Za volantem: Renault Mégane Coupé

Za volantem: Renault Mégane Coupé: titulní fotka Jezdí nový třídveřový Renault Mégane tak dobře, jak vypadá? Právě to jsme zjišťovali za volantem prozatím nejvýkonnější 180koňové verze.

Je mi jasné, že vynášením soudu o designu vstupuji na velice horkou půdu, protože na něj bude mít každý svůj vlastní názor, ale dle toho mého má jen 1423 mm vysoký Mégane Coupe šanci stát se podobným fenoménem, jakým byl donedávna třídveřový Opel Astra GTC. Když přihmouříme oko nad tím, že neexistuje (stejně jako u VW Scirocco) žádný důvod říkat téhle karoserii kupé, jsou tvary francouzského auta hodně chytlavé. Příď působí velmi moderně a agresivně zároveň, profil je proporčně vyvážený a zezadu snad vypadá auto vůbec nejlépe. Ale pojďme se věnovat něčemu hmatatelnějšímu.

Auto mezigeneračně nepřibralo na váze, při víceméně srovnatelné výbavě by prý naopak mělo být o 7–10 kg lehčí. Posaz za volantem má řidič konečně takový, jaký by mělo mít sportovně orientované auto – sedadlo je umístěno nízko nad podlahou a volant příjemných rozměrů se dá přitáhnout dostatečně blízko k řidiči. Také kožená sedadla mají lehké boční vedení.

Dvoulitrový benzinový motor vybavený turbodmychadlem určitě do příchodu verze Renault Sport dobře zastane funkci topmodelu, nelze od něj ale čekat zázraky. Má totiž poměrně skromný výkon 180 k (132 kW) při 5500 otáčkách. Do 2400 otáček s ním není příliš řeč, pak se ale sebere a jeho 300 Nm (prý již v 2250 otáčkách) se nadechne k velmi slibnému, plynulému a intenzivnímu zátahu. Jenže se zvyšujícími se otáčkami se dynamika nijak dramaticky nezvyšuje. Motor akceleruje spíš „elektromotorově“ a točit ho přes 5000 otáček snad ani nemá smysl. Toho si je vědom i elektronický omezovač, jenž zasahuje již v 6300 otáčkách. Trochu rozpačitý jsem byl z odhlučnění motoru. je jasné, že sportovně laděné auto by mělo mít příslušnou zvukovou kulisu, tu ale v méganu již od 3500 otáček představuje hluboké hučení, které mi nebylo zrovna nejpříjemnější. Ale třeba to budete vnímat jinak… Co se řazení šestistupňového manuálu týče, nečekejte mezigeneračně žádnou drastickou změnu. Délka drah se prakticky nezměnila, přesnost řazení s jen malými vůlemi v kulise zůstala zachována. Jeho nesportovní projev však také – při změně rychlostí v kulise lupe a středová poloha stále vyvíjí citelný odpor. Pokud tedy chcete s méganem dobře vycházet, je vhodné řadit nadvakrát – dopřát páce v neutrální poloze na okamžik pauzu, aby se kolečka v převodovce stačila sesynchronizovat.

 [470×235]

Už mégane minulé (tedy do přelomu ledna/února příštího roku stále ještě současné) generace si vydobyl respekt velmi dobrými jízdními vlastnostmi a ten nový na tenhle odkaz velice zodpovědně navazuje. Francouzi zůstali věrni stávající technice a přední zavěšení McPherson doplňuje vzadu vlečená náprava, vše je však vyladěno tak, jak má. Kupéčko zatáčí s obrovskou chutí, brilantně drží oblouk a karoserie má jen minimální náklony. Nedotáčivost je jen velmi malá a když už se nevyhnutelně blíží, je předvídatelná a snadno napravitelná. Přestože jsem v zatáčkovitých pasážích držel dost ostré tempo, kontrolka systému jízdní stability neměla důvod zasahovat, byť na tom mají zásluhu i 17“ pneumatiky Bridgestone Potenza 050A o rozměru 225/45 s vynikající přilnavostí…

