ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA

ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: titulní fotka Oranžový lak Lamborghini a chromová kola Lexani, to je krátká charakteristika stokoňové Fabie, kterou už pátým rokem upravuje a o něco kratší dobu soutěží v Tuning Cupu její majitel, Radek Jambor.

Radek, kterému v domovském Škodahome přezdívají Fábio, si tuto fabču pořídil přesně před pěti lety a při jejích úpravách si prošel snad všemi fázemi. Původně stříbrná Fabia z roku 2000 pod jeho rukama rozkvetla do exkluzivní úpravy, pro kterou už v hierarchii mateřské automobilky zřejmě není pojmenování. Über-Fabia Laurin & Klement je proti ní chudý příbuzný.

Když objevil v květnu roku 2003 Radkův brácha na internetu lehce jetou Fabii 1.4 16V se 74 kW a k tomu navíc za dobrou cenu, nebylo co řešit. Radek sice původně fabii vůbec nechtěl, ale když před ním byla nabídka nechtěného auta s tímto výkonným motorem, jednoduše nešla odmítnout. Auto mělo navíc „univerzální“ stříbrnou metalízu, která ani neurazí, ani nenadchne, zato se však dobře udržuje.

„Otáčkami vyhnanou a Natural 98 bumbající šestnáctiventilovou „jednačtverku“ Radek vylepšil o laděný koncový tlumič Remus“

Po svých předchozích tuningových zkušenostech s mírně upravenou Škodou Felicia, kterou Radek předtím po dva roky sedlal, se náš tuner rozhodl, že i tato zánovní sériovka z roku 2000 nezůstane nedotčena a prakticky hned následující zimu na rozhraní let 2003 až 2004 se pustil do realizace svých prvních zlepšováků. Otáčkami vyhnanou a Natural 98 bumbající šestnáctiventilovou „jednačtverku“ Radek vylepšil o laděný koncový tlumič Remus s dvojitou koncovkou, to aby si malý motor mohl řádně ulevit.

Exteriér Fabie navíc vizuálně doladily více či méně vkusné doplňky ze sortimentu Milotec. Z nich toho naštěstí postupem času už moc nezbylo, a když už, tak těch povedených. Na rozjezd to nebylo špatné, ale našemu úpravci bylo jasné, že později zřejmě přijdou mnohem horší časy… A to zejména co se náporu na jeho peněženku týče. Touha po odlišení, nebo spíš snad tuningová nemoc, vede totiž leckoho k neuvěřitelným výkonům. Ne každý to ovšem zvládne a vydrží tak dlouho jako třeba tady Fábio.

Kdybychom mohli nenápadně pozorovat zpovzdálí jeho snažení, na jaře následujícího roku bychom jej už zastihli, jak doma v garáži montuje nová 17palcová kola Dezent S a sadu spoilerů od plzeňského Axonu. Na podzim téhož roku se pak Radkovi znelíbí vysoká poloha auta v podobě „nakopnuté kozy“ a pořizuje fabče výškově stavitelný podvozek Weitec Hicon GT. Díky němu se auto posadilo o nějakých 50 mm níž k asfaltu. V té době rovněž z touhy odlišit se od sériového provedení mění zadní světla za „tuningová“ s vnitřky vyvedenými v chromu. Nebyla to zrovna šťastná volba, avšak to ukázal až čas.

„Značnou proměnou prošly také páté dveře, které byly kompletně zahlazeny tak, že zbyla pouze horizontální linie prolisu“

Tuningová sezóna roku 2005 s sebou přinesla další změnu – zamračenou kapotu. Výsledek se ovšem Radkovi znelíbil prakticky hned vzápětí – na podzim, kdy kapotu znovu pozměnil a přidal, resp. spíše odebral kliky zadních dveří a boční blikače. Značnou proměnou prošly také páté dveře, které byly kompletně zahlazeny tak, že zbyla pouze horizontální linie prolisu. Registrační značka se přestěhovala do zadního nárazníku, kde pro ni Radek vytvořil osvětlený výklenek. Co naopak Radek bez zaváhání zachoval, tím byl zadní stěrač. Přece jen se občas na nějaký ten tuning sraz nebo na výlet jezdí v dešti a čisté zadní okno přispívá k bezpečné jízdě. Náš tuner v té době také dal na rady okolí a protože se na trhu objevily nové přední světlomety s projektory v OEM kvalitě od TYC, Fabia dostala dárek v podobě nové přední optiky s černým vnitřkem. K nim samozřejmě ladily pouze stejně barevně provedené svítilny od Sonaru, které tak vystřídaly rok staré chromované.

