Škoda Octavia RS – Pavoučí muž

Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: titulní fotka Lakýrník a opravář Petr Richter upravuje spolu se synem Radkem auta už pěkných pár let a z jejich klimkovické dílny vyjelo nemálo známých tuningových aut. Na známé přísloví „kovářova kobyla chodí bosa“ nelze v tomto případě ani pomyslet.

Petrova syna Radka s jeho měňavou felicií možná budou fandové tuningu nebo návštěvníci tuningových srazů znát coby „Chameleóna“, stejně tak jako několik dalších počinů rodinné tuningovo-lakýrnické firmy Richterů: kupříkladu zelenou Octavii alias „Skarabeus“ a černo-oranžového Golfa neboli „Tarantuli“. Už na první pohled je znát, že Petrova oktávie, kterou si všichni díky pavoučím airbrushovým dekoracím a později i na výstavách viditelnému umělohmotnému pasažérovi v zadní řadě sedadel překřtili na Spidermana, vyznává podobný styl úprav. Přesto je však v mnoha detailech unikátem a ani v nejmenším není ničí kopií, jak tvrdí zlé jazyky.

Před námi stojí a leží škodovka Octavia z roku 1997, původně s motorem 1.8 20V s 92 kW. Petr ji koupil jako roční auto od svého známého na podzim roku 1998. Ještě tutéž zimu se auto odělo do spoilerů od MS Design, a protože Mistr rád experimentuje, hned následující rok oktávku přestrojil do spoilerů od firmy Autostyl Janko. Vše se dělo pod vlivem Petrova syna Radka, který svého aktuálně pětapadesátiletého tátu, a ostatně i celou rodinu, pro tuning postupem času zlákal.

„Petr si do roku 2002 pořídil podvozek Eibach a křídlo z modelu Octavia RS, aby hned následující rok pro jistotu vyloupil model eresku kompletně“

Mezitím, co si Radek kutil na své Felicii, Petr si do roku 2002 pořídil podvozek Eibach a křídlo z modelu Octavia RS, aby hned následující rok pro jistotu vyloupil „eresku“ kompletně. Tedy až na ten 180koňový motor, na který došlo až o čtyři roky později. Přední nárazník, světlomety s xenony, kompletní polokožený interiér a 17palcová originální Škoda kola, všechno bylo převzato z „eresky“. Později byl přední nárazník navíc upraven, auto dostalo nové prahy a zadní nárazník od MS Design. A také další 17palcová kola, tentokrát to byly disky od italské Alessio. Orientujete se v tom ještě? Pevně se usaďte, horská dráha s názvem „Richterovic Spiderman“ pokračuje dál ve své krasojízdě…

Rozhraní roku 2004 a 2005 přineslo oktávce nový lak s perletí a to včetně lakovaného interiéru. Dostala zadní světla Milotec a rovněž byly zavařeny páté dveře. Poprvé se také na autě objevily airbrushové motivy od známého ostravského airbrushera Pavla Střítezského. Další tuningovou sezónu už Petr jezdil na 17palcových kolech OZ (všímáte si té posloupnosti od originálu až po OZ?), dvacetiventil pod kapotou dostal nové sání s otevřeným filtrem Green, namontovaly se další spoilery MS Design a zprovozněna byla i základní autohifi instalace. To se už vzhled oktávky pomalu začal blížit tomu, jak vypadá dnes.

„Nastříkané mlíko Mipa Gemini podkladový lak doslova proměňuje svým třpytivým závojem v jednu velkou malířskou paletu“

Zlatý hřebík měl však teprve přijít, a to když se v zimě 2005–2006 oktávie oděla do měňavého hávu efektové metalízy Mipa Gemini s tmavočerveným podkladem. Nastříkané „mlíko“ Mipa Gemini podkladový lak doslova proměňuje svým třpytivým závojem v jednu velkou malířskou paletu, obsahující odstíny od zlaté, přes oranžovou, červenou až po modrou a zelenou. To vše podle toho, pod jakým úhlem a jakým světlem je karosérie nasvícena. Ostatně toho si můžete všimnout na fotografiích.

Jako bonus pak Petr přidal to, na co tak dlouho čekal a k čemu to všechno přestrojování všelijakých komponentů z „eresky“ směřovalo. Místo atmosférického motoru se pod kapotu nastěhoval 132kW přeplňovaný čtyřválec z modelu RS. Použito z něj bylo skoro všechno potřebné k přestavbě, včetně převodovky a brzd, elektroinstalaci nevyjímaje. Pouze pružiny byly použity nižší, avšak stále pohodlné od Inter Alloy. Ke slovu se konečně dostala i audio a video zástavba, a to originální 2DIN navigace Škoda s CD měničem, trojice zesilovačů US Blaster, vestavěných do pravé bočnice kufru a subwoofer Magnat XTC1000 vestavěný do bočnice levé. Připraveno bylo ovšem i nové plato zakrývající zavazadlový prosto, do něhož byl integrován mimo oválných reproduktorů US Blaster i DVD přehrávač.

