Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie

Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: titulní fotka Uirapuru je vzácný jihoamerický zpěvný pták, jehož písně se prý podobají flétnovému koncertu a když spustí, ostatní ptáci ztichnou, aby jej mohli poslouchat. Podobné je to i s autem – když se roztočí V10 na 10.000 ot/min, ostatním také dojdou slova.

Budeme se s tím muset smířit – nejvíce vzrušující auta už nevznikají v Evropě. Starý kontinent, svázaný nejrůznějšími předpisy, limity a kvótami, už není místem pro odvážné kreace a opravdová automobilová krása se dnes rodí jinde. Čím dál častěji proto na internetu nacházíme zprávy o fantastických dílech z Asie a nejnověji i z jižní Ameriky. To se ale nestalo jen tak z čistého nebe; kromě jiných se již v roce 1964 poprvé objevil elegantní sporťák Uirapuru, kterého vzniklo za tři roky pouhých 76 kusů a sběratelé po něm doslova šílí. A ten nejnovější se jmenuje stejně. Duchovním otcem je jistý André Soler, náhodný jmenovec Rigoberta Solera, tvůrce původního Uirapuru.

Celý projekt zatím nedospěl ani do stádia prototypu, protože arabští finančníci, se kterými pan Soler původně jednal, měli nepřijatelné podmínky. Chtěli vývoj a výrobu přesunout k sobě a celý projekt zásadně upravit. To se tvrdohlavému autorovi nelíbilo a dál shání peníze na urychlení celého projektu. Zatím existují plány a počítačově generovaná podoba vozu, pokud právě přemýšlíte, kam zainvestovat kapitál, pan Soler vás jistě rád uvítá.

Dvoumístné kupé s celkovými roměry 3,93×1,9×1,17 m s rozvorem 2,73 m nezapře inspiraci severoamerickými muscle cars, ačkoliv je proti nim útlé. Prototyp pomalu vzniká ve spolupráci se specializovanou firmou GT Racecars a bere si to nejlepší ze závodních okruhů i americké konstrukční školy. Čtveřice nezávisle zavěšených osmnáctipalcových kol pracuje na dvojitých příčných ramenech, poháněna jsou přes šestistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovku zadní kola.

Prostorový trubkový rám kryje lehká karbonová karoserie a v ní tluče bonbónek – závodní desetiválec Judd GV5. V civilní verzi dokáže podat přes 600 koní při impozantních 7800 otáčkách, existuje ovšem ještě možnost jej otevřít naplno a pak se otevře peklo – 800 koní při deseti tisících. Skromnější zájemci budou moci volit šesti- nebo osmiválec 400 koní. Jestli vůbec a kdy tuhle árii zaslechneme na silnici, zatím není jasné. Ale tyhle parametry se poslouchají lépe, než klapání závodních dieselů, ne?

Fotogalerie

  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 1
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 2
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 3
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 4
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 5
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 6
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 7
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 8
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 9
  • Phoenix GT/Uirapuru: flétnový zpěv z Brazílie: fotka 10


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5337 | Zobrazit seznam všech anket