Další rok se Rambo (jak Radkovi vymyslel přezdívku jeho kamarád, kolega tuner a taky známý vtipálek Jirka Zajíc) pustil do interiéru, který přišel téměř celý poflokovat. V té době byla také vybudována audio zástavba. Flokování ale našeho úpravce brzy přestalo bavit a hned půl roku nato nechal interiér Fabie kompletně očalounit do béžové kůže. K tomu použil anatomické sedačky z modelu RS. Kůží však nejsou potaženy jenom sedačky, ale i celá palubní deska, téměř všechny plastové díly, výplně dveří a dokonce i zadní plato se zástavbou dvojice subwooferů v zavazadlovém prostoru. Ty plastové díly, které nebyly potaženy kůží, Radek nechal nalakovat alespoň do stejného odstínu.

„Auto bylo kompletně proměněné, mělo nový oranžový lak odstínu stejného, jako mají vozy Lamborghini, kola, interiér v kůži, hifi, vyšperkovaný motorový prostor“

V tomto okamžiku by leckdo už nad autem mávnul rukou a řekl si, že by to už mohlo stačit. Auto bylo kompletně proměněné, mělo nový oranžový lak odstínu stejného, jako mají vozy Lamborghini, kola, interiér v kůži, hifi, vyšperkovaný motorový prostor. Nic, co by se podobalo staré stříbrné Fabii, kterou náš tuner pořídil před několika lety. Ale kdepak Radek, ten se nehodlal jen tak vzdát a odejít od „rozdělané“ práce. Stále měl další a další sny, které si hodlal splnit.

Mezi ně patřily i chromované 18palcové disky Lexani s pneumatikami v rozměru 205/35, které pořídil autu hned napřesrok. A také vzduchový podvozek G.A.S., který vystřídal předešlý stavitelný Weitec a se kterým si může Radek zvolit libovolnou světlou výšku jak na přední, tak i na zadní nápravě. Když nikdy předtím, tak minimálně pro naši fotogenickou lokalitu, simulující pouštní podmínky, se Radkovi tento podvozek víc než hodil. A ty kola s pneumatikami! Člověk marně přemýšlí, jestli před sebou vidí ještě osobní auto nebo už luxusní drezínu. Kupodivu ovšem kola stále drží. A Radek s autem stejně jezdí jenom na výlety, takže je předpoklad, že ještě dlouho držet budou. Novou vizáž s chromovanými koly představil Radek tuzemské tuningové komunitě minulý rok, tuším někdy v polovině prázdnin.

„Za nárazníkem tak tlumič Remus Wild Label není téměř vidět, zato jeho sonorní chrapot slyšíte celkem zřetelně a to na dálku.“

Zbytek prací, které následovaly uplynulou zimu, to už byly pouze tzv. chuťovky jednohubky, které měly doladit finální vzhled před začátkem letošní sezóny. Kompletně dokončen byl motorový prostor, který nemá jen oranžově lakované plasty, ale i béžově lakované příslušenství a to včetně samotných vnitřních plechových dílů. Mezi podběhy je namontována leštěná třídílná rozpěra a uvnitř originálního airboxu se nachází vzduchový filtr Green. V souladu s aktuálním trendem decentní nenápadnosti bylo přepracováno i výfukové potrubí, na jehož konci se ocitl místo původního Remusu výrobek sice od stejné značky, ale s názvem Wild Label, který má ovšem upravenou koncovku, stočenou směrem dolů. Za nárazníkem tak tlumič není téměř vidět, zato jeho sonorní chrapot slyšíte celkem zřetelně a to na dálku.

Ještě vyměnit přední světlomety TYC za podobně stylizované „anděly“ se svítícími kroužky Eagle Eyes, zabudovat dva kapacitory místo původního jednoho, vyměnit původní rádio za DVD vyklápěčku VRX578RUSB od Clarionu a už mohl Radek spolu se svojí přítelkyní Luckou vyrazit se stejně „postiženými“ kamarády na první tuningové srazy. A jak už to tak u podobně zaměřených úpravců bývá, preferuje přitom spíš menší srazy s klidnou atmosférou, než velkolepé akce. A protože letos tuningová sezóna u nás postrádá hned tři největší srazy v Hradci Králové a v Mimoni, je to pro Radka příznivá zpráva. Není totiž nad posezení ve stínu v nějakém poklidném kempu, kde nikdo zbytečně netůruje motory a nejezdí chaoticky bez cíle tam a zase zpět …