„Místo atmosférického motoru se pod kapotu nastěhoval 132 kW přeplňovaný čtyřválec z modelu RS. Použito z něj bylo skoro všechno potřebné k přestavbě.“

Interiér prošel, jak asi tušíte, za těch 9 let mnoha změnami. Původní čalounění vystřídalo zánovní kožené z RS. Sedačky z RS byly ovšem po nějaké době opět vystřídány klasickými celokoženými z octavie L&K. Interiér je potažen červenou perforovanou látkou. Některé plastové byly upraveny technologií flokování, což Petr a hlavně jeho manželka zpětně hodnotí jako chybu. Na její nápravě se usilovně pracovalo během uplynulé zimy a výsledkem je kompletně kůží potažený a obšitý interiér. A to včetně zástavby hifi v zavazadlovém prostoru, jejímž autorem je syn Radek.

A protože se Petrovi zdály původní černé kožené sedačky z modelu L&K už opotřebované, pořídil a do auta zamontoval sedačky z nové Octavie II. Ty jsou nejen pohodlnější, ale mají středy sedáku potažené alcantarou, takže se v nich především v létě sedí mnohem příjemněji. Tak jednoduché, jak se na první pohled zdá, to ovšem nebylo, Přední sedačky musely ovšem dostat upravené pojezdy a zadní lavici bylo potřeba rozpárat, upravit její šířku a opět sešít.

„Karbonový potah na kapotě je dílem plzeňské firmy Axon, Petr si jej ovšem jako zkušený lakýrník raději nalakoval sám“

Co se týče posledních úprav na karosérii, došlo zejména na zavaření předního i zadního nárazníku (ten zadní je svařen dohromady s nástavcem MS Design), k opětovnému pozměnění pátých dveří, do kterých byly integrovány mlhová světla z modulárního programu Hella. To samé potom Petr udělal i se zadními světly, které pro změnu dostaly zdvojené poziční a brzdové moduly s LED technikou. Přední světla jsou projektorového typu z produkce firmy Milotec, vybavené homologovanými komponenty Hella. Od Milotecu rovněž pochází i přední maska, která je ovšem upravená. Karbonový potah na kapotě je dílem plzeňské firmy Axon, Petr si jej ovšem jako zkušený lakýrník raději nalakoval sám. Použil pro to opět lak Mipa, tentokrát se třpytkami Phoenix. Phoenixem (na černém podkladu) je ostatně nalakována i celá střecha a páté dveře liftbacku.

Jak už bývá na Ostravsku zvykem, aktivity importérské firmy Cartime zasahují téměř skrze celou tamější tuningovou scénu a výrobky americké tuningové firmy Ractive jsou běžně používaným zbožím. Nejinak tomu je i u Petra, který má od Ractive nejen leštěný CAI kit, ale i koncový tlumič výfuku s kulatým zakončením o průměru 115 mm. Ten ovšem v poslední evoluci vystřídal kompletní nerezový catback výfuk od Milotecu.

A když už jsme se dostali k leštění, nelze pominout ani krásně uklizený motorový prostor s leštěnou rozpěrou, lakovanými a airbrushem opatřenými plasty a několika dalšími doplňky. Díky všem těmto proměnám se Richterovic Spiderman postupně během posledních let propracoval do pozice pravidelně skórující tuningové úpravy a není prakticky soutěže, kde by se dobře neumístil. Obzvlášť poté, co někteří tuzemští matadoři kralující vloni kategorii Škoda Scene opustili letos bitevní pole Tuning Cupu.

