Saleen H302 a H302SC – Pocta legendě ze staré školy

Saleen H302 a H302SC – Pocta legendě ze staré školy: titulní fotka V USA je mnoho firem, které se zabývají úpravami Mustangů, ale nad všemi v současnosti vyčnívá společnost Saleen, jejíž kořeny sahají do roku 1984. Z jejích bran nyní vyjíždí vzpomínky na klasický Boss 302 Mustang.

Původní Boss 302 Mustang se objevil v roce 1969 a pod jeho černou kapotou pracoval osmiválec o objemu 4949 ccm, poskytující výkon 213 kW (289 k). Od běžných Mustangů se dal lehce rozeznat díky matně černé kapotě, černým pruhům na bocích, žaluzii na zadním okně a černému spoileru na zádi. Mezi americkými sběrateli je považován po Shelby GT350 za nejsportovnější klasický Mustang první generace.

Ve společnosti Saleen rádi vzpomínají na staré časy, což dokázali například uvedením 500 kusové série Mustangu Saleen Boss 302 Parnelli Jones. Tento model je připomínkou úspěchu jezdce Parnelli Jonese, který používal klasický Boss 302 Mustang modelového roku 1970. Reinkarnace od Saleenu se může pochlubit vzhledem, který původní závodní automobil připomíná, ale také pětilitrovým osmiválcem o výkonu 294 kW (400 k).

Dost bylo vzpomínání a vraťme se k novinkám, které si u Saleenu připravili pro příští rok. Zájemci o výkonné Mustangy mají opět nad čím přemýšlet, protože jsou zde dvě výkonové verze. První z nich má označení H302 a její atmosférický osmiválec se může pochlubit výkonem 291 kW (390 k). Druhé provedení je pojmenováno H302SC a díky kompresoru má k dispozici 432kW (580 k) a točivý moment 711 Nm.

O přenos síly motoru ke kolům zadní nápravy se u obou modelů stará šestistupňová manuální převodovka. Úpravce se podíval na zoubek i podvozku a použil své vlastní zavěšení pojmenované Saleen Racecraft. O bezpečné zastavení splašených Mustangů se postarají 14palcové kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a 4pístkovými třmeny. Kontakt s asfaltem pak zajišťují pneumatiky Pirelli obuté na devatenáctipal­cových discích.

Automobily svým vzhledem odkazují přímo na svůj vzor s přelomu šedesátých a sedmdesátých let a jejich přítomnost ve své garáží si bude užívat v případě modelu H302 rovných 500 majitelů, kteří sáhnou do kapsy pro 56 999 amerických dolarů (zhruba 1 mil. Kč) a provedení H302SC obšťastní 200 řidičů toužících po extrémně silném Mustangu, jejichž konto se odlehčí o 74 999 amerických dolarů (zhruba 1 365 000 Kč).

Fotogalerie

  • Saleen H302 a H302SC – Pocta legendě ze staré školy: fotka 1
  • Saleen H302 a H302SC – Pocta legendě ze staré školy: fotka 2
  • Saleen H302 a H302SC – Pocta legendě ze staré školy: fotka 3

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
ehhhhh Šimon 23.01.2008  19:35
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5362 | Zobrazit seznam všech anket