ŠKODA FABIA 1.4 16V
rok výroby 2000
MOTOR
zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, pohon předních kol
Rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec
příprava směsi elektronické vstřikování benzínu
zdvihový objem 1 390 cm3
nejvyšší výkon 74 kW/100 k
při 6 000 ot/min
nejvyšší točivý moment 126 Nm
při 4 400 ot/min
Vmax 185 km/h
zrychlení 0–100 km/h 11,5 s
ÚPRAVY
vložka vzduchového filtru Green, zadní otevřený tlumič Remus Wild Label – upravená koncovka směrem dolů, lakování motorového prostoru, nádobek, krytů motoru, spodní hrany kapoty
PŘEVODOVKA
pětistupňová manuální
LITÁ KOLA
Lexani Firestar, chromovaná 7,5×18 palců ET 42
PNEUMATIKY
Toyo Proxes T-1S 205/35–18
PODVOZEK & BRZDY
vzduchový podvozek G.A.S., zdvih cca 20 cm, vpředu leštěná 3dílná rozpěrná tyč, vpředu podložky 20mm, vzadu 15mm, vpředu vnitřně chlazené kotouče Zimmermann 256 mm, vzadu jednoduché kotouče Zimmermann 232 mm, ABS, TCS
KAROSÉRIE
zamračená kapota, zavařený výklenek pro RZ, boční blikače a kliky zadních dveří, přední a zadní narazníky a prahy Axon, v zadním nárazníku výklenek s osvětlením na RZ, přední světlomety s technologií angel eyes od firmy Eagl Eyes, zadní světla Sonar, obojí s černým vnitřkem, přední maska Milotec, zrcátka vzor M3 s blikači, stěrače Bosch Aerotwin, žárovky Osram Diadem
LAKOVÁNÍ
karosérie: oranžová perleť ze vzorníku Lamborghini, podběhy, nápravy, brzdiče a ramena nalakované v krémové barvě
INTERIÉR
sedačky z modelu Fabia RS, vše očalouněno do krémové kůže, volant Octavia II RS, pedály Milotec, řadička Fabia Elegance – vše v kůži, budíky s bílým podkladem a plazmovým modrým osvětlením, chromované rámečky budíků Milotec, vše ostatní očalouněno kůží, lakované plasty do odstínu kůže
AUDIO & VIDEO
DVD moniceiver Clarion VRX578RUSB, 4kanálový zesilovač Axton C509, dva 2kanálové zesilovače Axton C409, přední komponentní reproduktory Alpine, zadní oválné reproduktory Alpine, 2×subwoofer Magnat XTC 380 2×kapacitor Dietz 21204 1 F

Fotogalerie

  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 1
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 2
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 3
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 4
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 5
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 6
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 7
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 8
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 9
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 10
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 11
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 12
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 13
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 14
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 15
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 16
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 17
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 18
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 19
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 20
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 21
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 22
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 23
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 24
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 25
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 26
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 27
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 28
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 29
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 30
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 31
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 32
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 33
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 34
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 35
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 36
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 37
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 38
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 39
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 40
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 41
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 42
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 43
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 44
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 45
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 46
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 47
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 48
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 49
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 50
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 51
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 52
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 53
  • ŠKODA FABIA 1.4 16V - POUŠTNÍ LIŠKA: fotka 54

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Fabia Jakub783 20.06.  21:24
Vodní pumpa Lukas malí 26.06.2016  13:38
brekeke "neregistrovaný" 22.03.2012  18:36
Čuuuus Lochec 13.03.2012  11:17
htrhreth thrh 17.12.2011  17:38
hodnoceni auta shnila merunka 02.08.2009  13:43
Re: VY blbečci warrior 08.07.2009  19:50
Re: trubky warrior 08.07.2009  19:45
blbost warrior 08.07.2009  19:35
Fabia tom2racekiller 04.10.2008  14:35
Re: trubky riderhenry 04.10.2008  10:51
Re: trubky Tuner Fabi 04.10.2008  09:49
Re: trubky riderhenry 04.10.2008  02:12
Re: trubky Tuner Fabi 03.10.2008  15:28
Re: trubky tom2racekiller 03.10.2008  14:44
trubky Tuner Fabi 02.10.2008  10:29
Fábio Rambo, hustey votunér... :O))) tom2racekiller 28.09.2008  15:26
hezounek Mari5456 25.09.2008  12:33
Re: VY blbečci fObiA1.4 19.09.2008  18:25
VY blbečci Faby FFC 18.09.2008  15:50
Re: omg OndrejR32 16.09.2008  14:01
Re: omg U96 14.09.2008  21:10
Re: omg josh jk 14.09.2008  14:18
Re: omg Tuner Fabi 13.09.2008  23:40
Re: omg Shr3k 11.09.2008  18:24
omg furgon 11.09.2008  16:28
Re: Nějak nechápu potřebu Shr3k 11.09.2008  15:24
Re: Nějak nechápu potřebu Shr3k 11.09.2008  15:23
Re: Nějak nechápu potřebu Enrique22 11.09.2008  15:23
Re: Nějak nechápu potřebu "neregistrovaný" 11.09.2008  15:19
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11929 | Zobrazit seznam všech anket