Pontiac G8 GXP: muscle car s australskými kořeny

Pontiac G8 GXP: muscle car s australskými kořeny: titulní fotka V New Yorku se na stánku automobilky Pontiac představuje model G8 GXP, který v druhé polovině letošního roku rozšíří nabídku ostrých modelů této značky.

Pontiac G8 GXP má doplnit řadů výkonných modelů této americké značky, které spojuje právě označení GXP. Čtyřdveřový sedan s výkonným osmiválcem pod kapotou a pohonem zadních kol pochází z Austrálie a původně se jmenoval Holden Commodore.

K pohonu Pontiacu G8 GXP slouží vidlicový osmiválec small block LS3 o objemu 6,2 l, poskytující podle normy SAE maximální výkon 300 kW (402 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 546 Nm při 4400 ot./min. (s manuální převodovkou o 4 Nm nižší). Motor je vybaven sacím potrubím, vstřikovači a hlavou (typ L92) s vysokým průtokem, zvětšeným vrtáním, přepracovanými vačkami a časováním ventilů. Některá konstrukční řešení pocházejí ze sedmilitrového LS7, který je mimo jiné pod kapotou Corvette Z06.

Přenos síly motoru ke kolům zadní nápravy zajišťuje manuální šestistupňová převodovka Tremec TR6060 se zesíleným uložením převodů nebo šestistupňová automatická převodovka Hydra-Matic 6L80. Obě převodovky se budou standardně dodávat s diferenciálem se zvýšenou svorností. Čtyřdveřový sedan akceleruje z na 0 na 96 km/h za 4,7 s.

Pontiac G8 GXP má rozvor náprav 2915 mm, rozchod kol 1592 mm vpředu a 1608 mm vzadu. Nastavení podvozku inženýři automobilky testovali na Nürburgringu. Řízení modelu GXP má oproti standardnímu G8 strmější převod a tužší charakteristiku. Za devatenáctipal­covými litými koly s pneumatikami o rozměrech 245/40 R19 se ukrývají kotoučové brzdy o průměru 355 mm vpředu a 324 mm vzadu. Do předních brzdových kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny a v zadu jsou použity jednopístkové třmeny.

Od standardních modelů řady G8 se GXP odlišuje i svým vzhledem a pozornost přitahují především průduchy na kapotě nebo zadní difuzor. Standardní výbava obsahuje mimo jiné sportovní sedadla s dvoubarevným čalouněním, hliníkové pedály, audiosystém Blaupunkt s výkonem 230 W, stabilizační systém, čelní i boční airbagy vpředu a hlavové airbagy pro přední i zadní cestující.

Fotogalerie

  • Pontiac G8 GXP: muscle car s australskými kořeny: fotka 1
  • Pontiac G8 GXP: muscle car s australskými kořeny: fotka 2
  • Pontiac G8 GXP: muscle car s australskými kořeny: fotka 3
  • Pontiac G8 GXP: muscle car s australskými kořeny: fotka 4


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
brzdy? Rumpoldcar 23.03.2008  20:13
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5904 | Zobrazit seznam všech anket