Také na zadní nápravu je spoleh, je za všech okolností stabilní a nejeví pražádné přetáčivé choutky, takže není problém být s méganem velmi rychlý a přitom mít dostatečnou rezervu. Tohle všechno je doprovázeno poměrně tvrdým nastavením podvozku, které velmi zodpovědně kopíruje povrch vozovky. Rázy se však do kabiny nijak drasticky nepřenášely a tenhle setup byl na kvalitních španělských silnicích velice příjemný, otázkou ale je, jaké nadšení vyvolá na českých tankodromech. Dá se říct, že je coupe naladěno hodně ve stylu současného Méganu Renault Sport a bude zajímavé sledovat, jak moc se bude od tohoto nastavení lišit nové RS. Určitě vás potěší i fakt, že má coupé dobře odhlučněné podběhy kol, takže pokud držíte motor pod 2500 otáčkami, slyšíte v kabině jen lehký aerodynamický hluk.

Ale tohle všechno má bohužel (zase) háček. Řízení. Že není s 2,8 otáčkami mezi dorazy zrovna nejstrmější, to při jízdě zas tak nevadí, jeho umělý, „playstationový“ projev ovšem už ano, stejně jako jeho necitlivost a poměrně výrazná snaha posilovače vracet neustále volant do přímého směru. V praxi to znamená, že zatáčky je třeba „trefovat“ a ani po 100 km jízdy jsem se s volantem nedokázal sžít. Šokující však je, že v pětidveřovém dieselovém hatchbacku (dojmy z jízdy s ním najdete v pondělí na auto.cz) řízení fungovalo perfektně – bylo citlivé, dobře vyvážené, a především přesné. Pokud je chování toho v kupé důsledkem nastavení menšího účinku posilovače za účelem sportovnějšího pocitu z řízení, vyladění se moc nepovedlo. Nemluvě o tom, že ani v hatchbacku není účinek posilovače řízení vůbec přehnaný. Přimlouvám se tedy tímto, aby inženýři řízení v kupé přenastavili podle hatchbacku. Moc prosím – bylo by hloupé jím zabít celé auto…

Renault Mégane Coupe je fešák, jenž se může směle postavit i sciroccu. Má dobrý posaz, silný motor a výborný podvozek – základní esence dobrého sporťáku. Smířit se musíme se sice dobrým, ale ne úplně sportovním řazením, což by se ještě dalo. Nad takovýmto řízením bych ale oči přivíral jen velmi nerad…

Fotogalerie

  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 1
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 2
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 3
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 4
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 5
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 6
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 7
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 8
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 9
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 10
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 11
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 12
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 13
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 14
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 15
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 16
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 17
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 18
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 19
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 20
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 21
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 22
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 23
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 24
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 25
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 26
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 27
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 28
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 29
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 30
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 31
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 32
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 33
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 34
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 35
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 36
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 37
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 38
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 39
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 40
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 41
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 42
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 43
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 44
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 45
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 46
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 47
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 48
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 49
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 50
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 51
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 52
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 53
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 54
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 55
  • Za volantem: Renault Mégane Coupé: fotka 56

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
KIA JASCHEER 01.01.2009  19:26
Re: Postrehy z clanku a diskuse %babo 02.12.2008  00:00
Postrehy z clanku a diskuse %razzorr23 01.12.2008  22:01
Re: Časy se mění %babo 01.12.2008  10:50
škoda rzymac 30.11.2008  20:31
Re: Časy se mění Doyle 30.11.2008  20:30
Časy se mění Emel 30.11.2008  19:56
nice šaib 29.11.2008  10:22
otazka redakcia %babo 28.11.2008  21:02
Re: Skvělé kupátko %babo 28.11.2008  20:22
Skvělé kupátko Culdaraztriptaco 28.11.2008  19:30
Re: Mégane %babo 28.11.2008  15:53
Re: Mégane TeeJay 28.11.2008  15:33
Re: Mégane %babo 28.11.2008  15:12
Mégane %Transporter 28.11.2008  14:46
Re: Hezká recenze %babo 28.11.2008  14:15
Re: Hezká recenze Michal Fokt 28.11.2008  13:56
Re: Hezká recenze %babo 28.11.2008  13:48
Hezká recenze kuko 28.11.2008  13:18
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11919 | Zobrazit seznam všech anket