže bude možné oba porovnat.

Sedmsetpadesátka má podobné agresivní tvary, základ virtuální konstrukce tvoří monokok z uhlíkových vláken, který srazil hmotnost na pouhých 825 kg, o 175 kg níže než v případě předchůdce. Nizounké auto s jednomístným kokpitem jezdí na masivních kovaných hořčíkových kolech. Za nimi pak vykukují patřičně dimenzované dvouokruhové hydraulické brzdy s čtveřicí odvětrávaných uhlíkových kotoučů a rudými třmeny. Podvozek s nezávislými závěsy mění světlou výšku v závislosti na rychlosti.

Futuristický závoďák nejen váží méně, ale má také vyšší výkon, což jednoznačně vyplývá z jeho názvu. Samotný benzinový agregát dává 580 koní (427 kW) a červené pole začíná až při 10 tisících otáček. Konvenční motor doplňuje ten elektrický s dalšími 170 koňmi (125 kW). Energii mu dodávají kapalinou chlazené lithium-iontové články a vzadu umístěnou pohonnou soustavu ještě tvoří sedmistupňová sekvenční převodovka. Stačí mu to ke zrychlení z klidu na stovku za 2,4 s, o desetinu lepším než v případě L500 R.

Oba dva koncepty doplní zhruba stopadesátku dalších aut ve hře, ve které bude možné jezdit na sedmnácti tratích, ale v několika různých verzích, takže jich je k dispozici celá čtyřicítka.

Fotogalerie

  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 1
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 2
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 3
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 4
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 5
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 6
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 7
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 8
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 9
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 10
  • Peugeot L750 R Hybrid Vision GT: Další lev pro virtuální závodní tratě: fotka 11


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11920 | Zobrazit seznam všech anket