Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii

Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: titulní fotka Jako jediný český novinář jsem strávil jako host víkend s týmem Chevrolet WTCC. A co se při letošním prvním evropském závodě světové série cesťáků událo?

Do místa konání jsem dorazil už v pátek odpoledne a jako správný automobilový maniak bych asi měl napsat, že jsem skočil do auta z půjčovny a hned jsem se hnal na okruh, jenž je od letiště vzdálen necelých 20 minut jízdy předpisovou stotřicítkou. Ovšem maník z Chevroleťáckého týmu, Belgičan jménem Guy, mi doporučuje, abych to neřešil a vypravil se raději podívat do města, prý to stojí za to a za ty další dva dny budu mít dění na okruhu plné zuby.

Měl pravdu. Tedy s tím městem. Do Valencie se člověk zas tak často nedostane a pokud ano, šance, že bude čas si ho prohlédnout, se téměř rovná nule. Při procházení ulicemi historického centra sleduji, jak jeden výstavní dům střídá jiný a všechny dávají jasně najevo, že Valence byla jedním z nejbohatších španělských měst. I církevními stavbami doma doslova zahlceného Středoevropana překvapí množství sakrálních staveb na tak malém prostoru, a že je drtivá většina z nich (pokud ne úplně všechny) katolická, snad ani netřeba zmiňovat, jsme přece ve Španělsku. Historické centrum pěkné, ale možná barbarsky se musím přiznat, že větší dojem na mě udělal komplex nových budov, jenž vznikl v bývalém korytě řeky nedaleko přístavu. Jsou v nich soustředěny galerie, muzea a oceanárium a jejich architektura doslova bere dech, ostatně – posuďte sami. A soudě podle stavebního ruchu v okolí na tomto místě ještě architekti neřekli poslední slovo. A co že se stalo s tou řekou? Město podle slov jednoho z místních sužovala každoročními záplavami, tak s ní udělali krátký proces – odklonili ji prostě jinam. Poručíme větru, dešti…

Pokud vás domorodci budou nabádat k návštěvě místního přístavu a přilehlého ghetta, nenechte se napálit, kromě jeřábů, kontejnerů a bloků tří-, čtyřpatrových bytovek tam není vůbec nic zajímavého. Ovšem na druhou stranu, projížděl jsem místy, kudy se letos budou hnát ulicemi monoposty formule 1, a to se také počítá. Stojí ovšem za to zabloudit na nedalekou městskou pláž, která se v možná stopadesátimetrovém pásu táhne od obzoru k obzoru. Vyrazit sem v létě na dovolenou? Ani náhodou…

Sobotní program se na okruhu Ricarda Torma, jenž je obklopen tribunami jako aréna amfiteátru, takže je z jednoho místa vidět dění prakticky na celé trati, nesl ve znamení tréninků a kvalifikací, takže jsem dopoledne střídavě vysedával na rozpálené tribuně a potuloval se po paddocku. Pokud by se mělo veškeré dění točit pouze kolem WTCC, asi bych kvůli prostojům v harmonogramu umřel nudou, ale jak už to při podobných akcích bývá, koná se v daném místě závodů více. Valencie hostila ještě Seat Eurocup, International Open GT, závod seriálu Formula Master a podnik poněkud nesourodé místní série PTCC, v níž poněkud přerostlý Peugeot 407 zle zatápěl vozům Seat Leon, Renault Clio a BMW 3. Takže co si přát víc, než vidět v jednom dni v akci na okruhu formule, v gétéčkách závodící Ferrari 430, Lamborghini Gallardo, Maserati GT, Corvette, Viper, Aston Martiny, Porsche 911 a speciály WTCC?

V paddocku bylo tedy opravdu živo, kromě kamionů a motorhomů jednotlivých týmů bylo možné sledovat při práci i techniky od formulek, prohlížet stánky se suvenýry v podobě týmového značkového zboží, formulí 1 počínaje a specifickými upomínkovými předměty valencijského okruhu konče. Nebo zpoza skel tmavých brýlí sledovat čas od času se objevivší modelku od některého z týmů, případně od pneumatikářů. V tomhle ohledu jsem to čekal trochu lepší, ale snad to v neděli dopadne lépe.

Odpoledne začalo trochu zlobit počasí, což mě poněkud zaskočilo, nepromokavou bundu jsem opravdu do tašky v květnu do Valencie nebalil. Jemné mrholení čas od času vystřídalo slunce, které následně skryl mrak barvy závodních slicků, jenž přinesl menší průtrž mračen. Zatímco jsem se nijak nesnažil skrývat rozčarování z počasí, u Chevroletu panovala spokojenost. Když je mokro, budou mít zadokolkové bavoráky a dieselové seaty více problémů – a předpověď počasí „mému“ týmu zavdává důvod k optimismu. Důvod ke spokojenosti měli modří ostatně i po kvalifikaci. Závodní jezdec Robert Huff zajel čtvrtý nejlepší čas, zatímco jeho týmový kolega Nicola Larini skončil devátý. Kvalifikace nejlépe vyšla Alainu Menuovi, jenž zajel třetí nejlepší čas, ale protože byla jeho světlá výška po přezutí na mokré pneumatiky nižší, než je povoleno, musel startovat do závodu až z konce pole.

