Sportec SP580: švýcarský dravec

Sportec SP580: švýcarský dravec: titulní fotka Porsche 911 Turbo 997 je již samo o sobě hodně ostrým autem, ale stále se najdou tací, kterým nestačí. Pro tyto zákazníky je zde Sportec, který nabízí úpravu SP580. Číslice není nic jiného než výkon motoru v koních.

Ladění vozů Porsche je oblíbenou prací mnoha úpravců, švýcarský Sportec se řadí k těm, kteří tvoří jejich špičku. Po úspěších s modelem SP580 na bázi předchozí generace Porsche 911 Turbo, představil kit SP580 také na současné verzi 997. Ačkoli se může zdát, že ve srovnání s předchozím modelem nedošlo k žádným zásadním vylepšením, opak je pravdou.

Motor 3,6 l dostal dvě nová turbodmychadla, vyladěný výfukový systém se sportovními katalyzátory a elektronicky ovládanými klapkami, umožňujícími plnit hlukové předpisy i produkci špičkového výkonu. Výstup výfuku je v podobě čtyřech kruhových koncovek průměru 70 mm. Na opačném konci spalovacího procesu našel své místo sportovní filtr sání s menším průtočným odporem. Nemůže chybět nutné přeprogramování řídící jednotky, aby vše pracovalo v naprostém souladu. Výsledkem je výkon 427 kW (580 k), což je o 100 koníků více než v sérii. Točivý moment narostl o plných 145 Nm na 765 Nm.

Pro srovnání: SP580 na bázi předchozího modelu mělo točivý moment „jen“ 730 Nm. Tyto parametry si vyžádaly také výměnu spojky, protože sériová již nedokázala spolehlivě zajistit jejich přenos na kola. Celý tento kit vyjde na 21 tis. eur (cca 560 tis. Kč).

Vysoká výkonnost pohonu si vyžádala i zlepšení podvozku. Pružiny byly nahrazeny tužšími a kratšími, což přineslo snížení o 20 mm a výrazné omezení naklonů v zatáčkách. Tento prvek pracuje i s podvozkem PASM. Kola jsou jednodílná Sportec Mono 10 o rozměrech 9,5×19 vpředu a 12×20 vzadu. O dobrou trakci se starají pneumatiky 235/35 ZR 19 a 325/25 ZR 20. Všechny tyto zásahy přinesly

maximální rychlost 338 km/h a zničující zrychlení z 0–100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Sériové Porsche je o 28 km/h pomalejší a zrychluje o půl sekundy déle. Je otázka, zda-li to stojí za těch více než půl miliónu korun.

Fotogalerie

  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 1
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 2
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 3
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 4
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 5
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 6
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 7
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 8
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 9
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 10
  • Sportec SP580: švýcarský dravec: fotka 11


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11687 | Zobrazit seznam všech anket