SEMA 2008: Honda a ekotuning

SEMA 2008: Honda a ekotuning: titulní fotka Honda si hodně zakládá na ekologické šetrnosti svých aut. Povede se jí stejným způsobem namotivovat i tuningové firmy?

Ačkoli by se to v záplavě tuningových novinek letošní výstavy SEMA mohlo zdát krajně nepravděpodobné, poměrně zásadní tuningovou úpravou byl na pohled nepříliš nápadný Civic Si na oficiálním stánku Hondy.

Když se dostane auto do spárů nadšence nebo tuningové firmy, můžeme si být už předem jistí, jakým směrem se budou modifikace ubírat – sportovní podvozek, větší a širší kola, spoilery, křídla, výfuky, sání, upravené řídicí jednotky a dokonce kompresory nebo turba. A výsledek? Krom toho, že auto pak lépe pojede a bude lépe držet na silnici, bude taky víc žrát. Ale Honda na Civicu Si předvedla, že tuning lze směřovat i trochu jinam.

Civic Si, standardně vybavený atmosférickým dvoulitrem i-VTEC K20 o výkonu 200 koní (147 kW), manuálním šestikvaltem a samosvorem, dostal až překvapivě oblý přední nárazník, speciální masku chladiče, prahové nástavce zasahující až téměř do poloviny předního blatníku, protaženou odtrhovou hranu na víku kufru, nárazník s difuzorem a zakrytovaná kola. To vše s jediným účelem – snížit spotřebu a emise vozu bez toho, aby utrpěly jízdní výkony nebo vzhled auta. A přestože nedošlo ke zlepšení parametrů, dá se díky lepší aerodynamice předpokládat, že bude tohle auto rychlejší, čímž vlastně bylo učiněno hlavní myšlence tuningu zadost. Bursík se nažere a tuning zůstane celý. Úplně vidím ty diskuze na Mimoňských válkách. „Tak co, kámo, co máš novýho na káře?“ „Ále, teď jsem snížil emise céóčka vo 5 gramů na kilák, spotřeba šla dolů vo litr a cédéčko sem zlepšil skoro vo 0,2, brotha“. No nesmějte se, abychom se za 10–15 let nedivili. ;-)

Ale u Hondy nezůstalo jen u ekotuningu. Na SEMA se představil také faceliftovaný Civic Coupe Si s továrním kitem HFP (Honda Factory Performance), jenž lze běžně koupit a exemplář Ridgeline Powersports Concept zase ukazuje, jak si lze vybavit originálními díly stejnojmenný pick-up. Jediné, co v nabídce tamních dealerů nenajdete, jsou 18" kola a maska chladiče.

Fotogalerie

  • SEMA 2008: Honda a ekotuning: fotka 1
  • SEMA 2008: Honda a ekotuning: fotka 2
  • SEMA 2008: Honda a ekotuning: fotka 3
  • SEMA 2008: Honda a ekotuning: fotka 4
  • SEMA 2008: Honda a ekotuning: fotka 5
  • SEMA 2008: Honda a ekotuning: fotka 6
  • SEMA 2008: Honda a ekotuning: fotka 7

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: HFP TeeJay 11.11.2008  06:53
Re: HFP riderhenry 10.11.2008  23:37
HFP King 10.11.2008  19:57
dofrasa aaaale 10.11.2008  19:49
Re: Proč ne? Doyle 10.11.2008  14:47
Proč ne? TeeJay 10.11.2008  14:15
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11928 | Zobrazit seznam všech anket