Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější

Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: titulní fotka Motocyklový svět si zvykl na dvouleté obměny supersportovních motocyklů a věřil, že Suzuki přijde s novým GéeSXerem. A japonský výrobce nezklamal: GSX-R1000 K9 zhublo o 5 kilo a zvedl výkon ve středních otáčkách.

Superbike GSX-R1000 má na trhu už své místo jisté. Historie tohoto sportovního motocyklu se datuje už do roku 2001 a předtím bychom našli ještě řadu dalších předchůdců. Velkou devizou mašiny byla kompaktnost. Při jízdě na litru jsem měl pocit, že mám pod sebou šestku se supervýkonným motorem.

Zajímavé bylo sledovat i vývoj designu: z jedné koncovky se kvůli emisním normám staly dvě a maska postupně začal dominovat klínový světlomet. Stejný trend je vidět i u nové K9: pod předním světlem jsou větší otvory pro sání, zase malinko ubylo boční kapotáže a tlumiče výfuku mají agresivnější tvar. Čekali jste něco víc? Nene, na těchto motocyklech je co tvarů už asi málo co měnit, aerodynamika se zlepšuje už jen v řádech procent. V barevných kombinacích očekávejte tradiční modro-bílou, klasickou černou a vílou se zlatými koly (ta se náramně povedla).

Co se týče technických informací: celkový výkon se pochopitelně tají až do oficiálního představení, ale už teď tisková zpráva hovoří o větší síle ve středních otáčkách, čehož se dosáhlo změnami ve vstřikovací mapě, zvýšením kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1 a dalších drobnostech. Dynamice jistě napomůže i snížení suché hmotnosti o celých 5 kg.

Díky novému motoru, který je zase o nějaký ten milimetr užší a lehčí, a centralizaci těžiště se celá motorka bude lépe ovládat. Tomu také dopomůže modifikované, plně nastavitelné odpružení, o 10 mm menší rozvor a o 33 mm delší zadní kyvná vidlice. Brzdit tohoto divocha bude dvojice kotoučů o průměru 310 mm s čtyřpístkovými radiálními třmeny na přední vidlici a jedna menší kotoučová brzda vzadu. O přenos síly na asfalt se budou starat 17palcová kola z lehkých slitin a pneumatiky o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 190/50 ZR17 vzadu.

Fotogalerie

  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 1
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 2
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 3
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 4
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 5
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 6
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 7
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 8
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 9
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 10
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 11
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 12
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 13
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 14
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 15
  • Suzuki GSX-R1000 K9: lehčí, obratnější a silnější: fotka 16


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Krasavice Ondra-Jochy 05.10.2008  17:40
Pepin Tomáš 03.10.2008  14:26
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11919 | Zobrazit seznam všech anket