Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars

Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: titulní fotka Chevrolet Camaro z posledního roku produkce první generace je sice hezká hračka, ale s moderním podvozkem a motorem může být svezení s ním výrazně zábavnější.

Evropa je ohledně vnímání klasických automobilů a jejich úprav poměrně puritánská a především lidé pohybující se kolem aut starších třiceti let jsou připraveni každého, kdo se o něco takového pokusí připraveni bez milosti odsoudit jako totálního barbara.

Ve Spojených státech se automobilová kultura i díky výrazně větší produkci osobních aut vyvíjela a stále vyvíjí poněkud odlišným směrem a vedle někdy až úzkostlivého opečovávání více i méně vzácných veteránů a youngtimerů v původním nebo po renovaci naprosto špičkovém stavu si zde s auty i hrají.

Právě jejich hraní můžeme být vděční za pestrý svět hot rodů, lowriderů, customů a v neposlední řadě i resto-modů, ukrývajících pod klasickým kabátem moderní techniku. Právě do poslední kategorie patří nejnovější dílo CR Supercars z Oklahomy, což je mimochodem dceřiná firma Classic Recreations, jejíž specializací jsou Mustangy více či méně odkazující na práci Carrolla Shelbyho.

CR1 Camaro využívá původní skelet karoserie modelového roku 1969, ale doplněný o nově vyrobené povrchové panely, které ovšem svými tvary odpovídají původním liniím originálů, které pouze v některých místech mírně zvýrazňují nebo naopak potlačují.

Pod kapotou tohoto konkrétní exempláře se má ukrývat zcela nový small block LS7 od General Motors, který ze svých sedmi litrů objemu poskytuje bez přeplňování více než dostatečný výkon 505 koní (372 kW). Tato síla míří prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec na kola zadní nápravy.

Vedle motoru LS7 nabízí CR Supercars své CR1 Camaro i s motory LS3 a LS9. První z nich disponuje z objemu 6,2 l výkonem 430 koní (316 kW), zatímco druhý ze stejného objemu díky kompresoru nabízí 685 koní (504 kW).

Podvozek CR1 Camara má disponovat nezávislým zavěšením předních kol a vzadu má být možnost volby mezi tuhou klasikou a moderním čtyřprvkovým zavěšením kol. Brzdový systém Wilwood využívá vpředu i vzadu 14-palcové kotouče s šestipístkovými třmeny. Kontakt s asfaltem zajišťují 18-palcová kovaná kola obutá do pneumatik o rozměrech 275/35 R18 vpředu a 335/30 R18 vzadu.

Interiér může být dokončen podle představ budoucího majitele, ale nebude v něm chybět ochranná klec, zvyšující tuhost celého vozu, dvojice anatomických sedadel Procar Evolution, pětibodové bezpečnostní pásy, kožený volant Sparco, moderní přístroje a audio systém JVC.

Zájemci o CR1 Camaro mohou vedle motorů a výbavy interiéru vybírat i jeden ze sedmi základních laků karoserie, ale zároveň musí počítat s cenou od 149 900 amerických dolarů (zhruba 3 750 000 Kč). Pokud někdo víc než Camaru fandí Mustangu, pak si může u CR Supercars objednat i v podobném duchu upravený Villain Mustang, vycházející z modelového roku 1968.

Fotogalerie

  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 1
  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 2
  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 3
  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 4
  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 5
  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 6
  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 7
  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 8
  • Resto-mod CR1 Camaro z roku 1969 od CR Supercars: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5623 | Zobrazit seznam všech anket