SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu

SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: titulní fotka General Motors v letošním roce představilo sériovou podobu dlouho očekávaného Chevroletu Camaro, který se v Las Vegas ukázal na stánku automobil ve čtyřech různých úpravách.

Chevrolet si celkem logicky pro letošní ročník autosalonu SEMA vybral pro svou prezentaci model Camaro, který má podobně jako v minulosti ztrpčovat život Fordu Mustang. Dvoudveřové kupé se v Las Vegas představuje v podobě čtyř konceptů, vycházejících ze sériového provedení pro modelový rok 2010.

Chevrolet Camaro LS7 Concept

Tento koncept má být připomínkou výkonných a v USA populárních COPO Camaro, která koncem šedesátých let upravovali Don Yenko a Fred Gibb, pro účast v závodech ve zrychlení.

Pod červenou karoserií s matně černými doplňky se ukrývá zážehový vidlicový osmiválec LS7, poskytující z objemu 7,0 litrů výkon okolo 550 koní (405 kW) a točivý moment 678 Nm. Tato síla je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec 6060, která je ovládána prostřednictvím klasické řadící páky Hurst.

Vedle výkonného pohonného agregátu se Camaro LS7 od sériového modelu odlišuje i upraveným podvozkem s nižší světlou výškou, brzdovým systémem značky Brembo a dvacetipalcovými litými koly.

Chevrolet Camaro Dale Earnhardt Jr. Concept

Hvězda seriálu závodů NASCAR Dale Earnhardt Jr. je fanouškem starých Chevroletů Camaro a sám vlastní model z roku 1972 (druhá generace, která zcela jiný design než generace první, z níž současný model vychází) upravený za využití dílů z nabídky GM Performance Parts.

Nové Camaro upravené pod záštitou slavného závodníka vychází ze sériové verze SS a je poháněno standardním osmiválcem o objemu 6,2 litru, ale upraveným pro spalování paliva E85. Stejně jako u konceptu LS7 je i zde použita šestistupňová manuální převodovka s řadící pákou Hurst. Samozřejmostí je u vozu upravovaného závodníkem snížený sportovní podvozek a brzdový systém značky Brembo.

Další změny na voze jsou spíše kosmetického rázu a Camaro se může pochlubit dvoubarevným lakováním karoserie s šedou spodní částí a červeným pruhem oddělujícím horní černou část. V blatnících jsou umístěna jednadvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero.

Na karoserii je použita nová mřížka masky chladiče, spoiler pod předním nárazníkem, difuzor pod zadním nárazníkem a zadní spoiler ve stylu Camar z konce šedesátých let. V interiéru je kožené čalounění v kombinaci s karbonovými doplňky a hliníkové pedály.

Chevrolet Camaro GS Racecar Concept

Další z konceptů je připomínkou je připomínkou legendárních závodů Trans Am z přelomu šedesátých a sedmdesátých let a svým válečným malováním má připomínat číslo 6 s nímž v roce 1969 závodům dominoval Mark Donohue.

Za vývojem tohoto vozu stojí divize GM High Performance Vehicle Operations a společnost Riley Technologies. Výsledkem jejich snažení je automobil připravený pro účast v seriálu Grand Am Koni Challenge ve třídě GS. Tento koncept je tedy ochutnávkou budoucího závodního vozu, který bude nabízet a vyrábět společnost Riley Technologies pro sezónu 2009.

Chevrolet Camaro GS Racecar Concept využívá skelet karoserie sériového vozu, k němuž jsou přimontovány blatníky, dveře, kapota motoru a kapota zavazadlového prostoru z karbonu. K pohonu slouží atmosférický zážehový osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru s novým výfukovým potrubím a hliníkovým chladičem C&R. Síla motoru je na kola přenášena prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec 6060.

Koncept je stejně jako Camaro z roku 1969 s nímž jezdil Mark Donohue vyveden v modré barvě se žlutými doplňky a na rozdíl od ostatních vystavených vozů nestrávil stovky hodin v lakovně, ale může se pochlubit skutečnými bojovými šrámy ze závodní dráhy, na níž probíhalo testování.

Chevrolet Camaro Black Concept

Toto Camaro v černém laku má představovat typický pouliční styl současných amerických úprav a zároveň má připomenout, že vedle osmiválců jsou v nabídce i šestiválcové motory. To dokazuje jeho pohonný agregát o objemu 3,6 litru s výkonem 300 koní (221 kW).

Exteriér tohoto Camara je upraven spoilery pod předním nárazníkem, na kapotě zavazadlového prostoru, nástavci prahů a difuzorem pod zadním nárazníkem. Za jednadvacetipal­covými litými koly se ukrývají kotoučové brzdy značky brembo. Oproti sériovému provedení má koncept upravenou i mřížku masky chladiče a nové hlavní světlomety. V interiéru jsou přístroje podsvíceny červeným světlem a kožené čalounění je doplněno o chromované dekorace a černé prvky na palubní desce.

Vedle čtveřice konceptu se na autosalonu SEMA představilo Camaro také v sériové podobě a automobilka zde demonstrovala i širokou nabídku příplatkového vybavení pro tento model.

Fotogalerie

  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 1
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 2
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 3
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 4
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 5
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 6
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 7
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 8
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 9
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 10
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 11
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 12
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 13
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 14
  • SEMA: Chevrolet Camaro oficiálním vozem autosalonu: fotka 15


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
... rosiman 16.10.2009  13:49
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11929 | Zobrazit seznam všech anket