Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar

Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: titulní fotka Suzuki nám servíruje v předpremiéře nejpikantnější chuťovku z nové generace Alta. Ta se představila začátkem týdne.

Sedmnáctipalcová rudá kola, zpětná zrcátka ve stejné barvě a pruhy na bocích a náraznících taktéž. K tomu ještě polepy RS. Ostrý hatchback jako vyšitý. Ale tenhle je v řádně kapesním balení. Alto Turbo RS vychází z nejnovější generace této řady, která byla představena těsně před vánočními svátky, 23. prosince. Nemá nic společného s dožívající sedmou generací, která se vyrábí v Indii. Je to klasický kei car. To znamená maximální objem zážehového tříválce 0,66 l. Suzuki sice nezveřejnilo, jaký výkon přeplňovaná verze má, ale předpisy pro tahle vozítka jsou v Japonsku velmi striktní, takže více než 47 kW určitě ne.

Stačí to? Zcela určitě! Ona je totiž oficiálně osmá generace japonského mini lehounká jako pírko a oproti předchůdci zhubla 60 kg. Nejpeprnější nové Alto se představí na lednové tuningové výstavě Tokyo Auto Salon, evidentně zatím pouze ve formě konceptu. Ale v showroomech jej Japonci uvidí poprvé o dva měsíce později, v březnu. A taky si ji budou moci koupit. Dostanou žlutou registrační značku a úřady po nich nebudou chtít žádné potvrzení o tom, zda mají kde parkovat.

Zepředu nové Alto vypadá trochu retro včetně čtyř diskrétních svislých větracích štěrbin na masce, hlavní světla mají sympatický tvar. S boky nejde příliš kouzlit kvůli striktním regulím. C-sloupek a zalomení zadních bočních oken vzdáleně připomínají Volkswagen up!, výhled šikmo vzad bude asi trochu horší. Víko zavazadelníku je výhradně tmavě šedé, což je hodně zvláštní, ale v některých barevných kombinacích (třeba s bílou) vypadá celek efektně. A úzká vodorovná koncová světla našla své místo hodně nízko podobně jako u prvního Wagonu R. Alto ale není vyloženě hranatou krabičkou, byť vyznává jednoduché tvary. Do výšky ční pouze 1,55 m.

Je postavené na úplně nové platformě s velkorysým rozvorem 2,46 m. Nezapomínejme, že nemůže na délku měřit více než 3,4 m! Nabídne pětistupňovou robotizovanou manuální převodovku i v moderních kei carech už tradiční CVT s pákami umístěnými v palubní desce. A samozřejmě pohon předních i všech kol. Volant už známe z jiných nových modelů značky. Atmosférický motor dává 38 kW, chystá se ještě jednodušší verze bez proměnného časování ventilů s 36 kW. Interiér vyniká špičkovou variabilitou a prostorem, samotná kabina je totiž dlouhá 2,04 m… A teď to nejdůležitější: základní verze nového Alta váží muších 610 kg. Ne, to opravdu není překlep! Automobilka u ní udává dle normy JC08 supernízkou spotřebu benzinu 2,7 l/100 km.

Špičková výbava zase obsahuje třeba automatickou klimatizaci, bezklíčkový vstup a startování motoru, vyhřívané přední sedačky (Suzuki zvolilo stejně jako Evropané celistvé provedení bez nastavitelných opěrek), elektrická zrcátka, rádio a navigaci, litá kola a dokonce pro jistotu i zadní kameru, kdyby se s diblíkem někomu opravdu špatně parkovalo. Nesmí chybět ani nejmodernější elektroničtí pomocníci hill-holderem počínaje a předcházením kolizím konče. Za nejlevnější model zaplatí zájemce 847 tisíc jenů, tedy opravdu lidových 160.600 korun.

Do Evropy se osmé Alto určitě nedostane. My se musíme spokojit s Celeriem. Mimochodem, od roku 1979 prodalo Suzuki na celém světě už přes 4,8 milionu vozů všech předchozích sedmi řad.

Fotogalerie

  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 1
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 2
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 3
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 4
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 5
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 6
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 7
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 8
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 9
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 10
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 11
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 12
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 13
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 14
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 15
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 16
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 17
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 19
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 20
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 21
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 22
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 23
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 24
  • Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar: fotka 25

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11844 | Zobrazit seznam všech anket