Piloty Chevroletu jsem si tímto ve stručnosti představili, nyní bychom mohli mrknout na auto samotné. Pod názvem Chevrolet Lacetti se skrývá, jak už to tak v motosportu bývá, závodní speciál, jenž nemá s výchozím produkčním modelem pranic společného. Podobá se mu ovšem dost výrazně vzhledem a to se rozhodně počítá, fanoušek se má možnost s tím kterým autem ztotožnit mnohem víc, než je tomu v případě monopostů F1. Lacetti WTCC má vzadu nezávislé zavěšení kol, pod kapotou pracuje dvoulitrový atmosférický motor o výkonu 270 koní při 8500 otáčkách a vše doplňuje šestistupňová sekvence a 17“ kola. Speciál váží 1140 kg a je schopen maximální rychlosti 260 km/h. Pro Chevrolet vůz připravuje britská firma RML, což je obdoba Prodrivu a podobných společností, není tedy divu, že i celý tým oficiálně sídlí ve Spojeném království.

Nedělní ráno a dopoledne ale vůbec nenaznačovalo, že by mělo k nějakému dešti dojít a první závod WTCC se skutečně odjel zcela na suchu. Ta tam ale byla dominance Seatů Leon TDI z předchozích zámořských závodů. FIA, vědoma si vážnosti situace, přispěchala totiž s omezením otáček naftových turbomotorů, takže se závodění citelně vyrovnalo. Ba co víc, Huff dovezl svůj Chevy s jasným náskokem do cíle na prvním místě, následovaný třemi tédéíčky Tarquiniho, Geneho a Müllera a jedním BMW. Larini proťal cíl na 6. místě, skvělý výkon ale podal zejména Menu, jenž se z poslední pozice propracoval na osmou. O útok na další místo se nepokoušel možná ze strategických důvodů, protože mu zaručovala Pole position pro druhý závod.

Race 2 měla pro tovární Chevrolety ještě jednoznačnější průběh, a to i přesto, že z černé oblohy nespadla ani kapka. Menu si dojel pro vítězství stylem start-cíl a na bedně jej doplnil opět Huff, tedy double pro Lacetti WTCC. Další dvě místa obsadili Priaulx a Müller, oba na BMW. Poté následoval vláček čtyř Leonů TDI, za nimiž dojel Larini.

Za zmínku stojí jistě i to, že ve Valenci debutovaly dva nové týmy, respektive jeden nový a jeden staronový. Do WTCC totiž vstupuje Lada, která ale ještě nějaký čas nebude moci pomýšlet na jiné umístění, než kterým je chvost závodního pole. Její technika zatím není tak úplně kompatibilní s regulemi WTCC a chybí jí i kvalitní jezdci. Tím druhým je soukromý tým N.Technology, jenž už má s WTCC bohaté zkušenosti, absolvoval několik sezon s vozy Alfa Romeo 156, letos ale poprvé startují s tovární podporou Hondy a autem, které původně pouze pro své potřeby vyvinula italská společnost JAS Motorsport. Tentokrát to v podání N.Technology sice na lepší než 12., respektive 11. místo nestačilo, ale na to, že šlo o závodní premiéru kombinace Honda Accord/James Thompson, to nebylo vůbec špatné. Ve WTCC tak v současnosti oficiálně soutěží automobilky BMW, Chevrolet, Honda a Seat, pro Ladu bude letošní sezona spíše seznamovací. A perlička na závěr. Pár sekund po skončení závodu WTCC, jenž byl posledním bodem nedělního programu, se spustil neuvěřitelný liják, který vítězům jejich radost na pódiu pořádně osladil. Přijít o pár minut dříve, mohlo vše dopadnout úplně jinak. No jo, ale asi by se nenašel nikdo, kdo by závod sledoval z tribun…

TIP: Valencia WTCC Babes

Foto: autor a Pavel Vraný

Fotogalerie

  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 1
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 2
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 3
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 4
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 5
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 6
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 7
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 8
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 9
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 10
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 11
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 12
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 13
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 14
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 15
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 16
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 17
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 18
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 19
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 20
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 21
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 22
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 23
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 24
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 25
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 26
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 27
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 28
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 29
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 30
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 31
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 32
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 33
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 34
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 35
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 36
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 37
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 38
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 39
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 40
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 41
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 42
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 43
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 44
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 45
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 46
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 47
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 48
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 49
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 50
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 51
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 52
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 53
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 54
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 55
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 56
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 57
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 58
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 59
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 60
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 61
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 62
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 63
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 64
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 65
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 66
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 67
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 68
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 69
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 70
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 71
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 72
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 73
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 74
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 75
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 76
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 77
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 78
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 79
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 80
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 81
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 82
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 83
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 84
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 85
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 86
  • Reportáž: S Chevroletem na WTCC ve Valencii: fotka 87

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: WTCC :-) Trex 01.06.2008  12:20
Re: WTCC :-) tudydudy 31.05.2008  16:06
Re: WTCC :-) Trex 31.05.2008  00:00
Re: WTCC :-) %Well 30.05.2008  23:07
Re: WTCC :-) Trex 30.05.2008  21:25
Re: WTCC :-) Michal Fokt 30.05.2008  20:15
Re: WTCC :-) tudydudy 30.05.2008  17:49
Re: WTCC :-) Trex 30.05.2008  17:37
Re: WTCC :-) tudydudy 30.05.2008  16:35
WTCC :-) Trex 30.05.2008  14:47
chuche:) egzot 30.05.2008  13:36
Lada Jos68 30.05.2008  10:46
Více o závodě... tudydudy 30.05.2008  10:13
Re: Jó Španělsko King 29.05.2008  20:15
Jó Španělsko %Well 29.05.2008  19:12
fotky kovy 29.05.2008  17:55
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 8018 | Zobrazit seznam všech anket