Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...

Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: titulní fotka Na nedávno skončeném tokijském veletrhu se domácí výrobci motocyklů, Suzuki a Kawasaki, představili s přeplňovanými agregáty a je téměř jasné, že se tyto pohonné jednotky objeví v sériových mašinách.

Současný trend použít menší pohonnou jednotku a výkon trochu „přifouknout“ je znát ve všech automobilových odvětvích. Bohužel se toho dočkáme i v „královně motorsportu“, ve Formuli 1, kde se po několik dalších let objeví přeplňované agregáty. Kde jsou doby, kdy F1 po okruzích létaly s atmosférickými 3,0 V10 a při zastávkách se tankoval benzín? Ale to je na jinou debatu…

Použít menší motor, ke kterému se přidá přeplňování, napadlo i přední motocyklové značky, jako je Suzuki a Kawasaki. Obě japonské firmy na to jdou ale zcela z jiného konce.

Kawasaki + kompresor

Kawasaki přivezla na domácí Tokio Motor Show přeplňovaný čtyřválec s kompresorem, který dle svých slov vyvinula „in-house“, tedy bez pomoci jiné firmy. Podrobnosti o motoru si zatím Kawasaki pečlivě střeží, k novinářům vypustila jen krátké tiskové prohlášení:

„Společnost Kawasaki Heavy Industries má letité zkušenosti s výrobou a vývojem technologií pro turbínové motory. Získané znalosti v navrhování turbín nám umožnilo postavit náš první přeplňovaný motor pro motocykly. Samozřejmě, vývoj motoru in-house znamená, že na něj bude upřena maximální pozornost.“

 [470×452]

Suzuki + turbodmychadlo = Recursion concept

Suzuki na domácím veletrhu předvedla koncept polokapotovaného motocyklu Recursion s turbodmychadlem, který má velmi blízko k sériové motorce.

Na rozdíl od Kawasaki je Suzuki sdílná na detaily: agregátem je vodou chlazený paralelní dvouválec o objemu 588 ccm. Pohonná jednotka nabízí 100 koní v 8 000 otáčkách a točivý moment 100 Nm už v 4 500 otáčkách. Designově lehce futuristický Recursion s předním LED světlometem, koženým sedlem a řadou vysoce kvalitních komponentů má suchou hmotnost 174 kg.

Když porovnáte technické detaily se současnými motocykly, zjistíte, že Recursion má téměř výkon litrových naked-biků, ale hmotnost na nebo pod úrovní šestistovek. Letos koncept a kdy bude sériovka? Za rok nebo za dva?

Fotogalerie

  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 1
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 2
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 3
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 4
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 5
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 6
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 7
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 8
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 9
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 10
  • Přeplňování už i u motocyklů? Brzy...: fotka 11

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: nič v zlom.... Roman Daněk (Autofun.cz) 06.12.2013  14:31
Re: nič v zlom.... phabanik 05.12.2013  12:56
Re: nič v zlom.... Roman Daněk (Autofun.cz) 03.12.2013  14:56
nič v zlom.... phabanik 03.12.2013  11:44
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11844 | Zobrazit seznam všech anket