ŠKODA OCTAVIA SLX 1.8 20V (RS)
rok výroby 1997
MOTOR
zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, pohon předních kol
Rozvod DOHC s pěti ventily na válec
příprava směsi elektronické vstřikování benzínu
zdvihový objem 1 781 cm3
nejvyšší výkon 132 kW/180 k
při 5 500 ot/min
nejvyšší točivý moment 235 Nm
při 1 950 ot/min
Vmax 235 km/h
zrychlení 0–100 km/h 7,9 s
ÚPRAVY
kit sání CAI, svedený do podběhu, nerezový výfuk Milotec s dvojitou koncovkou, plastové kryty nalakované do barvy vozu s airbrushovými motivy pavouka, chromovaná víčka nádobek
PŘEVODOVKA
pětistupňová manuální
LITÁ KOLA
OZ Anniversary 8×18” ET 35
PNEUMATIKY
Firestone Firehawk SZ-80 225/40–18
PODVOZEK & BRZDY
pružiny Inter Alloy, tlumiče RS, snížení 50/50 mm, rozpěra v motorovém prostoru, přední brzdy Octavia RS s 312mm kotouči, zadní kotoučová náprava s vrtanými kotouči, lakované brzdiče, ABS, TCS, DSC
KAROSÉRIE
vytažené lemy blatníků, zavařené 5. dveře, kapota potažená kevlarovou látkou, zavařený přední nárazník RS, prahy MS Design, zadní nárazník spojen s nástavcem MS Design a zavařen i s lištou, prodloužení střechy Milotec, zadní křídlo RS, přední maska upravená Milotec, přední světla Milotec (Hella), zadní světla vlastní výroby s LED komponenty Hella, stroboskopy v přední masce a v předním nárazníku, modře podsvícený podvozek i kompletní interiér včetně přístrojů, boční blikače Hella, diodové blikače v klikách dveří, zabezpečení včetně dálkového startu, tlačítkový start, nerezové doplňky v nárazníku a v interiéru
LAKOVÁNÍ
lak s flip flop efektem Mipa Gemini z řady V.I.P. Exclusive basecoat s tmavočerveným podkladem, střecha a páté dveře nalakovány Mipa Phoenix s černým podkladem, přední kapota potažena kevlarem a zalakována Mipa Phoenix, lakované plasty v motorovém prostoru, lakované plastové kryty v interiéru, červeně lakované brzdy
INTERIÉR
kožené sedačky Škoda Octavia II, kompletní (palubní deska, výplně dveří, středová konzole, loketní opěrka, prahy, sloupky, zavazadlový prostor) čalounění interiéru černou kůží s oranžovým obšitím, volant VW Golf 4 R32, pedály a opěrka na nohu RS, řadička Milotec, chromový paket madel dveří, plastové díly palubní desky, středové konzole a dveří ozdobeny airbrushem
AUDIO & VIDEO
originální navigace Škoda DX, CD měnič, 2kanálový zesilovač US Blaster 1360, 2kanálový zesilovač US Blaster 3471, digitální monoblok USB 1371, vpředu 165mm komponentní systém US Blaster, vzadu třípásmové ovály US Blaster, 25cm subwoofer Magnat XTC1000, kapacitor US Blaster 1,2 F

Fotogalerie

  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 1
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 2
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 3
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 4
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 5
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 6
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 7
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 8
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 9
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 10
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 11
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 12
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 13
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 14
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 15
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 16
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 17
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 18
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 19
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 20
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 21
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 22
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 23
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 24
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 25
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 26
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 27
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 28
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 29
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 30
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 31
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 32
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 33
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 34
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 35
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 36
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 37
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 38
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 39
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 40
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 41
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 42
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 43
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 44
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 45
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 46
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 47
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 48
  • Škoda Octavia RS – Pavoučí muž: fotka 49

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
jak na to? Hurrycain 29.10.2008  12:29
Re: Hrrr na něj riderhenry 01.10.2008  20:24
Re: Schov to někam a nevyjížděj Koudas 01.10.2008  19:33
Re: Hrrr na něj Koudas 01.10.2008  19:27
Re: Schov to někam a nevyjížděj jkaglklhs 01.10.2008  14:58
PEKNY Simi 01.10.2008  13:53
Schov to někam a nevyjížděj Simi 01.10.2008  13:51
Schov to někam a nevyjížděj hefrzbcur 01.10.2008  07:53
Hrozné Radekzadek 01.10.2008  07:47
Re: Hrrr na něj riderhenry 30.09.2008  23:21
Re: Hrrr na něj Koudas 30.09.2008  21:30
Re: Hrrr na něj Vrchní kritik 30.09.2008  14:31
Re: Hrrr na něj mustafa 30.09.2008  09:44
Re: Hrrr na něj riderhenry 29.09.2008  23:33
tuzing na blití NoOne 29.09.2008  23:25
humus Niemand 29.09.2008  21:37
WTF?? tomas fuk 29.09.2008  20:30
Re: omg Standa z MB 29.09.2008  19:12
na co je dobre do stareho srotu cosworth 29.09.2008  18:40
omg furgon 29.09.2008  17:33
nevkus miso 29.09.2008  16:56
trochu mimo můj vkus stanous 29.09.2008  15:39
Re: Hrrr na něj mustafa 29.09.2008  14:51
Re: Hrozne Me_Myself_and_I 29.09.2008  14:20
Re: Hrrr na něj King 29.09.2008  14:07
Re: Hrrr na něj Vrchní kritik 29.09.2008  13:26
Super Honzaxxx 29.09.2008  13:23
Re: Hrrr na něj mustafa 29.09.2008  13:19
Re: Hrrr na něj Vrchní kritik 29.09.2008  12:09
Hnus Petrklic 29.09.2008  11:30
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11925 | Zobrazit seznam všech anket