Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení)

Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): titulní fotka Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000, na začátku léta přijel B-King a Hayabusa a dva supersportovní stroje GSX-R600 a GSX-R750 se představily na výstavě v Paříži.

Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000 s řadou špičkových technických vymožeností, které se v silničních motocyklech objevily poprvé, a na začátku léta přijel monstrózní naked-bike B-Kinga hypertourer Hayabusa. Pro jednu z největších podzimních výstav, která se koná v Paříži, připravilo Suzuki dva supersportovní stroje střední třídy, GSX-R600 a GSX-R750.

Začneme hned od toho nejdůležitějšího: agregátem. Suzuki GSX-R600 má pod kapotáží čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 cm3. Pohonná jednotka má vrtání a zdvih 67×42,5 mm, čtveřici titanových ventilů na válec a rozvod DOHC. Dle zvýšení kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1 se dá předpokládat, že došlo i k lehkému navýšení výkonu.

Suzuki GSX-R750 je na motocyklové scéně už 22 let a z trhu nezmizí ani příští sezónu. Inovovaný řadový čtyřválec „sedmpade“ má vrtání a zdvih 70×48,7 mm, čtyři ventily na válec (DOHC) a kompresní poměr 12,5:1.

Obě pohonné jednotky má na povel nová 32-bitová řídící jednotka, která se stará o přímé vstřikování paliva do válců. Podobně, jako u větších a silnějších bratrů, GSX-R1000 a Hayabusa 1300, má motorkář i u dvojice supersportů střední třídy možnost volby vstřikovací mapy (systém SDMS = Suzuki Drive Mode Selector) a přizpůsobit chování motocyklu aktuálním podmínkám.

Optické změny jsou patrné hned na masce, typický klín předního světlometu současné generace nahradí agresivní trojzubec, pod kterým jsou vstupy pro přísun vzduchu do agregátu. Modifikací prošly i boční pasty, nicméně velké ostré R, stojící na písmenech gsx, jako logo modelové řady zůstalo. Další viditelnou změnou prošel tlumič výfukového systému, především kvůli dodržení přísných emisních a hlukových limitů.

Drobnými úpravami prošlo i nastavení podvozku. Základem sportovních motocyklů je rám z hliníkového odlitku, který má vpředu obrácenou vidlici, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém od firmy Tokico má na přední ose dvojici kotoučů se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.

Video

Suzuki GSX-R600

Suzuki GSX-R750

Technické informace

Technické údaje Suzuki GSX-R600 Suzuki GSX-R750
Celkové rozměry 2 040×715×1 125 mm 2 040×715×1 125 mm
Rozvor / výška sedla 1 400 mm / 810 mm 1 400 mm / 810 mm
Motor, objem 4dobý řadový čtyřválec, 599 ccm 4dobý řadový čtyřválec, 749 ccm
Vrtání x zdvih 67×42,5 mm 70×48,7 mm
Kompresní poměr 12,8:1 12,5:1
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalina 16 / kapalina
Výkon bez RAM air 92 kW v 13 500 ot/min 110 kW v 13 200 ot/min
Točivý moment 68 Nm při 11 500 ot/min 86,3 Nm při 10 000 ot/min
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, litá 17palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu 2× kotouč 310 mm, 4pístek, radiální 2× kotouč 310 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu 1× kotouč 220 mm, 1pístek 1× kotouč 220 mm, 1pístek
Rám rám z hliníkového odlitku rám z hliníkového odlitku
Přední vidlice USD vidlice, průměr 43 mm USD vidlice, průměr 43 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič kyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž 17 l 17 l
Suchá hmotnost 163 kg 165 kg

Fotogalerie

  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 1
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 2
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 3
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 4
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 5
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 6
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 7
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 8
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 9
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 10
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 11
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 12
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 13
  • Suzuki GSX-R600 a GSX-R750 (představení): fotka 14

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
ooo bond 007 04.02.2008  22:56
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11919 | Zobrazit seznam všech anket